פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות
רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!
כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.
בתחילת יולי הזמנתי מיטה (ללא מזרון) בנמל סליפ. המיטה סופקה בסוף יולי אבל נעשתה טעות והם הביאו גודל 1.80 במקום 1.60. הם השאירו את מסגרת המיטה ואמרו שיספקו את המיטה לפי המידות שהזמנתי.
מאז עבר חודש וחצי ואין מיטה. כל פעם אני מתקשרת והם אומרים שזה עדיין בייצור.
מה עלי לעשות? האם יכולה לדרוש פיצוי? (ואז פשוט אקנה מזרון גדול יותר ואשאיר את המיטה הנוכחית)?
מדובר בהפרת הסכם ואי התאמה לפי חוק המכר.
כדאי בשלב ראשון להוציא מכתב (לבד או באמצעות עו"ד) ולדרוש אספקה מיידית של המוצר וקבלת פיצוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, רכשתי נעליים שהיו בהנחת סוף עונה. למחרת רציתי להחזיר את הנעליים. כמובן שהן היו בקופסתן המקורית ולא נעשה בהן שימוש. המוכרת טענה שאין החזרות או זיכויים על פריטי סייל, והיא מוכנה ״לעשות לי טובה״ ולהחליף לפריט סייל אחר. לצערי לא מצאתי בחנות פריט להחלפה ונותרתי עם הנעליים שקניתי ללא זיכוי כלשהו.
אציין גם שהמוכרת הראתה לי שלט שהציבה ליד הקופה שלא יבוצעו החזרות של פריטי סייל. דבר שלא נאמר לי בעת הרכישה, לא כתוב על הקבלה וכמובן שלא שמתי לב לשלט.
האם זה תקין/ חוקי?
תודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי ??
יש לי עסק חדש יחסית של אינסטלציה, ואני רוצה לשלוח איחול של שנה טובה ומתוקה לכל לקוחותינו…
ללא הנעה לפעולת שיווק כלשהי.
האם זה נחשב ספאם?
תודה מראש ??
אמיר שלום
כן. זה נחשב פרסומת אסורה בניגוד לחוק התקשורת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום.
רציתי לשאול בבקשה:
1). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אזרח חו"ל?.
2). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אדם שהסתנן ארצה וכעת יש לו מעמד זמני?.
תודה
שלום,
ניתן בתנאים מסוימים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום..ישנו אתר השייך לחו"ל המוכר לרבים והוא שולח לי הודעות למייל ובהם מוצרים שהוא חושב שאני יהיה מעוניין בהם אך המחיר המוצג עליהם על בסיס קבוע הוא שיקרי כגון שעון ב 1 דולר וכשלוחצים וניכנסים לאתר ומיתחברים למשתמש על מנת לקנות המחיר קופץ ל 5 דולר וזה מיקרה אחד מיני אלף האם שייך לארגן תביעה על דבר כזה ?
היי מור
צריך לבדוק את הנושא באופן פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
04.09.24
בוקר טוב.
כידוע לכל ,ולצערנו הרב שלי ושל משפחתי המונה 13 איש (7 בוגרים 6 ילדים)
אנחנו טסנו לחופשה משפחתית בתאריך 21.8.24 ,ואמורים היינו לחזור ארצה בתאריך 25.08.24 .
הטיסות הוזמנו כ-4חודשים לפני כן
בחברת ישראייר. כמובן שקיבלנו את כל האישורים הנדרשים .
בתאריך המיועד לחזרה ארצה ,דהיינו 25.8.24 קיבלנו תחילה הודעה כי עקב המצב וכו…הטיסה נדחית.
לאחר זמן מה קיבלנו עוד הודעה במייל
כי הטיסה בוטלה לחלוטין ואין באפשרותה של ישראיר לדאוג לנו לטיסה חלופית ועלינו לדאוג לעצמנו.
אובדי עצות במדינה זרה עם ילדים קטנים בגילאים 2-9 .
הגענו לשדה בתקוה למצוא טיסה כלשהיא ולאחר כ-4שעות נואשנו מהמצב .הטיסה הקרובה ביותר היתה לעוד שלושה ימים מאוחר יותר
הווי אומר ב-28.8 .
