אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...

ראיון אישי - עו"ד יצחק פוגל

  • 10/05/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 11455
לא כל אחד בוחר להיות גם רואה חשבון וגם עו"ד (המתמחה במיסים). על הניסיון בטיפול בענייני מיסים, על הממשק הייחודי בין ראיית החשבון לעריכת הדין ועוד. בראיון אישי עם מנהל פורום דיני מיסים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים

עו"ד יצחק פוגל - ראיון אישיעורך דין (ורואה חשבון) יצחק פוגל, בעל תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים - מנהל פורום דיני מיסים באתר הפורומים המשפטיים. עו"ד פוגל צבר מעל 20 שנות ניסיון בטיפול בתחומי התמחותו, הן בצד "השני" כמפקח במס הכנסה, הן בפן המשפטי במשרד עו"ד דר' אברהם אלתר (ז"ל) והן כמנהל בכיר בחטיבת המס במשרד דלוייט ברייטמן אלמגור.

שאלנו את עו"ד פוגל כמה שאלות מקצועיות, כמה שאלות אישיות... בפינת משפטים מאחורי הקלעים. נעים להכיר - מנהל פורום דיני מיסים.

עו"ד פוגל, אם אנחנו חוזרים אחורה בזמן, תוכל לספר מה הוביל אותך לבחור בלימודי משפטים וחשבונאות גם יחד?

אם אחזור 20 שנה במסע הזמן, הרי שעוד במהלך שרותי הצבאי, התחלתי בלימודי יעוץ מס, וזאת לאחר שבמקרה נודע לי על התחום, על ידי אחת הקצינות ביחידה בה שרתתי.

האמת, שהתחום מייד קסם לי. עם שחרורי מצה"ל, החלטתי להתחיל בלימודי המשפטים, אשר נעשו בד בבד עם עבודתי כמפקח במס הכנסה.

ושוב, מספר שיחות עם עמיתה לעבודה, עוררו בי "חיידק" נוסף, והחלטתי ללמוד במקביל אף ראיית חשבון.

עו"ד פוגל - אתה יותר עו"ד או יותר רו"ח? (למה?)

לטעמי, ההגדרה היותר מדויקת הינה של מומחה מס. אבל אם בכל זאת צריך לבחור, אז ברור שאני יותר עו"ד, אך לא במובן המצומצם של ליטיגציה בלבד אלא בהיבט הרחב של הייעוץ המשפטי. יתרה מכך, בכל שנותי הרבות כרואה חשבון, כמעט מעולם לא עסקתי בביקורת הקלאסית, כמעט תמיד עסקתי אך ורק בתחום המיסוי.

לאחרונה הופיע מאמר שלך, אודות התרת הוצאות לשמירה על ילדים, מה עמדתך ביחס לפסיקה החדשה של בימ"ש עליון?

(לקישור למאמר התרת הוצאות לשמירה על ילדים לחץ >>)

לאחר קריאה מדוקדקת של פסק הדין, הרי שהוא התקבל אצלי ברגשות מעורבים. מחד, סוף סוף נעשה צדק, והוצאות לשמירה על ילדים יותרו בניכוי. מאידך, ההחלטה התקדימית של בית המשפט העליון, לוותה בהחלטה תקדימית נוספת, לדחות את יישום פסק הדין לשנת 2010 (לבד כמובן מלגבי העוררת עו"ד פרי, ובצדק) מה שמותיר לרשויות המס ולמדינה מספיק זמן לעקר מתוכן את הפסיקה.

לצערי, ההדלפות האחרונות כפי שהתפרסמו במדיה, אכן מאששות חשש זה, של כוונת המדינה לעקר דה-פקטו את פסיקת בית המשפט העליון.

תושבים רבים בישראל רכשו ורוכשים נכסים בחו"ל בשנים האחרונות (במיוחד במזרח אירופה) – כעו"ד שעוסק בדיני מיסים, מה יש לך לומר על כך?

הנהירה למזרח אירופה לא החלה כתכנון מס. דובר בזמנו בהזדמנות פז, לעשות כסף קל על חשבון המדינות הקומוניסטיות לשעבר, שעברו לכלכלה מערבית. בתחילת הדרך דובר על תשואות פנטסטיות. כמובן, אם אפשר, אז למה לא.

רבים ניצלו את המצב לתכנוני מס בינלאומיים, חלקם אף אגרסיביים, כדי להימנע מלשלם מס בישראל על אותן הכנסות.

החל משנת 2003, עם כניסתה לתוקף של הרפורמה במס, נעשה הדבר לקשה ביותר, הן עקב הפיכת המיסוי בישראל לפרסונאלי ולא טריטוריאלי והן עקב חובות הדיווח הרבות שהוטלו בדין על מחזיקי נכסים בחו"ל.

בעיניים מקצועיות, האם - מהכסא המקצועי שלך, וחיי היום יום במשרד - אתה יכול להרגיש את השפעותיו של המשבר הכלכלי?

אין כל ספק כי המשבר הכלכלי נותן את אותותיו. כמות העסקאות במשק ירדה. אנשים נזהרים שבעתיים לפני כל חתימה על עסקה, וכמובן גם מוסר התשלומים ירד מעט, זאת מבלי לדבר על הירידה בתעריפים. מצד שני, דווקא בתחום המיסים היקף העבודה לא קטן, אולי אף גדל, כי כשקשה, מנסים להקטין הוצאות, ומה לעשות, מיסים הם סוג של הוצאה.

לפני כמה ימים ניגשו 2800 מתמחים לבחינות לשכה – למי מהם היית ממליץ לבחור בתחום המיסוי כתחום התמחות מרכזי בקריירה?

ראשית, בהזדמנות זו אני מברך את הלשכה על היוזמה להאריך את תקופת ההתמחות ולשדרג את כמות ורמת הבחינות. אני תקווה כי שר המשפטים החדש ירים את הכפפה.

לעצם השאלה: כל רואה חשבון, חשבונאי, יועץ מס, כלכלן וכיוצ"ב- תהא זו דרך המלך עבורו להמשיך בתחום המיסוי. לגבי חסרי רקע קודם, תחום המס מומלץ לכל מי שרואה עצמו יצירתי, מוכן להתמודד עם חדשנות עיתית בדין, שינויים תכופים בפסיקה ותחום שלעולם אינו קופא על שמריו.

איך אתה רואה את הריבוי המתמשך בכמות עורכי הדין בישראל?

כפי שאומרים, התפרצתם לדלת פתוחה, וכבר הבעתי לעיל את תמיכתי בהצעת הלשכה. אכן הגענו לרוויה בתחום, ישנה ירידה באיכות עורכי הדין, האתיקה המקצועית הולכת ונעלמת ואני מאוד מקווה שסחף זה ייעצר בקרוב.

האם התמחות בתחום המיסוי הופכת אותך כאיש משפחה שמכלכל אחרת את כלכלת הבית?

כידוע, הסנדלר תמיד הולך יחף, ולכן אני מניח שאין בהיותו של אדם מומחה למס, בכדי לכלכל אחרת את משקו הפרטי. אני באופן אישי, עוד מילדות הייתי אדם מחושב, ולכן אולי אני קצת חריג בתחום.

האם יש אפשרות לשלב בין מקצוע עריכת הדין ובין חיי משפחה – שילוב שמיטיב עם כולם?

שאלה קשה, ולטעמי המדובר בבחירה אישית של כל עורך דין. השמועות על עורכי דין העובדים ימים כלילות, לא אחת נכונות הן. מאידך ישנם משרדים שבשעה 5 אחה"צ לא ניתן לקבל בהם מענה. המדובר בבחירה אישית גרידא של כל עו"ד ועו"ד.

איפה עו"ד פוגל רואה את עצמו בעוד 10 שנים?...

זו כנראה השאלה הכי קשה. לא חשבתי על זה יותר מדי. אם הייתי שואל אותי לפני 20 שנה, היכן אתה רואה את עצמך עוד 30 שנה, סביר להניח שהייתי עונה כשופט האמון על תחום המס בבית המשפט העליון. היום אני כבר לא בטוח בכך. אז שאלה זו תישאר פתוחה.

____

קצת יותר על עו"ד יצחק פוגל:

עורך דין (ורואה חשבון) יצחק פוגל, בעל תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים (התמחות במימון) ובעל תעודת בורר-מגשר, בעל משרד עצמאי לעריכת דין העוסק בעיקר בדיני מיסים (מיסוי מקרקעין, מס הכנסה, מס ערך מוסף ועוד) לרבות ייצוג משפטי, מתן חוות דעת, תכנוני מס וכיוצ"ב.

cheaters caught marriage affairs wife who cheated
wifes cheat how to cheat wife catching a cheater
wife cheat story click here read
wife cheat story online affair read
read here link click here
infidelity married affairs sites link
all women cheat why wifes cheat why wife cheated
how to catch a cheat My wife cheated on me why do married men cheat
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
i dreamed my husband cheated on me read wife cheat
online read here what makes people cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
what makes women cheat link all wife cheat
redirect link open
when married men cheat affair dating sites go
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
why some women cheat website my husband cheated
married men that cheat how do i know if my wife cheated go
click here buy brand viagra read
online read here read here
why do women cheat on their husbands read here click
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
cheat on my husband my wife cheated on me with my father my husband almost cheated on me
read here link will my husband cheat again
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק