פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות
רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!
כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.
לפני כמה שנים גיליתי פתאום שאני מחויב על ביטוח סיעודי לכללית כשאני בחור יחסית צעיר 40+ ולא זוכר שאף פעם ביקשתי ביטוח סיעודי.
בבדיקה מול הכללית אמרו שביקשתי להצטרף פרונטלית במרפאה אבל כשביקשתי לראות את החתימה שלי על דבר כזה שלחו לי טופס של נציג מכירות בלי חתימה שלי ובמקום חתימה כתוב "טלפוני". אני מניח שהוא התקשר אליי ומכר לי הצטרפות לכללית מושלם או פשוט נתקל בי במרפאה ואז ביקש פרטי אשראי ומילא מה שנראה לו בטופס. הטופס הוא הצטרפות לכללית מושלם ולביטוח סיעודי יחד. כנראה כך עשו בזמנו. לא זוכר מעולם שהוסבר לי על ביטוח סיעודי. למה שארצה ביטוח סיעודי כחייל משוחרר?!
בכל מקרה מסתבר שגבו ממני במצטבר אלפי שקלים במהלך השנים, זה היה כנראה כמה שנים חינם ואז החיובים עלו ועלו והסתתרו בתוך הכללית מושלם בלי שאשים לב.
השאלה האם אני יכול לדרוש מהם את הכספים והאם אין על זה התיישנות? כספים שנגבו בערך מ-2010 במשך 10 שנים. האם לבקש זאת במכתב ואז אם יסרבו להגיש תביעה קטנה?
תודה.
שרון שלום
נשמע שיש עילת תביעה, בין אם אישית ובין אם ייצוגית אם מדובר בענין רוחבי הנעשה לגבי קבוצה גדלה של אנשים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברה שנתבעה על ידי לא הגישה כתב הגנה במועד הנקוב לאחר שבוע נוסף מתום המועד הקבוע בחוק הגשתי בקשה לקבל פס"ד ובקשתי נדחתה ע"י הרשם בתואנה כי בתביעות קטנות יש גמישות ומשתמע מכך שגם אם יוגש כתב הגנה אחרי מספר חודשים זה תקין.
שאלתי האם החלטת הרשם תקינה או האם יש מקום להגשת תלונה נגדו וכמובן להעביר את התיק לשופט אחר
בתביעה קטנה אין חובה לתת פסק דין בהיעדר הגנה ואפשר להמתין לדיון
לכן ההחלטה תקינה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הי המזגן בדירה שלנו התקלקל
התיקון לוקח זמן כי יש הרבה בדיקות לעשות ולא מוצאים את מקור התקלה. בזמן הזה אין לנו מזגן בדירה
האם יש מחויבות של המשכיר למצוא פתרון אחר הולם למגורים? הפחתה בשכר הדירה? כל דבר אחר?
תודה רבה
שלום
שלום
כן. קודם כל צריך לראות מה קובע ההסכם ביניכם
בנוסף, יש פיתרונות משפטיים בין היתר לפי חוק השכירות והשאילה. למשל סעיף 9 לחוק קובע:
9. (א) דרש השוכר מהמשכיר לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה ולא תיקן המשכיר את הפגם או את אי-ההתאמה בתוך זמן סביר מהמועד שקיבל על כך דרישה מאת השוכר, רשאי השוכר –
(1) לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה ולדרוש מהמשכיר החזרת הוצאותיו הסבירות;
(2) להפחית את דמי השכירות, כל עוד לא תוקן הפגם או אי-ההתאמה, לפי היחס שבו פחת שווי השכירות עקב הפגם לעומת שוויה לפי החוזה.
(ב) רצה השוכר לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה, עליו להודיע על כך למשכיר זמן סביר מראש.
(ג) פגם או אי-התאמה שתיקונם דחוף עד שאין לדרוש מן השוכר שימתין לתיקונם בידי המשכיר, רשאי השוכר לתקנם כאמור בסעיף קטן (א)(1) בלי דרישה לפי סעיף 7(א) או הודעה לפי סעיף קטן (ב).
(ד) על אף האמור בסעיף 16א, השוכר זכאי לתקן בעצמו בכל עת פגם שתיקונו אינו באחריות המשכיר, ובלבד שנתן למשכיר הזדמנות סבירה לתקן את הפגם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביצעתי עסק ליסינג עם חברת AVIS. קיבלתי לשביעות רצוני את הרכב החדש. לאחר 4 ימים (בהם נסעתי ברכב 150 קילומטר בלבד) במהלך נסיעה בכביש מהיר הרכב שבת באופן פתאומי מפעולה. מדובר בסכנת חיים של ממש וירידה לשול הדרך. מאז הרכב נמצא במוסך. חברת הליסינג מתעלמת מהפניות ולא מעדכנת בסטטוס הטיפול. האם אני יכול לסרב לקבל את הרכב לאחר תיקון ולדרוש קבלה של רכב חדש (התקלה ברכב קרתה בזמן נסיעה עם כל הילדים ברכב ומדובר היה בסכנת חיים של ממש ולכן אני חושש מאד לנסוע ברכב). אשמח לעצה משפטית
מיקי שלום
מדובר במקרה שהוא על פניו חמור ויש בו נורת אזהרה לגבי מצבו של הרכב.
הייתי מציע לשלוח להסתייע בעורך דין ולשלוח מכתב התראה לחברה בו אתה דורש לקבל רכב חדש ותקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתווך רימה אותי בעשרים אלף שקל, היות ואנחנו דתיים הלכנו לבית דתי שם הוחתמנו על הסכם בוררות. זכיתי בבוררות.
הגשתי לבימ"ש לאשר את הפסיקה, אלא שהשופט ביטל את הבוררות כי היה משהו לא תקין בהסכם.
האם אני יכול היום לתבוע את המתווך בתיעה קטנה בבית משפט?
בתודה מראש
על פניו לא אבל צריך לבדוק.
צריך לבדוק את פסק הדין ולהבין מדוע בית המשפט לא אכף אותו.
יתכן וצריך להגיש ערעור על ההחלטה של השופט, אבל שוב, קשה להשיב בלי לבדוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום וברכה, (ובהזדמנות זו, תודה גדולה על הפורום)
קיבלתי הודעה מחברת תקשורת על קו סלולר על חוב שיש לי, חשבונית שבמקור הייתה 28 ש"ח מתאריך אוגוסט 2021… פונים אליי היום (יוני 24) כמעט שלוש שנים אחרי לשלם 500 ש"ח (כולל שכר טירחת עו"ד),
טענתי להם, שלא קיבלתי מהם באותה תקופה שום פנייה – לא בדואר, לא במייל ולא בטלפון שיש לי חוב, כמובן, אם הייתה כזאת בזמנו הייתי מסדיר את החוב.
האם חוקי לפנות כמעט שלוש שנים מאז החוב ולדרוש תשלומי שכר וכיו"ב?
אשמח לדעת, אילו אסמכתאות לדרוש מהם במידה וטוענים שפנו אליי?
תודה על המענה
היי מני
בעיקרון אין עדיין התיישנות
עם זאת, המוציא מחברו - עליו הראיה.
תדרוש לקבל אסמכתאות לחוב ואם יש בידיהם ראיות לחוב תדרוש לשם את גובה החוב המקורי ללא הפרשי הצמדה ריבית וללא שכר טרחת עורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, התקשרו מחברת הגז לקבוע בדיקה של פעם ב 4 שנים, קבענו אך כשהגיע זמן הפגישה לא הצלחתי להיות בבית, ניסיתי להתקשר אליהם והשאירו אותי שעות על הקו עד שהתקשר כבר הטכנאי כדי להגיע, התנצלתי ואמרתי שאני לא בבית ואם אפשר זמן אחר, הוא אמר שאין בעיה הוא לא יגיע אבל תור חדש זה רק עם החברה, את האמת שלא התקשרתי שוב כי ראיתי שזה לוקח שעות בטלפון והייתי בטוחה שהם יתקשרו שוב לקבוע תור חדש, לא רק שלא התקשרו גם באו וניתקו את הגז ללא התראה, אשמח לדעת האם זה מותר להם לנתק גז בלי התראה למשפחה עם 7 נפשות, לא מבינה למה לא מתקשרים שוב? או לפחות מתריאים על כך שאם לא אעשה בדיקה, ינתקו?
צביה שלום
על פניו ההתנהלות אינה תקינה. יש חובת הודעה מוקדמת לפני ניתוק גז באופן חד צדדי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאחר שהגשתי כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות והנתבע הגיש כתב הגנה, התרחשו מקרים נוספים המחזקות את הטענות שלי, אשמח לדעת איך אוכל להוסיף את העדויות החדשות לתביעה.
היי
אפשר להגיש בקשה מנומקת לתיקון כתב תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנתי חדר ילדים, החדר הגיע בשלבים כאשר כל פעם חסר חלק אחר להרכבת הארון, וחלקי הארון נשארים מונחים אצלי בחדר. רק אחרי 3 חודשים מההזמנה, וחודשיים מתאריך האספקה הראשוני יכלתי להגיד שהחדר סוף סוף הגיע ואפשר להיכנס אליו (כמובן – שחדר ילדים עם חלקי ריהוט נשאר סגור ואי אפשר להשתמש בו, ככה שחודשיים שילמתי ארנונה על מחסן לחברת הריהוט…)
כמה פיצוי אני יכולה לקבל על איחור אספקה של חודשיים?
שלום
להערכתי ועל סמך מקרים דומים פיצוי של כמה אלפי שקלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי ,
רכשתי מאתר כל שהוא מיכל דלק (ריק) על סך 143 ש"ח
המיכל היה צריך להיות מסופק לאחר כמה ימי עסקים .
בפועל בעלי האתר ביטלו את העסקה לאחר כמה ימים בטענה שהמוצר לא במלאי .
וכמובן שהנפיקו החזר כספי מלא (על דעת עצמם)
אני לא מעוניין בהחזר כספי . אלא במוצר עצמו או בפיצוי כספי .
האם אני יכול לדרוש זאת חוקית מבית העסק? או שהוא רשאי לבטל כאוות נפשו?
תודה
מאיר
שלום
בעיקרון, אפשר לנסות לתבוע בגין הטעייה לפי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן הקובע כי הטעייה היא גם לגבי כמות הטובין שבמלאי מסוג נושא העסקה, וכן לדרוש פיצוי ללא הוכחת נזק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיבלתי שובר מתנה מחברה לטיסה במטוס קל והתחילה המלחמה במהלך השנה בו הוא היה בתוקף.
בעל העסק לא הסכים לכבד את השובר ולא להחזיר את הכסף, לא הסכים לשום משא ומתן, האם ניתן לתבוע? האם ניתן לתת לשובר מתנה תוקף של שנה בלבד?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
במרץ הזמנתי מטבח ושלמתי את מלוא הסכום.
אסתי שלום
נשמע שיש עילת תביעה ובסכום משמעותי. ככול ויש צורך מוזמנת לשוחח איתי בפרטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להווי ידוע, שמי שנפגע בעבירה פלילית, יכול רק אח"כ? אחרי מתן פסק דין לטובותו? לתבוע החזר הוצאות. בהליך נפרד? ז"א צריך לחכות להוכחת מי אשם, מי קורבן בדין הפלילי. ורק כשהוכח לטובתך, הינך זכאי להחזר הוצאות בהליך נפרד? גם אם זה בימ"ש לתביעות קטנות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
קנתי הליכון ישרות מהיבואן מתקפל אחרי שלשה חודשים התקלקל הפנו אותי לנותן השרות שלהם פניתי ב2 ליוני, ב 7 ליוני הגיע אליי טכנאי שטען שצריך להחליף את המסלול , ב9 ליולי התקשרתי אמרו יחזרו אליי היום או מחר לא חזרו וכמו כן אני ממשיך להתקשר כרגע אנחנו ב13 ביוני אחר הצהריים ואף אחד לא חזר , כפי שהבנתי החוק קובע כמה זמן מפנייתי המכשיר צריך להיות מתוקן .
שלום
אין לכך התייחסות בחוק. עם זאת, יש לבדוק את כתב האחריות ותנאיו
במידה ולא פועלים לתיקון המוצר כדאי לשלוח התראה בכתב לפני נקיטת הליך משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
רשת מוצרי חשמל גדולה פרסמה באולם התצוגה מקרר (לא מתצוגה חדש לגמרי) במחיר אטרקטיבי במיוחד בהנחה גדולה עם מספר דגם מדוייק (מצולם, מחיר ודגם).
לא מדובר בדגם מתצוגה, לגבי הדגם מהתצוגה ניתן היה לרכוש אותו עוד בפחות.
לאחר תשלום בעמדה וקבלת החשבונית התברר כי נרשם דגם אחר ולא זה שנרכש ולא זה בתצוגה דגם שממילא יכולתי לקנות בפחות ממה ששילמתי.
כמובן שאם לא הייתי עולה על זה לא היתה לי דרך להוכיח כלום.
מייד במעמד הרכישה לא הסכמתי לדבר ואז נאמר לי שמלאי חדש יגיע תוך שבוע וחצי ובהתאם אקבל את מה שקניתי.
גם הובטח לי מקרר חלופי עד אז, מדובר בבית חדש ואין לי מקרר בבית.
במשך שבועיים אני ממתין למקרר חלופי ומבטיחים לי ולא שולחים.
כל השיחות מוקלטות כבר שבועיים, כולל הבטחה לקבל חלופי והבטחות לקבל מקרר בדגם הנכון, לא זה שנרשם בחשבונית.
לאחרונה נאמר לי שלא יספקו לי מקרר חליפי כי המשלוח של המקררים החדשים מתעכב ומקרר חלופי הם לא נותנים לזמן לא ידוע.
גם נאמר לי שהמשלוח החדש יהיה במחיר גבוהה מאוד והם לא יעמדו במחיר שהופיע אצלם בתצוגה באולם.
מה הם זכויותי ומה עלי לעשות?
אני מחזיק בהרבה הקלטות שמאשרים את כל מהלך העניינים והמוכר של הרשת לא מתכחש לעובדות, פשוט אלו הדברים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
נעזרתי במתווכת על מנת למצוא לשכור דירה.
קבענו על המחיר בהתכתבות בוואטסאפ (לא דרך חוזה) על תשלום של 5500 כולל מעמ.
אחרי שמצאנו דירה שמצאת חן בעיני והחלטנו לסגור אותה המתווכת ביקשה 5500 ללא מעמ שהוא 6435.
בגלל שלא רציתי לפספס את הדירה שילמתי את הסכום שביקשה.
השאלה היא האם יש לי פה קייס לתביעה של ההחזר הכספי על המעמ ששילמתי?
יש לי את ההתכתבות בוואטסאפ כראיה לכך שהמתווכת אמרה לפני שראינו את הדירה שהסכום הוא כלל מעמ
תודה.
אלכס שלום
ככול ולא חתמת על הסכם תיווך בכתב - המתווכת אינה זכאית לדמי תיווך. התכתבות בווטסאפ אינה נחשבת להסכם תיווך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
אני כרגע נמצא בתביעה קטנה כנגד חברה. נציג החברה ממציא דברים שלא היו. ביקשתי לקבל לידי הקלטות וצילומים, אך נראה שהם מנסים לא לתת. פניתי לבית המשפט שאמר שבתביעה קטנה לרוב הם לא מוציאים צו ושאפנה לחברה. פניתי הפעם בכתב לחברה וקיבלתי שללא צו בית משפט הם לא יתנו.
למיטב ידיעתי זכותי החוקית לעיין בדברים גם כשלא מתנהלת תביעה וגם כשאין צו בית משפט.מה אני יכול לעשות בסיטואציה שהם עוברים על החוק ובית המשפט לא בדיוק מסייע?
רלוונטית, ההימנעות הזו תיזקף לחובתו. כך שאם תגיע לבית המשפט ותוכיח באמצעות המכתבים שדרשת את ההקלטות, והצד השני יודה שיש הקלטות ושהוא בחר לא להביא אותן, אז זה אמור להיזקף נגדו.
עם זאת, קח בחשבון שבתביעות קטנות לא תמיד חלים דיני הראיות הרגילים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
יש ברשותי תווים של תו הזהב שופרסל
ניגשתי לאחת החנויות שמקבלות את התווים
לא חנות שופרסל אספתי מוצרים אחרי כן שעה וחצי לערך ניגשתי לקופה היו ברשותי 4 כרטיסים של תו הזהב ולא שום אמצעי תשלום אחר . הקופאית לקחה את הכרטיס מעבירה אותו ורשום הכרטיס לא קיים במערכת מסרתי לה עוד 3 כרטיסים תו הזהב אותו הדבר הכרטיס לא קיים במערכת. מה עושים? אין לי שום אמצעי תשלום נוסף.בלית ברירה השארתי את המוצרים בחנות והלכתי. חייב לציין הגעתי במיוחד לחנות זו מחיפה החנות היא בק.חיים והייתי צריך 3 אוטובוסים לכל כיוון. כעוס מאוד התקשרתי לשופרסל יש להם מחלקה מיוחדת לתו הזהב.
אמרתי מה קרה ואז הם אומרים שהכרטיסים תקולים ויהיה בסדר אקבל כרטיסים אחרים צריך לגשת לסניף שופרסל הקרוב . אמרתי שבשביל כל הטרחה וההוצאות אני מבקש לקבל פיצוי רק של 180 שקל והם סירבו בתוקף אני הורס חצי יום ללכת לשם והחוצפנים אומרים שאני מגזים עדיין לא מיציתי איתם הכל . אבל שאלתי היא אם אני עושה כאן תביעות קטנות לדעתך יגידו שאני צודק וצריך לקבל פיצוי נכון?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
פקחית עירייה עצרה אותי הבוקר בטיול עם הכלבה בטענה שהיא צריכה לבדוק האם לכלבה יש חיסון כלבת.
לפי החוק יש לחסן כלב מגיל שלושה חודשים ועד גיל שנה ב2 חיסוני כלבת (קרה, ויש תיעוד באתר משרד החקלאות) ומרגע שיש שנה לכלב יש לחסן חיסון כלבת אחת לשנתיים.
הפקחית טוענת שאין לכלבה 2 חיסוני כלבת ודורשת ממני לגשת לחסן את הכלבה עד מחר בבוקר אחרת אקבל דו״ח על סך 5 אלף שקל למרות שהוסבר לה שהכל בוצע על פי חוק ויש הוכחה.
האם ניתן לתבוע על שימוש בכח לרעה/עוגמת נפש?
מה ניתן לעשות בנושא?
תודה
שלום
לא רואה עילת תביעה, ונראה כי תלונה יותר מתאימה לבירור העניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מוצר לבוש פגום – כמה זמן לאחר הקנייה ניתן להחליפו?
האם נדרשת קבלה על הקנייה לשם ההחלפה ?
אם המוצר פגום - אין מגבלת זמן חוקית. מגבלת הזמן היא לעניין ביטול חרטה
ככול ומבקשים לבטל עסקה בעקבות פגם או ליקוי יש לעשות זאת בתוך זמן סביר רגע הגילוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום.
רכשתי לילד שלי באופטיקה מסויימת משקפיי ראיה עם מסגרת אופנה ( בסכום גבוה).
האופטיקה עשו טעות במידה העדשה, הילד חזר לבית עם כאבי ראש עזים סחרחורות הקאות כתוצאה מזה.
הייתי אצל הרופאת עיניים אכן בדקה במכשיר שזה לא המידה של הילד.
האופטיקה לא מודים בטעות אבל אומרים יבואו לקראתי לעדשה מדויקת חדשה.
רופאת העיניים שלנו המליצה לא לרכוש מהם יותר.
ביקשתי ממנהל החנות שיתחשב בי ויזכה אותי עבור המסגרת שהיא בעצם שייחסת למשקף אופנה ולא משקף ראיה, ואת העדשה אני יספוג לא צריך זיכוי.
בהתחלה אמר אני יחשוב עד יום ראשון יחזיר תשובה, אחרי כמה זמן אמר שלא יחזיר שום כסף על המסגרת.
ועוד הוסיף לבעלי שאני גזענית ואני צריכה להתנצל . כאשר בעצם התנהגתי בסבלנות לא הרמתי אפילו את הקול, סך הכל אמרתי שמאוד התאכזבתי ואני מרגישה אשמה שהילד שלי היה יום שלם אם המשקפיים האלה וחזר אם תופעות לוואי כאלה. מנהל האופטיקה דיבר כאלה שטויות, לא הפסיק להאשים אותי ואת הרופאה בטעות( כאשר לא היתה שום טעות במרשם והטעות שלהם) המציא המון סיבות להפיל עליי את האשמה, השפיל אותי לא הפסיק להגיד לי תסתכלי עלי כשאני מדבר איתך אני עם תואר שני, את לא יודעת אם מי את מדבר אם מישהו שיש לו תואר שני.
יצאתי מאוד פגועה, החזר כספי לא מוכנים לתת לי.
מה עושים במיקרה הזה?
שלום
אם העסק עשה טעות, בוודאי שיש לך עילת תביעה להשבת הכסף ששילמת. לגבי לשון הרע - צריך לבחון. ייתכן וגם כאן יש עילה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב. העירייה שלחה מכתב אליי שעל המעטפה כתוב : שלום חובך במועד וחסוך אי נעימות". את המעטפה שלחה בדואר רשום למקום בו אני גר. יש לציין שזה מקום קטן שכולם מכירים את כולם, ומי שקיבלה למסור לי את הדואר ראתה את המעטפה והסתכלה עליי במבט של תמיהה. אין לי שום חוב, בעוד שהעירייה יודעת מזה (הייתה מכירה של הנכס והומצאה לה כל האישורים לכל שיש בעלים חדשים. לא אסביר כרגע מה הסיבה אבל בשורה התחתונה היא רוצה לגבות ממי שנוח לה לגבות ואף שלחתי לה מייל עם כל האסמכתאות + חוזה מכירה.) האם יש בסיטואציה כזו מקום לתבוע את העירייה בתביעות קטנות ?
שלום
נשמע שמדובר במקרה גבולי. מהמתואר לא בטוח שיש עילת תביעה או כזו בעלת סיכויים טובים מאחר וסביר שלעירייה תעמודנה מספר טענות הגנה אפשרויות לפי חוק איסור לשון הרע
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי אני בנאדם ששומר בין בשר לחלב ואכלתי בשר הזמנתי שייק שהוא סויה הגיעה חלבי ועליתי לשירות לקוחות של אותו רשת , סירבו לעזור לי או לזכות ושירות ממש נוראי ולא אמפטי על כמה אוכל לתבוע והאם לאותו רשת יש אופציה לחסום אותי מלהיות צרכן אצלהם
שלום
זכותך להגיש תביעה קטנה על תחושת גועל, אם כי סביר שהפיצוי שתקבל לא יהיה משמעותי.
בנוסף, אסור לרשת להכניס אותך לרשימה השחורה רק בשל מה שתיארת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש שירות שליח של חברת תקשורת היה אמור להגיע אליי היום לצורך החזרת ציוד לאחר התנתקות.
הוא לא הגיע עד לרגע זה(השעה 6 בערב) ונראה שלא יגיע כלל היום.
הוא היה אמור להגיע בטווח השעות 12-14
לפי מה שנראה יש לי עילה לתביעה לפי החוק על סך 600 שקל על איחור של יותר מ 3 שעות.
עכשיו השאלה שלי האם אני באמת צודק במקרה שכתבתי הנ"ל ואם כן האם אני יכול לתבוע ולבקש סכום כסף יותר גדול בגלל שגם שילמתי על זה 59 שקל .
אודה מאוד לתשובתך בנושא
בתודה מידן.
שלום
כן. אתה יכול להגיש תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי,
קניתי מחברה מוכרת מאוד שולחן סלון ביוני 2023 שעלה קרוב 2000 שח
השולחן הגיע שבור.. כל פעם אמרו לי שיוצא מלאי חדש כי הוא נגמר במלאי ולא הגיע… ולבסוף קיבלתי שולחן חדש רק חודש שעבר.. 04/24
לאחר שיחות חוזרות עם שירות לקוחות , לטענתם הם לא מפצים את הלקוח רק הסניף.. דיברתי עם נציגה מהסניף שנתנה לי פיצוי ע״ס 300 שח רק במידה ואני קונה בסניף מוצר אחר. ביקשתי שיחזור אלי מנהל כי לא היתי מרוצה מהתשובה ואף אחד לא חזר.
לאחר שיחה נוספת עם הסניף ביקשתי לדבר עם מנהל. הבטיחו שיחזור תור 48 שעות … כבר חודשיים אני מחכה לדבר איתו הוא לא חוזר אליי, בסוך מישהי ענתה לי אמרה לי שהכי טוב שנגיע לסניף..
הגעתי בשבת האחרונה לסניף כמובן שהוא לא היה.. ביקשתי שיחזור אליי אמרו לי שיחזור ביום ראשון לא חזר.. כבר 3 ימים מנסה להשיג את הסניף אף אחד לא עונה..
בסוף השגתי אותם דרך השירות לקוחות ודיברתי איתו, לטענתו הוא רק מגיש את הבקשה ולא זה שמאשר את הפיצוי והוא לא מוכן לפצות אותי בחי לקנות מוצר נוסף/בסכום גבוה יותר לקנייה בחנות ואמר שמבחינתו שאגיע תביעה.
אשמח לדעת האם יש טעם להגיש תביעה? האם יש לנו סיכוי לזכות במשהו? על עוגמת הנפש, המענה הלקוי, השירות הזוועתי, זה שהייתי צריכה להגיע לשם במיוחד!! המתנה לשיחה ממנהל שאני מחכה כבר מספר חודשים…
תודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!