הלילה ירד והתחלנו לחפש מקום לינה
ל3 ימים .לבסוף התמקמנו במלון זול מאוד עם מינימום תנאים במטרה לחסוך בהוצאות מאחר ולא ידענו עדיין מה לפנינו .
טיסות חדשות להזמין,
כלכלה לכל המשפחה למשך התקופה הנוספת של 3 ימים.
מוניות לשדה .
הוצאות בלתי מתוכננות .
ישראייר התחייבה להחזיר לנו את מחירי הטיסה אשר שולמו במשרדם ולא יותר.
לאור כל האמור לעיל מה הן הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו מול חברת ישראייר ,חברת התעופה
כדי שנוכל לדרוש וכמובן לקבל את כל ההוצאות הישירות והעקיפות שהיו לנו
בעקבות הצעד החד צדדי של החברה,חברת ישראייר.
כגון:
פיצויים
עוגמת נפש
הפסד ימי עבודה לי ולשלושת ילדי
שהם בוגרים/נשואים /בעלי משפחות
ועסקים.
הפרשי מחירים בין הטיסה ששולמה
לחברת ישראייר לבין מחירי הטיסות המופקעים אותם נאלצנו לשלם
בעל כורחנו.
כלכלת המשפחה למשך 3 ימים
מוניות מהשדה לבית המלון ובחזרה
ייתכן ויש עוד דבר או שניים שלא עולים
לי בזיכרון,אבל זה המצב באופן כללי.
כאנשי מקצוע העוסקים בכך אני מאמין
שתוכלו להנחות אותי בדרך הפעולה.
אודה לכם על עזרתכם בנדון.
בברכה
חילי פז
0546557617
Pazihilli@gmail.com
שלום
צריך לקבל ייעוץ משפטי פרטני בעניין לצורך מיצוי הזכויות מהמקרה שתיארת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
אני רוצה לתבוע חברת תעופה זרה בתביעות קטנות. לחברה אין נציגות בארץ אבל יש עורך דין באתר רשות התעופה שמחוייב לקבל בשמם כתבי תביעה.
מה אני רושם באתר נט המשפט בנתבעים? את חברת התעופה אי אפשר למצוא שם כחברה כי לא רשומה בארץ. אז רושמים את עורך הדין כנתבע?
היי רועי
צריך לקבל פרטים נוספים בשביל להשיב
בכל מקרה העורך דין אינו נתבע אלא לכל היותר מורשה לקבלת כתבי בי דין בשם החברה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, אני פותחת עסק קטן אוכל ביתי
כמה זמן אני יכולה להציב ללקוח על ביטול עסקה? על החזר כספי , שבסוף זה יהיה הוגן כלפי הלקוח ושאני בסוף לא אפסיד ואעבוד קשה. האם לאחר 48 שעות מזמן ההזמנה אני יכולה להגיד שאני לא מחזירה?
סגירת ההזמנות נסגרת ביום רביעי בצהריים, אני רוצה לקחת מקדמה מהלקוח במידה והוא מבטל בסכום של 80₪ למקדמה (מינימום להזמנה מתחיל 180₪/190₪, אי אפשר להזמין מתחת).
במידה והלקוח לא מבטל אני מחזירה לו את ה80₪ ביום שהוא לוקח את ההזמנה , במידה והוא מבטל לאחר 48 שעות מההזמנה שהוא ביצע (מקבל את ההזמנה ביום שישי) אני לא מחזירה.
האם זה חוקי לפעול כך?
אני יודעת שקונדיטוריות עצמאיות לוקחות מקדמה יותר גבוהה, עד כמה אפשרי לקחת? האוכל שאני קונה הוא יקר, בשר, דגים וירקות שהם גם עולים.
תודה רבה
מוריה שלום
צריך לקבל פרטים נוספים אבל באופן כללי אציין כי אין זכות ביטול צרכנית על מוצרי מזון וטובים פסידים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
הזמנתי ריהוט מרשת הרהיטים שומרת הזורע.
במעמד האספקה, אחד הרהיטים – המזנון שסופק אינו תאם לדגם שהזמנתי.
בנוסף, המזנון הלא תואם שסופק פגום – המזונית (גב המזנון) פגומה.
רשת שומרת הזורע הודו בטעות ולבסוף הוחלט שהמזנון יאסף ממני ואני אקבל את כל כספי חזרה ללא דמי ביטול עבור המזנון.
יש לציין, שהמזנון נאסף ממני רק לאחר כחודש, בזמן קבלת שאר הריהוט שהזמנתי מהם שכלל ספה.
משום מה, רשת שומרת הזורע החליטה שהיא מזכה אותי בסכום יחסי עבור ההובלה והרכבה של המזנון.
שילמתי עבור המזנון 260 ש"ח עבור הובלה והרכבה, אבל הוחלט להחזיר לי רק 100 ש"ח מתוך ה – 260 ש"ח.
היות שלא מצאתי שום התייחסות באינטרנט לגבי החזר דמי הובלה והרכבה של רהיט שהגיע לא תואם וגם פגום.
אז נובעת לי שאלה ברשותכם,
מה החוק אומר לגבי המקרה הנ"ל?
האם רשת שומרת הזורע צודקת בכך שהיא טוענת שהיא לא חייבת להחזיר לי את כל הסכום עבור ההובלה והרכבה בטענה שהכסף עבור ההובלה והרכבה של המזנון עבר לחברת ההובלות למרות שהמוצר (מזנון), הגיע לא תואם ובנוסף פגום או שמה מטעה?
אשמח לתשובה בנושא
תודה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי?
שלום
השאלה כללית מדי וחסרים פרטים
עם מי ביצעת את העסקה? באיזה דרך? איזה סוג עסקה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך למודעה שנחזתה למודעת עבודה, השארתי פרטים. חזר אליי נציג ואמר שהוא נציג מכללה אינטרנטית לקורסים שונים לשיווק באינטרנט. למרות שלא התעניינתי ולא הסכמתי להירשם, הנציג בתרמית בטענה של כל מיני בדיקות התאמה והשארת פרטים גם כביכול לבדיקת מימון לכל מקרה, השיג את חתימתי ופרטיי האישיים. מסתבר שנכפה עליי רישום לקורס וחיש מהר כעבור כשעה שלח אליי הנציג פרטי סיסמא לאתר שלהם.
אך בטרם שקיבלתי את הסיסמא, דרשתי בשיחת טלפון לבטל את העסקה שנכפתה, אך הנ"ל סירב בטענה שקיבלתי כבר פרטי סיסמא לאתר (למרות שלא היה כך) והיות וכך לא ניתן לבטל לפי חוק הגנת הצרכן, היות והקורסים כביכול ניתנים להעתקה. עוד באותו היום גם שיגרתי להם מכתב ביטול עסקת מכר מרחוק עם הכחשה לעיסקה, אך אלו עמדו על סירובם.
בנוסף מעולם לא הומצא לי שום גילוי נאות על מה הוחתמתי כביכול.
וכעת אני תובעת את בית העסק.
מה סיכויי לזכות ומה הכשלים שניתן למנות בעסקה הזו שלא היתה מבחינתי והסכמתי ובוצעה בדרלך של מרמה והטעייה.
גידי שלום
בשביל להעריך סיכוי סיכון של תביעה, יש צורך לקבל יעוץ משפטי מסודר ולקרוא את התביעה שהגשת וכן לקבל מידע נוסף החסר בשאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
אני תובע בדיון מהיר, אני מעוניין לזמן עדים לתמיכה בכתב הטענות שלי בתביעה בגין תרמית ומרמה.
העדים עצמם, גם הם נפגעו באותה תרמית על ידי הנתבעים.
האם נדרש למסור בקשה לבית המשפט לזמן עדים?
האם העדים צריכים להגיש גם תצהיר?
איזה סוג תצהיר נדרש אם בכלל?
גידי שלום
לפי התקנות עליך להגיש רשימת עדים. ככול ועד מסויים מסרב להגיע תוכל להגיש בקשה לזימון עד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאחר ביקור במוסך שירות של יבואן רכב בעקבות תקלות באחריות.
כתבתי את אשר אירע במוסך בקבוצת וואטסאפ שמיועדת לבעלי אותו מותג רכב.
בעל המוסך שכנראה חבר בקבוצה יצר עימי קשר והתחיל לאיים עליי שיתבע אותי, וכן אמר שהוא לא יקבל אותי יותר למוסך.
חשוב לציין שזה מוסך מורשה של יבואן והיחיד באזור מגוריי שנותן שירות באחריות.
היתכן שבעל עסק יחליט למי לתת שירות ולמי לא?
בן שלום
על פניו מדובר בהפליה אסורה ובתנאי שאינו מן העניין והדבר מקים עילת תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה הסיבות שחברות ועסקים מפירות זכויות צרכניות?
האם זה חוסר ידיעת החוק?
האם זה מכוון מתאוות בצע?
אייל שלום
השאלה אינה משפטית
יש סיבות רבות, לפעמים זה בידיעה מתוך שיקולי עלות תועלת ולפעמים זה גם עניין של פרשנות שגויה לחוק, לקונה משפטית, טעות בתום לב ועוד מגוון סיבות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום וברכה
נסעתי באוטובוס ציבורי, הנחתי מזוודה בתא המטען וכשירדתי היא לא הייתה שם, האם ועד כמה יש אחריות לחברת התחבורה על תכולת המזוודה, ואיך ניתן להוכיח שאכן הייתה מזוודה ומה תכולתה?
תודה רבה
יהודה שלום
יש עילת תביעה לפי חוק השומרים וקיימים פסקי דין שהטילו אחריות על חברת האוטובוסים במקרה שתיארת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכשתי רכב נכה כאשר ביטוח לאומי מחזיר את רוב העלות, כאשר ביקשתי את ההחזר מבט"ל נאמר לי המחיר ששילמתי הוא גבוה ממחיר המחירון ולכן לא יחזירו לי את הכל, כשביררתי בחברה למה שילמתי יותר נאמר לי שזה עבור איתוראן וחיישני חניה, למרות שבשום שלב לא ביקשתי לרכוש את זה, ובטח שאני לא מעוניין בזה במחיר הגבוה של החברה, בכל ההתעסקות מול הסוכן היה ברור שהמחיר שהוא אומר הוא מחיר הרכב ולפיו אני מקבל את ההחזר, מה ביכולתי לעשות?
תודה רבה
ייתכן וכן
צריך לבדוק את ההסכם ויתר נסיבות העסקה. ייתכן ויש הפרה של חובת הצגת המחיר הכולל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום לאחר ניתוק מחברת הוט האם תקין שהם גובים 59 שקלים בגין איסוף ציוד (מודם אינטרנט)?
אפשר להחזיר להם לבד אבל זה כולל נסיעות ובזבוז זמן רב במרכז שירות אבל בעבר איסוף הציוד שלהם היה בחינם, עכשיו הם מחייבים, האם זה תקין/חוקי?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ברצוני לתבוע על הפרת חוק פטור מתור ואפליה אסורה. מטבע הדברים אין חשבוניות על הנזק הגופני והנפשי שנגרם. האם ביהמ"ש לתביעות קטנות הוא המקום? תודה רבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן להמציא בתביעה נגד עו"ד את כתב התביעה למשרדו ולא לביתו?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי, שוכרת דירה. משלמת בהוראת קבע עבור הגז.
בחשבונית הגז היו שתי הודעות לגביי קביעת בדיקת גז.
מאחר שמשלמת בהוראת קבע לא מעיינת בדפי החשבון.
בימים הראשונים של המלחמה! חזרתי לביתי והתברר שחברת הגז ניתקה את הגז.
#לא התקשרו אליי!
#לא שמו הודעה על דלת הבית על כוונה לנתק! וגם לא לאחר שניתקו! (הייתי צריכה לנחש/ לברר לבד למה אין גז….)
לטענתם פעלו כחוק!
נותרתי ללא גז כמה ימים. וזה בימים של מלחמה, אזעקות וריצה למקלט.
האם יש לי עילה לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות?
תודה
היי. כן. על פניו זו התנהלות חסרת תום לב ולא סבירה.
ניתנו פסקי דין דומים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגדתי תביעה לפני יומיים ונקבע מועד לדיון ויש כבר הזמנה אבל
בתאריך זה אני בטיול בחו"ל. כתבתי לב"כ החברה (חברת תעופה זרה)
אם אפשר לשנות ולמתי מעדיף אבל הוא לא ענה לי כפי הנראה כי עוד
לא קיבל אפילו את ההזמנה לדיון מהמזכירות (רשום בנט-משפט שנשלח). כמה לחכות
לו לפני שאני מבקש מבית המשפט לשנות את המועד? ואז המזכירות תשלח
לנתבע שוב פעם את המועד החדש? טיול עם כרטיסי טיסה שנקנו לפני חצי
שנה זו סיבה טובה לדחיית הדיון?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב, רציתי לשאול. האם יש חשיבות כלשהי לכתוב תשובה לכתב הגנה לפני המשפט ולהגיש לבית המשפט בכתב? האם השופט מתייחס יותר ברצינות לטענות נגד כתב ההגנה אם זה מוגש לו מראש ובכתב? לכאורה נראה שזה דבר מיותר, כי ככה אני חושף את הקלפים שכדאי לשמור לגוף הדיון. אשמח לשמוע יתרונות וחסרונות לעניין.
בתודה מראש
כל מקרה לגופו
צריך להכיר את התביעה וההגנה בשביל לדעת אם כדאי להגיש תשובה קצרה לפני הדיון
לעיתים יש בכך יתרון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום ליאור. אני כותב את זה לאחר לילה מתיש. נתקעתי עם תקר בגלגל הרכב ליד הבית, ופניתי לחברת שגריר על מנת להזמין שירות דרך, דרך פוליסת הביטוח.
נפתחה פניה בשעה 22:45, ונאמר לי שיגיע אלי מכונאי תוך 5 שעות. זה גם מה שמובטח בכתב השירות באתר שגריר.
לאחר 4 וחצי שעות של המתנה, יצרתי קשר עם השירות הלקוחות של שגריר כדיי להבין מתי המכונאי צפוי להגיע. נמסר לי בהודעת וואטסאפ שהמכונאי "נתקע עם הניידת שלו, לכן ישלח אלייך נהג אחר בהמהלך הלילה או בבוקר."
ניסיתי להתעקש שמכונאי אחר יגיע אליי תוך 5 שעות, או עד שעה 3:45, כפי שהובטח לי, אך הנציג טען כי "עד השעה הזאת זה לא יקרה. כמו שאמרתי זה יקרה או במהלך הלילה או בבוקר."
לאחר המתנה של כמעט 7 שעות, בשעה 5 וחצי לפנות בוקר, שאלתי את הנציג איך קורה כזה עיכוב כשאין הרבה רכבים על הכביש או פקקים. המענה היה "זה לא שיש פקקים זה בגלל עומסי עבודה." כששאלתי כמה עומס יש להם בדיוק ב5 וחצי בבוקר, המענה היה "הוא יגיע במהלך השעה הקרובה."
לאחר כשעה, פניתי אליהם שוב ושאלתי "איפה המכונאי, אמרתם שהוא יגיע בשעה הקרובה?" המענה היה, "מקצוען שגריר קיבל את פרטי השירות לטיפול, הוא ידאג ליצור עמך קשר טרם הגעתו."
בסופו של דבר, אחרי לילה לבן, מתיש, ומכעיס במיוחד, המכונאי הגיע אליי בשעה 7 ורבע בבוקר — 8 וחצי שעות לאחר פתיחת הפניה.
ככל הנראה שגריר מנסים לחסוך בכוח אדם בשעות הלילה המאוחרות וממש לא מעניין אותם אם אנשים ממתינים להם שעות על גבי שעות. אחרת אין לי הסבר לזה.
השאלה שלי, האם יש מקום לתבוע את שגריר בסיטוציה כזאת כשהנזק שנגרם לי הוא חוסר שעות שינה ועוגמת נפש? אם כן, איך מכמתים את זה לכדיי סכום תביעה? אני לא מחפש להתעשר פה, אבל שגריר לדעתי צריכים לפצות. אם לא, זה יעודד אותם להמשיך להתנהל באותה צורה.
ושאלה האחרונה, בהינתן ויש מקום לתביעה, האם טכנית אני יכול לתבוע את שגריר, בעוד שההסכם לגבי שירותי דרך הוא בעצם דרך הפוליסת ביטוח, ולא באופן ישיר מולם?
אשמח לדעתך.
תודה,
בן
בן שלום
כן. יש עילת תביעה בגין הפרת הסכם. ככול ולא נגרם נזק ממוני מיוחד ניתן לתבוע בגין נזקים בלתי ממוניים כגון בזבוז זמן, טרדה,ועגמת נפש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!