אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

ריכוז תשובות בנושא חוזה שכירות דירה

  • 29/12/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 13931
מידע נוסף אודות חוזה שכירות דירה – ריכוז של תשובות שניתנו בפורום דיני חוזים לשאלות בנושא חוזה שכירות דירה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חוזים

שאלה>>

ביטול חוזה שכירות עקב גירושים

אני ובעלי בתהליכי גירושים והיינו משכירים יחד דירה. מכיוון שהתשלום על הדירה גבוהה בשבילי לשלם הודעתי לבעל הבית שברצוני לבטל את החוזה לפני זמנו (נשארו לי עוד 10 חודשים) גרנו בדירה הזו במשך שנתיים.

פיניתי את רכושי מהדירה, בעל הבית החליט שהוא מתכוון לבצע שיפוץ של כחודש ואני מחוייבת לשלם את השכירות שלי כרגיל עד אשר ימצא דייר או שאני אתן לו 5 חודשים במזומן והוא יפתור אותי משאר השיקים ויחזירם אליי. אין לי כסף לשלם לו ויש לי ילד קטן אשר בחזקתי והוא מודע למצב כבר עבר חודש משהודעתי לו על כך. האם מותר לו לעשות ככה? או לתת לו להגיע להוצל"פ למרות שאני לא מעוניינת במצב כזה.

תשובה>>

ככל שלא ניתנה לך בחוזה אפשרות לסיים את החוזה מוקדם יותר, את מחוייבת לעמוד בתנאי החוזה עד תומו ובעל הדירה רשאי, עקרונית, לדרוש ממך תשלום מלא. על-מנת לצמצם את הנזק ולאור מצבך המשפחתי אני מציע לנסות ולמצוא שוכר חלופי לדירה.

עו"ד אפי אהרונוב

שאלה>>

שטר חוב

שלום,נתבעתי  בתביעות קטנות על שכירות. היה חוזה חתום בשנת 1998 + אופציה שמומשה. עד שנת סוף 2003  היינו בדירה ללא חוזה ובהסכמת המשכיר והכל שולם כרגיל. שטר החוב המוצג בתביעה חתומים ערבים אבא שלי +חמתי שנפטרה בשנת 2001 . הוא תובע גם את אבא שלי.שאלתי - האם שטר החוב הוא בתוקף רק לזמן השכירות החתוםקרי עד שנת 2000  או הוא תופס גם ללא חוזה חתום ביננו לבין המשכיר ?

 תשובה>>

העובדה שלא נחתם חוזה אינה משמעותית, כיון שהמשכת להתגורר בדירה. לאור זאת, שטר החוב עומד בתוקפו (ככל שלא הוגבל זמנו).

עו"ד אפי אהרונוב

שאלה>> 

הפרת חוזה שכירות בדירת שותפים

אני משכירה חדר בדירת שותפים כאשר כל שותף חותם על הסכם שונה אצל בעל הדירה שיש לו משרד בתוך הדירה. יש הרבה מקרי אלימות בדירה שמופנים כלפיי מאחת השותפות, האם זה נחשב להפרת סעיף של טרדה לשכנים? בעל הבית מסרב להתערב ולא מסכים להראות לי את חוזה שכירות דירה שלה וטוען שהוא צריך לתת לה התרעה של 60 יום במקרה של הפרה ושהיא חתומה על פגיעה בחפצים השייכים לו ובדירה עצמה  (הדירה מרוהטת) ושהאלימות שהא מפגינה כלפיי לא קשורה לחוזה ושאין לו זכות להוציא אותה מהדירה.מה עושים?

תשובה>>

ככלל, אלימות היא עניין למשטרה. באם מופנית כלפיך אלימות עליך להתלונן במשטרה. בנסיבות בהן עקב אלימות אינך יכולה לשהות בדירה מומלץ להזהיר את בעל הדירה בביטול החוזה באם לא ידאג לפתרון הבעיה (ניתן וכדאי להסתייע בכך בעו"ד).

עו"ד אפי אהרונוב

שאלה>>

שותף שכירות שמחליט לעזוב

לפני מספר חודשים חתמתי על חוזה שכירות דירה ביחד עם שותף, כאשר בחוזה שנינו מפורטים כ"השוכר" ביחד ולחוד, וכמובן גם שנינו חתומים. שנינו סיפקנו גם צ'קים לשנה מראש. בחוזה כתוב שהשוכר אינו רשאי לעזוב לפני תום החוזה, וגם עם יעזוב קודם לכן, הוא אחראי לשלם הכל. עם זאת, כתוב שאם השוכר ירצה לפנות את הדירה, הוא ידאג למחליף שיהיה מוסכם על המשכיר.

כעת השותף החליט לעזוב (אך עוד לא עזב), והודיע על כך לבעל הבית. בעל הבית מתעקש ששנינו נעזוב, ואינו מוכן שהשותף ימצא מחליף תחתיו.

האם בעל הבית יכול להכריח אותי לעזוב גם כן, אפילו שאני לא מפר את החוזה בשום צורה שהיא (ונכון להיום גם לא השותף)?

תשובה>>

יש לבחון את החוזה בכללותו ובקפידה בכדי להשיב לך באופן ממוקד. ככלל, נטילת חובה 'יחד ולחוד' פירושה שכל אחד מכם נושא באחריות כלפי החיוב כולו ולא רק עבור חצי ממנו. לגבי דרך ההתנהלות הרצויה בנסיבות אלו - מומלץ להתיעץ עם עו"ד באופן פרטני.

עו"ד אפי אהרונוב

שאלה>>

חוזה שכירות מול משכיר עו"ד

אנו שלושה שותפים שעומדים לשכור דירה בת"א.המשכיר הינו עו"ד ויש לו מספר תנאים:

1. כיוון שהוא עו"ד הוא טוען כי חיייבים לחתום על חוזה שכירות, שייכתב ע"י עו"ד אחר ולכן שלושתינו נאלץ לשלם שכר טרחה לעו"ד שנמדד בכ-3000 ש"ח!!!מותר לו לעשות זאת?הרי חוזה סטנדרטי גם מספיק,לא?

2. בחוזה הוא רוצה להוסיף סעיף שאם במידה ואחד מאיתנו יחליט שהוא עוזב לפני סיום החוזה,הוא ייקנס בחצי חודש שכירות!! הוא לא נותן אופציה למצוא שותף אחר שמקובל על כולם. מותר לו לעשות זאת? אנחנו מרגישים שהחוזה הזה ממש בא להגן רק עליו ולא עלינו!!

תשובה>>

ניתן לנסח חוזה שכירות דירה כרצון הצדדים ככל שהוא לא כולל הוראות המנוגדות לחוק ולמוסר, לרבות נוהל עזיבה מוקדמת של הדירה. כלומר, אם המשכיר מעוניין שתתחייבו לשלם 'קנס יציאה' במצב של עזיבה מוקדמת זכותו לדרוש זאת, ובאם הדרישה אינה מקובלת עליכם - אינכם חייבים לשכור את הדירה.

אין חובה לשכור עו"ד בכדי לנסח את החוזה ואולם כדאי להתיעץ עם עו"ד לפני שחותמים את החוזה בכדי למנוע נזקים עתידיים כלשהם ובכדי להבין על מה חותמים - במיוחד כשמהעבר השני עומד עו"ד.

'מימון' עו"ד לבעל הדירה הוא השחתת כסף לריק (בלשון המעטה) שהרי מדובר בעו"ד שמביא בעל הדירה וינסח את החוזה לאור האינטרסים של בעל הדירה. אם כבר שוכרים עו"ד, יש לגייס עו"ד מטעמכם שידאג לאינטרסים שלכם.

כמו כן לאור התנהלותו התמוהה של המשכיר כדאי לחשוב היטב לפני שנכנסים לקלחת זו שאחריתה מי ישורנה.

עו"ד אפי אהרונוב

שאלה>>

רציתי לדעת מספר דברים:

1.האם משכיר יכול לפתוח חוזה או להגביל במים בעקבות חוק צריכה עודפת במים,אם עד עכשיו לא עשה זאת למרות שהחוזה נחתם לאחר שנודע שיחול חוק צריכת מים עודפת?

2.אם יש לי אופציית שכירות לשנה נוספת,האם המשכיר יכול לקבוע לשנה החדשה שינויים בחוזה החדש כמו הגבלת מים או מחיר חדש?

3.שכרתי את הדירה מאדם א' במשך מספר שנים והדירה הגיעה אלי לאחר צבע,לאחר שנתיים הוא מכר את הדירה לאדם ב' והמשכתי לשכור את הדירה מאדם ב'(כמובן שהדירה כבר אז היתה עם בעיות צבע), האם כאשר אני עוזב את הדירה,אני חייב להחזיר דירה צבועה לאדם ב' במידה ובחוזה עם אדם ב' כתוב שאני צריך להחזיר את הדירה כפי שקיבלתי אותה (שהרי בחוזה עם אדם ב' הדירה כבר היתה עם בעיות צבע)?

תשובה>>

אין למשכיר זכות 'לפתוח' את החוזה במהלך התקופה שהחוזה תקף.ואולם, יש לבחון את נוסח החוזה בכללותו בכדי לוודא שהוא אינו מקנה למשכיר זכות לשנות תנאים מסוימים גם במהלך החוזה.

2. ע"פ פסיקת ביהמ"ש המחוזי בחיפה הרווחת כיום בערכאות נמוכות המשכיר יכול להודיע לשוכר על הפסקת האופציה ובלבד שעושה זאת זמן סביר מראש, ואם כן, קל וחומר שהוא יכול להתנות את מימוש האופציה בשינוי חלק מתנאי השכירות ובלבד שעשה זאת זמן סביר מראש (לפחות חודשיים).

3. הבעלים החדש נכנס לנעליו של הבעלים המקורי לכל דבר ועניין ועל כן עליך להשיב את הדירה צבועה.

עו"ד אפי אהרונוב

open married cheat cheat on your wife
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
infidelity go i dream my husband cheated on me
married men who have affairs why do people cheat dating for married men
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
how many women cheat open wifes cheat
what makes women cheat go all wife cheat
redirect why wife cheat open
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
married men that cheat why husband cheat on their wife go
married men that cheat how do i know if my wife cheated go
open My boyfriend cheated on me why husband cheat on their wife
affair dating sites how to cheat husband find an affair
catch a cheater how to cheat wife go
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חוזים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק