הגנת הצרכן ביטול עסקה
הגנת הצרכן ביטול עסקה
להלן שאלות ותשובות בנושא הגנת הצרכן ביטול עסקה, מתוך פורום תביעות קטנות.
תודה למנהלי הפורום, עורכי הדין המובילים בתחום התביעות קטנות בישראל, על מענה מסור ומקצועי לגולשים.
קניתי מוצר (קני במבוק) בחנות ראיתי שיש שם כאלו שחורים, נראה כאילו ירד עליהם גשם והתעפשו, אמרתי למוכר תביא לי יפים וחדשים, אמר לי לך תשלם ואני אורז לך.
הגעתי הכין לי ארוז, לקחתי הבייתה אני פותח והכל שחור, כמה שיותר פנימי שחור יותר.
התקשרתי לחנות הוא אומר לי תביא לי ואזכה אותך, אני אמרתי לו לוקח לי שעתיים להגיע שוב לחנות, ועולה לי משלוח, תבא אתה תקח את המוצר הפגום שדפקת לי, הוא לא מסכים,
אני שואל האם זה לגיטימי שאדרוש ממנו שיבא לקחת את המוצר ושיזכה אותי מבלי שאצטרך לטרוח שוב להביא את המוצר הפגום לחנות אלא שהוא יבוא?
אם כן איך אני יכול לאכוף את זה כשהוא מסרב?
תודה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
ביצעתי עיסקה להסרת שיער בלייזר, במשרד מול נציגה.
עדיין לא השתמשתי בשרות,
כמה זמן אחרי החתימה אני יכולה לבטל את העיסקה ?
תודה
היי שירלי
חסר מידע מתי נחתם ההסכם.
מכל מקום, לפי תקנות ביטול עסקה בכל הקשור לשירותי קוסמטיקה, אסתטיקה והסרת שיער, נקבע כי ניתן לבטל את העסקה בעקבות חרטה באופן הבא :
"תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה בכתב או מסמך בכתב כאמור בסעיף 13ג(ג) לחוק, לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לא ואף אם העסקה היא לתקופה קצובה"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
רכשתי חתול מצער בעלי חיים ושילמתי תמורתו 600 שח. בגדול זה נחשב לאימוץ.
יש לי בבית כבר חתול אחד והחתול החדש גרם לי לנזק של ממש בתוך הבית שכן הוא לא הסתדר עם החתול הקבוע. יום למחרת התקשרתי לצער בעלי חיים וביקשתי להחזיר את החתול החדש ולקבל את כספי בחזרה.
הם אמרו לי שלא ניתן לקבל את הכסף שכן חתמתי על הסכם שאין החזר כספי.
אציין שלא שמתי לב בכלל לסעיף הזה והם גן לא אמרו לי בזמן החתימה שאין אפשרות להחזר כספי.
את החתול אני אחזיר בכל מקרה.
האם אני זכאית להחזר כספי? והאם במידה והם לא יחזרו לי אוכל לתבוע בתביעות קטנות?
דורית שלום
בעלי חיים נחשבים למיטלטלין לפי החוק והפסיקה.
ככול ואין אפשרות חוזית לביטול והשבה כספית לפי ההסכם, אין לך עילה לבטל את ההסכם בשל טעות בכדאיות העסקה. אם מדובר בהטעייה וחוסר גילוי נאות - זה עניין אחר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי
הזמנתי מיטה לבת שלי עם חריטה של אותיות ודוגמא
לא סופקה לי הדוגמא והאותיות כמו שביקשתי
אני כבר חודשים בתהליכים אותם ואומרים לי שיחליפו
היום אני מגלה מול החברה שהם לא עומדים להחליף לי כלום וסתם מסובבים אותי
האם זה עילה לתביעה?
איך עומדים את הסכום?
תודה
היי לאה
מדובר בהפרת הסכם ואי התאמה.
אפשר להגיש תביעה לביטול עסקה צרכנית, השבת התמורה וקבלת פיצוי כספי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב. הורי בני 70+ אזרחים ותיקים ביצעו עסקה טלפונית עם תמי 4 לפני פחות מ 4 חודשים. הזמינו מכשיר edge+ ולאחר שבמכשיר היתה בעיה הגיע טכנאי וטען שיש להחליף למכשיר אחר שמתאים לבניין שלהם. החליפו להם את המכשיר למכשיר ישן יותר וביקשו מהם להוסיף כסף עבור מכשיר ישן יותר ופחות מתקדם. אך הבעיה נשארה בעינה ואף גרועה יותר. הוריי קיבלו שוב ביקור טכנאי לבקשתם והטכנאי המליץ להחליף למכשיר הקודם אך בתמי 4 לא מוכנים לעשות שוב החלפה אז הוריי ביקשו להתנתק. הבנו שלאזרחים ותיקים יש את הזכות לבטל עסקה בתוך 4 חודשים. מצד החברה, הם טוענים שלא ניתן לקבל את הכסף חזרה אלא רק לבטל את השירות מטהר ומסנן כל שנה. האם באמת הוריי הם שבויים של החברה הזו ולא יכולים לבטל את העסקה במלואה כמובן בקיזוז התקופה? גם אם יחזירו אותם למכשיר הקודם זה יהיה טוב אבל הם לא מוכנים.
עדי שלום
נשמע שמדובר במקרה שמצריך ייעוץ משפטי פרטני ובכל מקרה, לפני הגשת תביעה, מומלץ לשלוח התראה לחברה טרם נקיטת הליך משפטי לאחר קבלת ייעוץ.
ככול והמכשיר תקול ניתן לדרוש את ביטול העסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, האם מכירת מוצר (חולצה) באתר אינטרנט בארץ מחייבת שתהיה אפשרות החזרה לפי חוק עסקת מכר מרחוק, גם אם בדף המוצר מפורט באופן בולט שתנאי המכירה הם שהמוצר אינו ניתן להחזרה? תודה
היי נילי
כן. בתוך המועדים הקבועים בחוק וכפוף לאי שימוש.במכר מרחוק, ניתן להחזיר גם מוצרי הלבשה תחתונה ובגדי ים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשתי תביעה קטנה בגין עוקץ, שבו סונדלתי להלוואה אצל צד ג'. למרות ששלחתי למחרת המקרה הודעת ביטול והכחשה לעסקה, הצד העוקץ לא התייחס ואף ניסה לחייב באשראי שביטלתי, סכום מופרז מעבר לקבוע בחוק הגנת הצרכן. גם חברת ההלוואות התעלמה ויש לי יסוד חהאמין ששניהם פעלו תחת זיוף ומצגי שווא . אני לא נפגע יחיד בעוקץ
תבעתי את החברה ואת בעליה היחיד ואת חברת ההלוואות וביקשתי את ביטול העסקה והשבת הכסף בצירוף הוצאות ופיצוי. בדיון שהיה בפני רשמת, נאמר שבית משפט לתביעות קטנות זה לא המקום לתיק ונדרשתי להשיב מה סוג הסעד המבוקש, הצהרתי או כספי ?
למיטב ידיעתי ביטול עסקה ועניינים צרכניים בסכומים קטנים הם בסמכות בית משפט לתביעות קטנות.
מה נכון להשיב והאם להעביר את התביעה לבית משפט רגיל, או לשנות את כתב התביעה ?
גידי שלום
אפשר להגיש תביעה כספית בתביעה קטנה עד סכום של 37,700 ש"ח
אין לבית המשפט לתביעות קטנות סמכות לתת סעדים הצהרתיים אלא רק סעד כספי עד לסכום המקסימלי או סעד לביטול עסקה צרכנית עד לסכום המקסימלי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנו רכב חדש שולם הכל העסקה בוצעה בוצעה בשעה 18:00למחרת ביקשנו לבטל מסיבות אישיות בלי לפרט לאחר דין ודברים תשלום הזמנת רכב בסך 2000שח הם גבו וירד בכרטיס אשראי ולמחרת בשעה11:00ביקשנו לבטל אין אפילו 24 שע מיום החתימה מה לעשות ואם זה קביל. אודה לתשובה או לייעוץ.
שלום
האם הזמנתם רכב חדש מיבואן?
אם כן - ראו תקנות ביטול עסקה:
אפשר לבטל בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ובלבד שטרם נרשם על שם הצרכן על פי פקודת התעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נרשמתי לקורס ועברו להם ה-14 יום מתחילת הקורס
נראה שהמורה לא מספק את חומר הלימוד בהתאם לנושאים הכתובים בסילבוס
ישנה הרגשה שכל שיעור זה מריחה ועם הזמן גם תלמידים הפסיקו פשוט להגיע לכיתה
למרות שנראה שכן שילמו מחיר מלא על הקורס,
יש לציין שלא חתמתי על שום חוזה מתחילת הקורס האם אפשר לקבל את כל כספי בחזרה?
היי
ייתכן וכן, לא מכוח תקנות ביטול עסקה אלא מדיני החוזים הכלליים הדנים בהטעיה ואי גילוי נאות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!