פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות
רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!
כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.
1. מוצר שיש עליו אחריות בבית כמו תנור. ברגע שמתלוננים על בעיה, נותן האחריות אומר שישלח מישהו אך אם לא מדובר בתקלה הוא יחייב באזור ה-300 ש"ח. האם זה חוקי? אני אמור להיות טכנאי ולדעת אם הבעיה היא תקלה או לא? מכוח מה הם יכולים לחייב על סכום כזה?
2. מסך מחשב שמורכב מהמסך עצמו ומעמד – המעמד צריך להישלח לתיקון. החברה מחייבת אותי לשלוח גם את המסך למרות שאינני רוצה מחשש שינזק (אותה מעבדה כבר גרמה לי בעבר נזק למסך). האם יכולים לחייב אותי לשלוח גם את המסך ולא רק את המעמד?
שלום
1. לא ברור לי איך החברה יכולה לטעון שאין תקלה אם המוצר לא עובד ולא תקין. צריך גם לראות מה כתוב בכתב האחריות. בנוסף אפנה לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) המסדירות את סוגית האחריות בנוגע לתיקון מוצרי חשמל כולל תנור.
לגבי המחשב, השאלה היא מדוע יש צורך במסך כדי לתקן את המעמד. אם הם מתעקשים, תתעקש לקבל התחייבות בכתב שהמסך נשלח אליהם תקין והם יישאו בכל נזק שייגרם לו, במידה וייגרם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום , הגשתי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בשל 3 דחיות טיסה מהרגע להרגע כל פעם במספר שעות עד לביטול טיסה בבוקר וללא הודעה מוקדמת.
בערב אותו יום לאחר הביטול החברה הצליחה להחזירנו לארץ .
לא ניתן מענה מהחברה לפניותיי גם 3 ויותר חודשים ולא הוצע כל מנגנון לפיצוי , האם ניתן לתבוע בגין המקרה ואם כן כיצד ניתן לתמחר את עגמת הנפש ובזבוז הזמן .
כמו כן היה ולא אזכה אם בשל החלטת שופט ואם בין אם סכום תביעה גבוה מדי ,האם אוכל להפגע מכך ?
נתן שלום
אתה מציין שהגשת תביעה קטנה אך שואל האם ניתן לתבוע בגין המקרה? לכן, לא הבנתי האם כבר תבעת או שאתה שוקל לתבוע. אם תבעת על פניו יש עילת תביעה.
אם התביעה תידחה בפסק דין סביר להניח שתיאלץ לשלם הוצאות לחברת התעופה. לרוב מדובר בהוצאות נמוכות עד כאלפיים שח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
אני מתכוונת לרכוש רכב יד ראשונה או שניה. נתקלתי פעמיים בשקרים ע"י אנשים שהציגו בפניי את הרכבים ושנאמר לי שלא היו להם תאונות דרכים, ואין בהם כל בעיות משמעותיות. לקחתי משני גורמים שונים שני רכבים לבדיקה במכון הבודק רכבים לפני קניה ושילמתי על כל בדיקה 750 שקל. להפתעתי ברכב אחד היה פגם בדשבורד בתהליך היצור וגם אם יחליפו אותו בדשבורד חדש, הבעיה תצוץ אחרי שנתיים והתברר לי בקריאה באינטרנט שאף הייתה תביעה יצוגית בשל כך. האיש ,שיצג מוסך מתווך לקניה , שיקר לי במצח נחושה והפגם התגלה בבדיקה. כמובן שלא רכשתי את הרכב. בפעם השניה נאמר לי ע"י סוכנות תיווך בעלת מגרש רכבים , שהרכב תקין ובאתר יד 2 שבה איתרתי את הרכב היה כתוב שחור ע"ג לבן שלא היו לרכב תאונות. בבדיקה הסתבר שהרכב עבר תאונה והרבה חלקים היו פגומים בו ואם הייה צריך לתקן אותם זה היה עולה הרבה כסף ולוקח זמן רב. כמובן שלא קניתי את הרכב. שאלתי האם הצגת מידה כוזב והסתרת אמת על עברו של רכב, היא עילה לתביעה קטנה, שהרי שילמתי לבדיקה כל פעם 750 שקל, רק כי הציגו לי את הרכבים כתקינים. אני יודעת שאם מוכרים דירה שיש בה ליקויים ולא מידעים את הקונה, יש מקום לתביעה ואנשים שתבעו את המוכרים זכו בתביעתם. אודה לתשובתכם המלומדה, ודעתכם, האם יש לחוקק חוק או נוהל או תקנה שתסדיר את השוק הפרוץ והשיקרי הזה.
רננה שלום
אכן על פניו נראה שישנה עילת תביעה בגין ניהול משא ומתן חוזי בחוסר תום לב לפי סעיף 12 לחוק החוזים. לא מדובר בתביעות תקדימיות ואפשר להגיש תביעה על הנזקים שנגרמו לך בשל כך, בדיוק כפי שמוגשות תביעות דומות על ניהול משא ומתן חוזי בחוסר תום לב למכירת דירה.
השאלה היא ראייתית, כלומר האם תצליחי להוכיח שאכן הובטח לך שהרכב נקי מתאונות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי רכשתי קורס דיגיטלי בנוגע להכנסה נוספת בסכום של 5,500 ורציתי החזר כספי קיבלתי בסוף הוא ביטל לי את התשלומים
הוא חסם אותי ואמר לי שתדע שאני יכול לתבוע אותך זה גזל
אני מפחד שהוא יתבע אותי על זה
הוא ביטל את התשלומים שהייתי אמור לשלם לו, וראיתי רק סרטון 2, מהקורס הוא יכול לתבוע אותי על זה?
לא היה שום חוזה או משהו כזה
שלום
אם ביצעת עסקה והעוסק בחר מיוזמתו להשיב לך את הכספים לאחר מכן אני לא רואה עילת תביעה מצדו וכיצד הוא יכול לחזור בו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני תובע קבלן בגין נזקים, היה דיון, וזה עבר להסדר דין מהיר, האם אני יכול להגיש כעת תביעה נוספת מול אותו קבלן, הפעם בגין איחור מסירה? על אף שעדיין לא התקיים הדיון בנושא הקודם?
תודה רבה
יצחק שלום
מכיוון שמדובר באותה עילת תביעה, מומלץ לבקש לתקן את כתב התביעה ולהגיש כתב תביעה על כל העילות והנזקים. מאחר ומדובר בהליך של סדר דין מהיר מומלץ להיות מיוצג בהליך על ידי עורך דין או לכל הפחות לקבל ייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיון בבית משפט לתביעות קטנות השופטת הציעה לנו למשוך את התביעה, הפעילה עלינו לחץ ואמרה לנו שתחייב אותנו בהוצאות אם תיתן פסק דין.
לכן נאלצנו להסכים למשוך את התביעה, וניתן פסק דין שאנחנו מושכים את התביעה, לאחר שנרשם ש"התייעצנו" ואנו "מבקשים" למשוך את התביעה.
בפועל ההפך הוא הנכון: אנו סבורים שהשופטת טעתה, והלחץ שהפעילה עלינו היה לא נכון ולא צודק.
האם יש דרך לבטל את פסק הדין או לערער עליו?
איתן שלום
השבתי על שאלתך למטה. אם התביעה נמחקה אפשר להגישה מחדש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
עוזרת משק הבית בביתנו ננשכה על ידי כלב ולא הופיעה לעבודה ויש בידה אישור מחלה.
בהנחה ואנו אמורים לשלם לה יום מחלה, האם אנו יכולים לתבוע את בעלי הכלב למרות שלא
אנו הננשכים?
תודה – חיים
שלום
לא. עילת התביעה היא של הננשך ולא שלכם בתור המעסיקים של עוזרת הבית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היה לי דיון בבית משפט לתביעות קטנות.
השופטת לא הבינה את הסוגיה.
החוק היה לטובתי אבל היא לא התייחסה לטענות שלי והיתה לרעתי.
