אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

התמחות בעריכת דין

  • 06/04/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 4853
סקירה מקצועית אודות התמחות בעריכת דין. בסקירה תשובות לשאלות כמו היכן ניתן לבצע התמחות בעריכת דין? מתי ניתן להתחיל התמחות בעריכת דין? שיקולים לביצוע התמחות בעריכת דין ועוד. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום מתמחים במשפטים

מיהו מתמחה?

מתמחה הוא סטודנט למשפטים שסיים את השנה הרביעית ללימודיו.

מהי התמחות בעריכת דין?

התמחות בערכית דין היא הפיכת התיאוריה לפרקטיקה והתנסות מעשית. אורכה של ההתמחות הינו שנה והיא מותאמת לתאריכי הסיום של התואר. ישנם שני תאריכי התמחות בכל שנה קלנדארית בד"כ המועדים הם מרץ או ספטמבר, אך ישנם גם מועדים נוספים לעיתים, בהתאם לצרכי המשרדים השונים. את ההתמחות בד"כ מסיימים מספר חודשים לפני בחינות לשכת עו"ד על מנת שהמתמחה יוכל להתכונן לבחינה.

מהן האפשרויות בהן ניתן להתמחות?

דבר ראשון בבחירת התמחות היא בחירה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי, היות ויש שוני בין שני המגזרים.

מגזר ציבורי- רשויות המדינה, כנסת, חברות, מיסים, ניירות ערך, הגבלים עסקיים עוסקים בתחום המסחרי, מוסדות ציבוריים והרשות השופטת. משרדי ממשלה מצבת הכוח קטנה, מצוותים מתמחים 2-3 לכל לשכה משפטית. רשויות מצוותות יותר מתמחים. 

רשות שופטת ומשרד המשפטים- כל שנה שתי הרשויות מנהלות מכרזים לגיוס מתמחים שלאחריהם יש בד"כ מבחנים או וועדות קבלה.

יחידות שונות במשרד המשפטים- פרקליטות המדינה, סנגוריה ציבורית, רשות הלבנת הון, היחידה להסמכה בינ"ל, היועץ המשפטי לממשלה, האפוטרופוס הכללי. במשרד המשפטים ישנם משרות רבות היות והיחידות בו מרובות. 

רשות שופטת- ביהמ"ש העליון, ביה"ד לעבודה הארצי, ביהמ"ש המחוזי, ביה"ד האזורי לעבודה, ביהמ"ש שלום, ביהמ"ש לענייני משפחה. 

מגזר פרטי- התמחות במחלקות משפטיות בחברות- דומות למחלקה מסחרית בתוך משרד ואין הרבה מתמחים משרות נחשקות וגם אליהם יש להיכנס לאתרים ולבדוק מראש. החלוקה היא בהתאם לגודל המשרד ולתחומו.

מתי מתחילים לחפש התמחות?

ההמלצה לחיפוש התמחות בד"כ היא כשנתיים לפני המועד הנדרש להתמחות. בד"כ משרדים גדולים ומשרדי הממשלה מפרסמים מודעות חיפוש מתמחים במועדים אלו.

מהו אופי התמחות במשרדים?

אופי ההתמחות במשרדים הוא לפי גודלם של המשרדים. במשרדים הגדולים יש המון מחלקות, הסיבה היא שלקוחות המשרדים הם בד"כ חברות מסוימות והם רוצים את השירותים השונים במקום אחד.

ישנם משרדים הנקראים "משרדי נישה", אלו הם משרדי בוטיק המתמחים בתחום אחד. לרוב גם במשרדים הגדולים מצוותים למחלקה מסוימת שבה עושים את ההתמחות.

מהן שיטות ההתמחות?

· הצמדה- מחלקה מסוימת בתוך משרד, יכוה להיות הצמדה פרסונאלית או לא. לרוב עובדים עם מס' עו"ד בתוך מחלקה ויש משרדים שבהם מצוותים לעו"ד מסוים באותה המחלקה.

· פול - אומר משרד שיש לו 5 מחלקות ובזמן ההתמחות בודקים את כל המחלקות ובסיום התמחות כזו יודעים מה לא אוהבים לעשות אבל לא ממש לומדים משהו אחד.

· משרדים קטנים של נזיקין יעסוק וייתן עצב ושירות לספקטרום רחב בנושא. בד"כ מתמחים שהם במשרד נישה הם נוגעים בכל התחומים בו.

מתי מתחילים לחפש התמחות במשרדים?

· גדולים – שנתיים לפני

· חברות – שנתיים לפני

· משרדי בוטיק – שנתיים לפני

· קטנים – יכול להיות שנה ושתיים לפני 

מהם השיקולים לבחירת התמחות?

הזיקה לתחום - בוחרים התמחות בתחום מסוים. חשוב לעצב את האוריינטציה לתחום ולנסות לגלות מידע עליו ממקורות, שונים כגון: עיתונות, מרצים, כנסים לשמוע מהמקור הראשון מהם התחומים ומה יש בפרקטיקה. מוטב לדעת לאיזה תחום הולכים כיוון ובראיונות בודקים מה רוצים.

ההתמחות היא צופה פני עתיד- נכון שאם מתמחים בנזיקין ורוצים להיות בתחום המסחרי זה אפשרי על פניו אבל בלתי אפשרי בפרקטיקה. אף משרד לא יקבל מתמחה משטח אחר. בחירת תחום ההתמחות היא קריטית עבורנו להכשרה המקצועית.

מקום ההתמחות- אם רוצים להיות במשרדים הגדולים יש להיכנס לשם במתמחים. גם במגזר הציבורי יש לשים לב לדריסת רגל בהתמחות.

דרישות קבלה- נכון שיש לחשוב על התחום והמיקום אבל הפרמטר החשוב הוא לדעת על עצמנו ביחס לדרישות השוק. לבדוק את הדרישות השונות.

open married cheat cheat on your wife
married men who cheat with men My boyfriend cheated on me find an affair
wife cheat story why women cheat with married men read
why most women cheat women who cheat women that cheat
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
infidelity go i dream my husband cheated on me
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
click here viagra vision read
catch a cheater how to cheat wife go
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
cheat wifes click married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום מתמחים במשפטים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק