חוק הגנת הצרכן
חוק הגנת הצרכן
להלן שאלות ותשובות בנושא חוק הגנת הצרכן, מתוך פורום תביעות קטנות.
תודה למנהלי הפורום, עורכי הדין המובילים בתחום התביעות קטנות בישראל, על מענה מסור ומקצועי לגולשים.
שלום
האם חברה שלא נתנה החזר כספי על עסקה שבוטלה במשך מספר חודשים
למרות בקשות רבות ואפילו מכתב אזהרה טרם נקיטת הליכים
החליטה לשלם את הכסף שהייתה חייבת מדובר בסכום של כמה מאות שקלים
היא שילמה לאחר שכבר הוגש כתב תביעה כנגדה
היא כנראה נבהלה וראתה שזה רציני
והחזירה את הכסף שהייתה חייבת
אבל כבר שילמתי אגרת בית משפט והשקעתי זמן רב בנושא
האם עדיין אני זכאי לדרוש פיצוי כספי בבית המפשט ללא הוכחת נזק עד 10,000 שח לפי סעיף 31א של חוג הגנת הצרכן?
או שעדיף לי למשוך את התביעה?
תודה רבה
היי דני
כן. מדובר בסעיף שמטרתו אכיפה, הרתעה והכוונת התנהגות
זה שהם החזירו אחרי הגשת התביעה לא פוטר אותם מפיצויים עונשיים, מאחר והם היו יכולים לעשות זאת לפני הגשתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם תקנון באתר מהווה תחליף למסמך גילוי בעסקת מכר מרחוק? ובכללי מה זה מסמך גילוי? זה ממש מסמך או שמייל עם מספר ההזמנה מהווה מסמך גילוי?
תקנון אינו מהווה טופס גילוי
אפנה לחוק הגנת הצרכן:
העוסק מסר לצרכן, עד למועד חתימת החוזה, טופס חתום בידיו, שבו כלולים כל הפרטים המפורטים בסעיף קטן (ב) (להלן – טופס גילוי); טופס הגילוי יימסר בנפרד מהחוזה, והצרכן יאשר בחתימת ידו את קבלתו; תקנות לפי סעיף 4א יחולו, בשינויים המחויבים, על טופס הגילוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב, יש לי שאלה בבקשה. רכשתי בגדים באתר אינטרנט של חברה, והחזרתי אותם תוך חמישה ימים משום שהמידות לא התאימו. החברה הסכימה לתת לי רק זיכוי קניה אך לא החזר כספי, בטענה שככה זה התקנון שלהם. התקנון שלהם קובע שמכיוון שמדובר במבצעי סוף עונה, החזר כספי ניתן רק אם מחזירים תוך יומיים. השאלה שלי: מכיוון שע"פ חוק הגנת הצרכן לעניין ביטול עסקת מכר מרחוק, אני זכאית להחזר כספי תוך 14 יום מהרכישה – האם התקנון שלהם בכלל משנה משהו? הוא חוקי?
היי
התקנון אינו חוקי מאחר וסותר את חוק הגנת הצרכן שאין להתנות עליו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
האם רכישת רישיון לתוכנה למסחר אלגורתמי(מסחר במניות) מחברה מסוימת הינה רכישה צרכנית על פי חוק הגנת הצרכן ? האם אני נקרא צרכן על פי הגדרות חוק זה? לציין כי בנוסף לתשלום החד פעמי עבור התוכנה(הרישיון) נדרשתי לשלם תשלום חודשי עבור תמיכה ,אחזקה והפעלת המוצר.
השאלות נשאלות על מנת שאוכל לסווג את סוג התביעה שאני עתיד להגיש.
תודה
שלום,
אפנה להגדרה של "צרכן" בחוק הגנת הצרכן:
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
התקשרתי עם בית עסק לגבי פתרון להפסקת הרטבת לילה לילדים. רכשתי את התוכנית והבנתי שיש עליה אחריות מלאה במקרה שאין הצלחה. לצערי התוכנית לא הצליחה ונוצרה מחלוקת ביני לבין בית העסק לגבי ההחזר המגיע או הלא מגיע לי. מדובר על מילה שלי (מה שאני הבנתי משיחות השיווק והמכירה) למילה של בית העסק (מה שהם טוענים שאמרו לי במעמד המכירה). לא קיבלתי עד היום שום מסמך גילוי, חוזה או תקנון עדכני שיכול לבסס את הטענות שלהם ולמעשה הם יכולים להגיד מה שהם רוצים לגבי מה שהם אמרו לי…
האם אני יכולה לדרוש ביטול עסקה או החזר כספי בגין אי קבלת מסמך גילוי כנדרש בחוק הגנת הצרכן?
תודה!
היי יעל
באופן עקרוני יש עילת תביעה. אפנה לסעיף 14ג(א) ו-(ב) לחוק הגנת הצרכן הדן בחובת הגילוי עסקת מכר מרחוק.
14ג.(א)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עסקת רכישת פוליסת ביטוח מרחוב של אזרח מול חברת ביטוח כפופה לחוק הגנת הצרכן?
השאלה בהיבט הצרכני של העסקה
ולא למהלך הביטוח וחוק חוזה ביטוח
היי רוני
באופן כללי כן. חוק הגנת הצרכן חל על כל עסקה צרכנית בין לקוח לעוסק, אבל בענייני ביטוח אבל החוק הספציפי הוא חוק חוזה ביטוח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, בוצע בכרטיס האשראי שלי חיוב כפול, על ידי רשת מכולת גדולה ומוכרת, מדובר על חיוב שהוא טעות, החיוב הכפול בוצע בהפרש של קצת יותר משבוע מהחיוב המקורי והתקין, (עסקה מעל 100שקלים,) ללא שבוצע עסקה בפועל, שפניתי לשירות הלקוחות של החברה, נאמר לי נבדוק זאת נחזור אלייך, שפניתי שנית אחרי כבר שבועים שלושה, נאמר לי על ידי נציג שירות, "יחזרו אלייך, ובכלל תבדוק אם זה לא טעות של חברת האשראי" כאשר אותה חברה כבר ביצעה שלושה או ארבע חיובים כפולים באשראי שלי כתוצאה מטעות במערכת שלהם שגרמה לתקלה הזו, והחיובים האלו זוכו, אבל החיוב האחרון לא זוכה, תוך כמה זמן ממועד בקשת הזיכוי הם מחויבים להחזיר תשובה? ותוך כמה זמן הם מחויבים לזכות? האם ניתן לתבוע על כך
את החברה שביצע את החיוב הכפול? ומהו הסכום שניתן לתבוע אם כן ? השירות שלהם מזלזל, התקלה במערכת היא אחריות שלהם, שהם מנסים להעביר לחברת האשראי רק כדי להוריד אותי מהקו
שאלה בהקשר לחוק לחוק הגנת הצרכן סעיף 13ד1. (א) – מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה – סכום ההחזר); היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).
האם זה עדיין הנוסח המעודכן של החוק? או שקיים נוסח מעודכן יותר?
שאלתי: האם החברה מחויבת להחזיר פיצוי של 16 שקלים ליום מיום ביצוע החיוב הכפול? (כיוון שרשום מיום הגבייה)-? מהו הסכום שניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? אם בכלל ניתן במידה ולא מבצעים החזר?
היי יוסי
במקרה כזה, החוק מאפשר הגשת תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק עד סכום של 10 אלף ש"ח, לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן :
"טען צרכן כי עוסק גבה ממנו סכום עודף – והעוסק לא השיב לצרכן את סכום ההחזר המגיע לו לפי הוראת סעיף 13ד1;"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי
האם תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן (חוק הטכנאים ) חלק גם על עסקים ?
הזמנתי טכנאי של בזק שהיה אמור להגיע אתמול ולא הגיע בכלל
נמסרה לי תשובה כי חל רק על כך שאם הייתי בבית ולא בעסק מאוייש
חוק הגנת הצרכן חל על "צרכן" והגדרתו הינה:
"מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
כמו כולם גם אני קיבלתי תווי שי. יש לי אפילו יותר מידי של תו הזהב.
מבצעים נעשים באתרי הבית של חברות אבל אי אפשר לשלם דרכם בתווי השי אלא רק באשראי.
אבל אפשר להחזיר נניח לחנות ולקבל זיכוי כספי.
במקרה הנוכחי של שאלתי מהחברה שאני רוצה לקנות: אי אפשר להחזיר לחנות ולקבל החזר כספי.
אבל אפשר להחליף מידה וצבע. ( החזר כספי זה החזר עי שליח לחברה).
השאלה העקרונית שלי: האם מותר לצרכן לקנות / להזמין באשראי ובחנות לבקש להחליף את אמצעי התשלום?
כך אוכל לבטל ולשלם בתווי השי?
תודה לך
יעל שלום
תיקון 33 לחוק הגנת הצרכן מסדיר את עניין תווי הקניה
לגבי ביטול עסקה, אם את עומדת במועדים של תקנות הגנת הצרכן, ומבקשת לבטל את העסקה בעקבות חרטה, תוכלי לשלם דמי ביטול מינימליים ואז לבצע את העסקה מחדש באמצעות תווי קניה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!