אולי כי לא הסכמתי להתפשר בגישור וכעסה עלי.
אחרי שנרשמו טענות הצדדים היה דיון בעל פה שבו אמרה את דעתה, שהיתה שגויה.
היא איימה עלי בהוצאות אם תיתן פסק דין.
לכן נאלצתי "להסכים" למשוך את התביעה והיא נתנה פסק דין שבו כתוב שניתנה לנו הזדמנות להתייעץ, שקלנו את ההצעה בכובד ראש וקיבלנו את המלצתה למשוך את התביעה, והתביעה נמחקת ללא צו להוצאות.
כשקראתי אחר כך את הפרוטוקול גיליתי שהוא לא משקף נכון את מה שהיה. מה שהיא אמרה לנו לא היה כתוב, והסוגיה העיקרית שבמחלוקת ועמדתה (השגויה בעליל) בסוגיה זו לא נרשמה.
נכון שרשום בפרוטוקול שאני מסכים שיהיה דיון שלא לפרוטוקול אבל בסוף רשומה הערת בית משפט שאחרי שקיבלתי את הפרוטוקול ראיתי אותה והיא לא נכונה ותגובתי לא נרשמה.
וגם ראיתי שהיא רשמה בפרוטוקול שאני ביקשתי למשוך את התביעה, שהיא הסבירה לי שאני לא חייב ושאני שלם עם החלטתי – זה לא נכון, משכתי את התביעה רק בגלל האיום שלה בהוצאות! לא ביקשתי אלא נאלצתי להסכים!
זו מניפולציה.
התוצאה מאוד לא צודקת ואני ממש מתוסכל, והיא גרמה לנוכל שתבעתי לחגוג ולהמשיך במעשיו.
האם יש מה לעשות?
האם אפשר ויש טעם להגיש בקשה לערער?
האם אפשר ויש טעם להגיש בקשה לביטול פסק הדין?
אולי משהו אחר?
אני לא נכנס לפרטי התביעה כי השאלה היא עקרונית: האם אפשר לערער או לבטל פסק דין שניתן בדרך לא ראויה שכזו?
איתן שלום
אם התביעה נמחקה - אתה יכול להגישה מחדש מאחר ואין מעשה בית דין
אם התביעה נדחתה - אין מה לעשותו והדרך היחידה היא לפנות בבית המשפט בבקשה לביטול ההסכמה שלך בטענות כאלו ואחרות כגון הטעיה וכיוצב בכך, אם כי הסיכוי לכך נמוך מאחר ויש צורך בטענות כבדות משקל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
האם חברה לא נותנת לי שרות שהיא חייבת, האם יש לי עילת תביעה? אני רודף אחריהם ואפילו אומרים לי לא להתקשר מבלי לבדוק מה סיבה הפניה שלי.
1-האם עילת תביעה?
2-האם מדובר בנותן שרות ציבורי, האם החוק חב גם עליהם?
שלום
השאלה כללית מדי אך מהמתואר בשאלה עולה שמדובר בהפרת הסכם
אם חברה התחייבה לתת לך שירות והיא לא עומדת בו יש לך עילת תביעה כלפיהם והאמור חל גם לגבי נותן שירות ציבורי וכל עוסק באשר הוא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
לפני קרוב לחודש יצרתי קשר עם מכון לייזר וסגרתי חבילה של 6 טיפולי לייזר בעלות של 1800 ש״ח.
לאחר טיפול אחד, במכשיר שאמור להיות לייזר קר, הכאב היה בלתי נסבל..
אני מעוניין להפסיק את ההתקשרות ולקבל את הפרש התשלום בחזרה..
האם עומדת לי הזכות לביטול מתוקף ״עסקה מתמשכת״.?
שי שלום
אפנה אותך לפרט 10 בתקנות ביטול עסקה העוסקות בעסקאות שמהותן שירותי אסתטיקה.
הסעיף קובע שניתן לבטל את ההסכם בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה בכתב או מסמך בכתב לפי חוק הגנת הצרכן, לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לא ואף אם העסקה היא לתקופה קצוב. הכוונה היא לביטול עסקה עקב חרטה.
אם אתה מעוניין לבטל את ההסכם מסיבה אחרת, כמו הפרת הסכם או אי התאמה, הטעייה וכו' יש לבחון את הסכם ההתקשרות בין הצדדים ולפעול על פיו כאשר אציין יש ישנה גם גישה שקובעת שמכיוון שמדובר בעסקה מתמשכת ניתן ממילא להורות בכל שלב להורות על ביטול העסקה תוך תשלום יחסי בגין התמורה שניתנה עד למועד הביטול.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה עוולה שקיימת בחברה
אייל שלום
אין מדובר בשאלה משפטית וגם השאלה היא למה אתה מתכוון במילה "מצליח".
באופן כללי, ניתן לומר שחברות שעובדות על בסיס ניתוח סיכון סיכוי ועלות מול תועלת. לפעמים שווה לחברה כזו או אחרת להפר דין מאחר והסיכון שהיא תעמוד בפניו נמוך מהסיכוי שמישהו יעשה משהו עם אותה הפרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכשתי רכב מסוכנות רכבים בנתניה
״רכב אסף״
הרכב הוא אקס טרייל 2018
במהלך הקניה נאמר לי שהכל יתוקן ואין לי מה לדאוג יגידו לי לבוא ולתקן את הדברים הפגועים ברכב
מאז אני רושם אחריהם ואין מענה
הגעתי כבר פעמיים למקום וכל פעם אומרים לי זה הוזמן אין מה לעשות
עברו כבר חודשיים
יש מה לעשות בנידון ?
כן
מציע לקבל ייעוץ משפטי ולשקול לשלוח מכתב התראה דחוף בו תדרוש לבטל את העסקה עקב הפרות יסודיות תוך השבת כספך וקבלת פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לך עקב ההתקשרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האקס חייב לי 17אלף שקל ולא משיב האם אוכל לתבוע אותו וכיצד
שלום
תוכלי להגיש תביעה קטנה
ברוב המקרים בית המשפט שואל את עצמו האם מדובר במתנה או בהלוואה וזו הסוגיה העיקרית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתוך כוונה שהצרכן לא יתבע
אני מניח שאתה מתכוון לשיטה המכונה בשפת העם "מצליח" והמבוססת על שיקולי עלות תועלת.
מדובר בשאלה עובדתית שאינה משפטית, וכמובן שגם כל מקרה לגופו, ולכן אין אפשרות להשיב עליה משפטית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ובאחד המכשירים הבטריה היתה נגמרת מהר מהרגיל בדקתי עם העוזר של סמסונג ואכן, הראה לי שהסוללה חלשה,הייתי בפלאפון, פעם אחת אמרו שאין במלאי, חזרתי פעם אחרת, אמרו לי לחכות 3 שעות ולחזור, שבאתי, אמרו לי שתקנו, חזרתי הבית ושוב ראיתי שהסוללה לא עובדת כמו שצריך, בדקתי בעוזר של סמסונג, ולתדהמתי, אותו תשובה כמו מקודם סוללה חלשה.
פניתי לפלאפון, והם מצידם, אמרו שלא מעניין אותם, מה שמצויין לי על הטלפון, מה שקובע זה הדף שלהם, ששם רשום שהם תיקנו, וזהו.
מה דעתכם על העניין, בדעתי להגיש תביעה על רמאות, כי הם מתנהגים, בצורה שיותר גרועה מבנק גובים כספים בלי סוף, ושמגיעים עם מכשיר לתיקון, אז זה הם רוצים לתקן ואת זה לא בא להם, יש לציין שזה מכשיר שהחברה לא משווקת אמנם מכשיר פרמיום, אבל עברו 5 שנים ויותר מאז יצא לשוק..
ככול והתיקון לא בוצע מדובר בכישלון תמורה והפרת הסכם ויש עילת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני הגשתי תביעה קטנה נגד השכנים לאחר שהם אמרו שיפסיקו להרעיש ולזרוק דברים לחצר הגשתי בקשה לביטול הם כמובן לא עושים את מה שאמרו לי הם ממשיכים להרעיש ולזרוק דברים אפשר לבקש לחדש את התביעה או להגיש מחדש ? תודה
שלום
צריך לבדוק האם ויתרת על זכויותיך וביקשת מבית המשפט לדחות את התביעה או רק למחוק אותה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב
הריני לפנות אליך כמפורט להלן:
1. שכרתי שירותי נגר להתקנת ארונות מטבח בביתי, אך לצערי נתקלתי ככל הנראה בנגר נוכל אשר קיבל 2/3 מסכום העסקה ולא השלים את העבודה.
2. התנהלו ביננו התכתבויות רבות לרבות מכתב דרישה לסיום העבודה בטרם אפנה לנגר חלופי, אך לא נענה לפנייתי, וכדי לסיים את העבודה וצמצום הנזקים שכבר נגרמו ששכרתי שירותי נגר חלופי אשר השלים את התקנת הארונות והעבודות הסתיימו.
3. ברצוני להגיש תביעה להשבת הכספים שקיבל ופיצוי בגין הנזקים שנגרמו ועוגמת נפש.
4. שאלתי היא האם יש צורך לשלוח לו מכתב התראה בטרם אגיש תביעה נגדו?
5. כאמור קיבל מכתב דרישה עם בטרם ששכרתי ששירותי נגר חלופי.
אודה לתשובתך בהקדם.
בברכה
סול.
שלום
אין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי
על אף האמור הניסיון מלמד כי כדאי לשלוח מכתב התראה באמצעות עורך דין טרם הגשת תביעה וזאת בשל מספר יתרונות. (תום לב, אפשרות להגיע לפשרה תוך חיסכון בזמן וכסף ועוד)
ככול והנגר לא יענה לדרישות במכתב בתוך פרק הזמן הננקב במכתב אז תהיה סלולה הדרך להגשת תביעה בבית המשפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניתי מזרון בהתחלה לא היה תואם לגודל שצריך כל פעם תוספת של 250שקל הובלה פעם אחרונה שהביאו את המזרן הקפיצים בולטים ובאמצע חיברו כנראה הלחימו כמו ברזל מרובע ענקי בהתחלה לא ייחסתי חשיבות גם בגלל המלחמה לא היה לי זמן להתעסק עם זה מזרן ששווה 550שקל עלה לי כבר קרוב ל900שקל בגלל ההובלות שמלווה לכך ,עבר כמה חודשים ואין לי מושג אם יש לזה אחריות בערך10חודשים מאז התחיל להיות לי כאבים בגב ביריכיים וכתוצאה מזה גם המרפק היד וצריך לישון בזווית מסוימת שהגוף לא ישן על הברזל הזה שהלחימו באמצע המזרן לא מובן למה המלחמה דווקא באמצע הלחימו את זה כאילו בכוונה ממש עוגמת נפש וכל פעם שצריך להחזיר מזרן בגלל גודל או כל דבר זה תוספת של הובלה 250שקל אני רוצה לתבוע את אייס קנה ובנה על עוגמת נפש שסיפקו לי בתקופת מלחמה מזרן עם פגם רציני שפגע בשינה שלי ובחלקים בגוף שלי ,שצריך בגלל זה לישון רק בצורה מסויימת על עוגמת נפש אני רוצה להבין אם אפשר לתבוע אותם על עוגמת נפש וכמה זה יצא בכסף ושיספקו לי מזרן חדש לא יתכן שעבדו עלי והביאו מזרן פגום לחלוטין שגרם לי לנדודי שינה וכאבים ביד ובגב מה עושים בבעיה הזאת ?
אורן שלום
תוכל להגיש תביעה קטנה, לדרוש את ביטול העסקה והשבת התמורה וכן תביעה לקבלת סכום פיצוי סביר בגין סבל ואבדן הנאה, הכל כפוף לכך שתוכיח את עילת התביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם החוק מחייב אותם לספק לי את ההקלטות?
או רק להאזין?
כמה זמן הם מחוייבים להחזיק את ההקלטות?
שלום
לא. אין חוק כזה
סירוב להשמיע שיחה יהיה חזקה לרעת העוסק בעת ניהול הליך משפטי בדבר כך שאילו היה משמיע את השיחה הייתה פועלת לרעתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביצענו הזמנה לריהוט כשהמלחמה רק החלה,והחנות עדיין הסכימה לקבל את ההזמנה,ולהתחייב ל90 ימי עסקים.קיבלנו את הריהוט רק לאחר 6 חודשים.בית העסק לא טרח לעדכן אותנו,ליידע למה זה התעכב,כלום.כשיצרנו איתם קשר מיוזמתנו,נאמר לנו שזה קשור למלחמה בלבד,והעיכוב הממושך נגרם אך ורק עקב המלחמה.
השאלה שלי,אפילו שאנחנו בזמן מלחמה,מותר להם לעשות את זה?למה לקחו את ההזמנה מלכתחילה?אין פיצוי במקרים כאלו?
תודה
היי עינבל
על פניו נשמע שיש עילת תביעה לקבלת פיצוי בגין איחור באספקה. לא מעט מקרים דומים הוכרעו לטובת הצרכן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנתי ממסעדה את המנה המיוחדת שלהם והיה שם תמונה והבטחה למוצר מסוג מסויים (עוגיות מיוחדות) ובסוף קיבלתי חיקוי של העוגיות האלה. הם עושים את זה לכולם. אני יכול לתבוע אותם על זה? זה ממש גניבה
שלום
נשמע שמדובר בעילה המתאימה לתביעה ייצוגית לאור כמות גדולה של נפגעים ושאלה עובדתית ומשותפת לקבוצה גדולה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה לרשום בהסכם הזמנת חחות דעת ממומחה כסנקציה שתחול במקרה בו הוא לא יסיים את חוות הדעת במועד המוסכם?
מועד הסיום הוא קריטי וברצוני לכפות עליו דלא לחרוג ממנו.
תודה רבה
חגית שלום
יש נושאים רבים שיש לשים עליהם דגש בהסכם התקשרות מול נותן שירותים.
מציע לפנות לייעוץ משפטי פרטני על מנת שתקבלי מענה מפורט לכל הסוגיות שעלולות להתעורר בהמשך ההתקשרות, כולל התייחסות פרטנית לעניין אי עמידה במועד החוזי המוסכם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכשתי נעליי און קלאוד ב 700 שקל ,
לאחר 7 ימים הנעל התחילה להשמיע קולות של פצפוצים מרגיזים שהטרידו והרגיזו גם את הסובבים אותי , רעש שנשמע בכל צעד שעשיתי
פניתי לשירות לקוחות שלהם , והם ביקשו שאגש לסניף שממנו רכשתי את הנעליים , ואמסור אותו לבדיקה ,דבר שאמור לקחת עד 14 ימי עסקים שזה אומר כמובן שזה ייקח לפחות 14 עסקים
ביום התשיעי כשהבנתי שזה מה שהולך לקרות ,פניתי בנימה תוקפנית לוואטסאפ שלהם ואיימתי בתביעה
כמובן שהם "קיבלו " את הנעליים מיד באותו יום וגם בדקו אותם בזריזות , אבל הסכימו להחליף לי אותם רק עם התנייה מקוממת ,שזו החלפה חד פעמית , ושאם שוב פעם אני איפול על נעל פגומה שהם ייצרו מחומרים זולים , אז אני אהיה חייב להישאר איתם .
זה. לא היה מקובל עליי
אז הם הסכימו להחזיר לי את הכסף , אבל עם עקיצה קטנה , כי לבוא לקבל החלפת נעליים אחרות במקום , זה דבר שחייב להתבצע במקום כי אי אפשר להגיד לי שאין להם נעליים בדוכן , אבל איזה כיף שאפשר לטרטר אותי , ואיזו הפתעה , אין כסף בקופה בשעה 11:00 בבוקר , גררנו אותך עוד פעם סתם עד הסניף , בזבזנו לך שעה וחצי מהחיים כמו שמסרת לנו את הנעליים לבדיקה , וכן זה רק בשביל שנפתח לך בקשת להחזרת מזומן , וגם אז תחכה עד 7 ימי עסקים .
בקיצור שמו פס על הזמן שלי , שמו פס על הכסף שלי ושמו פס על הכאבים שלי ברגליים כי הנעליים הקודמות שלי כבר שחוקות,ואני עדיין בלי הכסף ובלי נעליים כרגע
שלום
מהמתואר עולה שיש עילת תביעה
ככול והתמורה לא הושבה לך תוכל להגיש תביעה קטנה ולתבוע את נזקיך. מציע בשלב ראשון לשלוח לעסק מכתב התראה טרם נקיטת הליך ולציין שבמידה ותוגש תביעה תעתור בנוסף לפיצוי ללא הוכחת נזק לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום.רכשנו כרטיסי טיסה בחברה ישראלית. אני ובני החייל בשרות חובה. כדי לטוס, בני היה צריך להגיש חודשיים מראש בקשה ולקבל אישור מצבא. עקב מצב וטיב השרות שלו הוא קיבל אישור לטיסה ליעד ספציפי לתאריכים ספציפיים ומצומצמים בלבד.
קצת יותר משבועיים לפני הטיסה הודיעו לנו על ביטול טיסה שהזמנו ואפשרות לטוס רק בתאריך אחר. וזה כאשר יש גם טיסות באותו היום. הסברתי להם שחייל צריך אישור צבא לתאריכים החדשים ולא סביר להוציא אותו בטווח קצר. בקשתי טיסה באותם תאריכים .
בזמן התכתבות הודיעו לי שגם בטיסה חלופית עכשיו אין מקומות וניתן רק לבטל את הטיסה. לא מוכנים להציע לנו תחלופה.
על פי חוק חובתם להציע לנו טיסה חלופית – לא נעשה.
אין אפשרות לקבל אישור לתאריכים חדשים מצבא בפחות משבועיים שנארו.
השאלות – האם בלי שיוציעו לנו טיסה חלופית אנו זכאים לפיצויים גם אם הודעה נשלחה יותר מ14 ימים לפני? ובמיוחד כאשר מטעמי בטחון במצב הקיים, לחייל לא ניתן להמציא אישור מצבא בטווח תאריכים שנשארו.
האם יש הילה לפנות לתביעות קטנות לקבלת פיצוי אם יסרבו?
תודה
מהמתואר ולהבנתי עולה שאין עילת תביעה.
להבנתי הוצעה לכם טיסה חילופית אך לא בתאריכים שרצית, אך אין כל חובה להעניק טיסה בתאריכים ספציפיים שהרי מדובר בכמות מוגבלת על בסיס מקום פנוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רכשתי רכב יד שנייה ממגרש של רשת מוכרת.לקחתי את הרכב לבדיקה. החברה אמרה שהם יתקנו את המימצאים של הבדיקה ועוד תקלות שאני מצאתי.הם דרשו את כל הסכום על הרכב ושילמתי, ועדיין הרכב לא תוקן .לא קיבלתי את הרכב וכברו כבר 3 שבועות. כל פעם דוחים אותי עוד כמה ימים. יש לציין שהם כבר העבירו את הרכב בעלות אליי וכבר עשיתי ביטוח לבקשתם(לפני 3 שבועות).האם אני כול לתבוע אותם?לבטל עסקה?
מרקו שלום
על פניו עולה כי יש בידך עילת תביעה טובה בין היתר לאור הפרה של חוק החוזים, חוק המכר וחוק מכירת רכב משומש החל על יחסים שבין עוסק לצרכן.
יש צורך בקבלת ייעוץ פרטני על מנת לכלכל את הצעדים המשפטיים הבאים, לרבות בשלב ראשון שליחת מכתב התראה לעוסק, דרישה לביטול העסקה, השבת התמורה וקבלת פיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!