פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות
רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!
כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.
היי, הוריי פנו לחברה מסויימת לצורך מתן שירות.
כחלק מהשירות הוריי התבקשו להעביר מס' מסמכים לחברה, חלק באופן דיגטלי, וחלק היו אמורים להיאסף ע"י נציג מטעמם. החברה לא שולחת נציג מטעמם, וכל יום דוחה בטענה שיגיע נציג.
לצערי, הוריי שילמו לחברה במס' תשלומים.
החברה לא הגיבה על מייל ביטול עסקה.
האם יש דרך לבטל את העסקה או שמצריך תביעה?
תודה רבה
שלום
ככול והחברה מסרבת לבטל את העסקה או לא מגיבה לדרישותיכם - יש להגיש תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת הגז טוענת שהחליפה את מונה הגז שמחובר רק לדירה שלי בבניין.
החברה לא הודיעה לי מראש על הצורך והכוונה להחליף את המונה הדירתי הפרטי שלי,
וגם לא שלחה לי דו"ח אחרי ההחלפה,
לא יידעה אותי בקריאת המונה האחרונה לפני ההחלפה
ובקריאת האפס של המונה החדש שחיברה לדירה שלי.
האם זה נחשב להליך תקין ומה אפשר לעשות בנידון?
מה ניתן לעשות אם החברה טוענת שהחליפה מונה גז ללא ידיעת הלקוח ובחשבון הגז שאחרי ההחלפה יש אי התאמות בין נתוני צריכת הגז בין המונה הישן והמונה החדש?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלחתי אימייל קצת לפני ספטמבר 2024 למעצבת גרפית. אני רציתי לומר לה שהאתר שעיצבה ללקוח עסקי הוא לא נגיש. חששתי שזה ישמע תוקפני ולכן קודם שאלתי אם היא מחפשת עובדים (אני גם מעצבת ועדיין מחפשת עבודה) כדי לשבור את הקרח וליצור אווירה נעימה (כולל פורטפוליו ושם מלא). היא לא ענתה למייל ולכן השארתי את אותה הודעה בדיוק בפייסבוק (דצמבר) על חיפוש עובדים. גם בפייסבוק היא לא ענתה. שם המשפחה שלה לא מופיע באינטרנט ולכן לא יכולתי למצוא את הטלפון הנייד שלה באיזי או אינדקס אחר. האם צריך להמשיך לחכות או לפנות למועצה להגנת הצרכן או לנגישות ישראל בלי קשר לאיפה הגיעו ההודעות שלי (כמו למשל אוטומטית לספאם או ארכיון)?
השאלה לא ברורה
האם יש לך עילת תביעה אישית נגדה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לעו"ד שלום רב
תחילה.תודה רבה להתייחסותך.
לעו"ד ברשותך. מבקש לשאול
בתשובתך אתה מדגיש – מצטט
"ככול והחברה תסרב תדרוש לקבל אסמכתא על כך שנמסרה לך בפועל הודעה לתשלום החוב המקורי."
–
לעו"ד. מה הכוונה לדרוש אסמכתא שנמסרה לי הודעה -בפועל- לתשלום חוב מקורי ?
מה הכוונה "בפועל" עד אלי ביד במסירה אישית ?
לשחק לידייהם שיציגו בדיעבד והתחכמו איתי ?
הרי גם עם שלחו זה לא הגיע אלי בכלל כפי שציינתי באף ערוץ התקשרות ישיר והחברה לא יזמה קשר אחר ( לא באימייל, לא בווצאפ, לא sms לא שיחה)
לעו"ד. מה החוק מחייב מחברה לבצע כלפי לקוח ?
בתודה מראש
בכבוד רב
הנטל להוכיח מסירה - מוטל על הטוען זאת, בין אם באמצעות הצגת חתימה שלך, הדבקה על דלת הכתובת שלך לאחר שלושה ביקורים לפחות וכיוצא בזה.
אם לא ידעת על החוב המקורי לא הייתה לך הזדמנות לשלם אותו במועד ולכן אינך אמור לשלם הפרשי הצמדה וריבית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לעו"ד שלום רב
תודה על הפורום ואפשרות הפניה.
חברת גז ששולחת אלי את החשבון התקופתי במשך שנים מגיע כנדרש ללא בעיה או עיקוב.
אותה חברת גז ביצעה עבודות אחזקה ושלחה החשבון לתשלום בנפרד מהחשבון התקופתי והיום פתחתי מכתב של החברה וראיתי שמים ביצוע העבודות אחזקה הצטבר חוב לתשלום בשל אי תשלום ₪100 התנפח ל-₪786
אני באמת לא יודע איך להסביר מלבד ניסיון שוד
לא קבלתי בכלל הודעה באף ערוץ שקיים
לא בשיחה טל /פל'
ולא לדואר האלקטרוני
לא הודעה אנושית ולא קולית
ולא במכתב רגיל ולא ברשום
לא המסרון ולא ביישומון sms או ווצאפ
לא בהודעה / מסמך גלוי המופץ בתפוצה
ולא בהודעה יזומה מהחברה כדוגמת שורת אזהרה שמצורפת / מוצמדת לדף חשבון תקופתי .
ולא בקוד QR לקריאת הודעה / לחזרה
כלום החברה לא עשתה ולא יזמה כלום
האם מכתב/ים שנשלח ולא הגיע אלי אני אשם
–
לעו"ד. נראה לי שהחברה לא גילתה רמת זהירות גבוה
ולא ביצעה שירות יעיל וקפדני כנדרש על מנת למנוע עוולה כלפי ופגיעה בשמי הטוב
לעו"ד. האם מכתב שלדבריהם נשלח מטיל עלי אשמה ואחריות מוחלטת ?
לעו"ד. מה ניתן לעשות ואיך נכון "לתקוף" הנושא ?
בתודה מראש
בכבוד רב
שלום
בשלב ראשון כדי לפנות לחברה, להסביר שלא קיבלת את הדרישה בזמן ולדרוש לשלם את החוב המקורי. ככול והחברה תסרב תדרוש לקבל אסמכתא על כך שנמסרה לך בפועל הודעה לתשלום החוב המקורי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חברת הגז יכולה להחליף את מונה הגז לצרכן בבניין מבלי ליידע אותו לפני ההחלפה ומבלי לשלוח לו דו"ח על ההלפה?
מה ניתן לעשות אם החברה טוענת שהחליפה מונה גז ללא ידיעת הלקוח ובחשבון הגז שאחרי ההחלפה יש אי התאמות בין נתוני צריכת הגז בין המונה הישן והמונה החדש?
תודה
שלום
ראה חוק המקרקעין (החלפת ספק גז המספק גז באמצעות מערכת גז מרכזית)
החוק מסדיר את הפרוצדורה העולה מהשאלה וקובע בסעיף 1 :
בבית משותף שבו קיימת מערכת גז מרכזית, רשאים בעלי הדירות להחליט על סיום כל החוזים שנחתמו עם ספק הגז או באמצעותו ולהתקשר עם ספק גז אחר כדי לרכוש גז ממנו או באמצעותו;
בכל מקרה, חייבים לתת הודעות לכל דייר והדרך מפורטת בחוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב.
עשיתי ״טרייד אין״ על הרכב שלי עם מגרש, ולאחר מעשה – ולאחר חתימה ונסיעה הביתה, גילית שרכה ששווה 136 אלף, נמכר לי ב-154 אלף – תוך כל מיני תרוצים וסיבות ותחמונים שבזמן אמת לא עמדתי על טיבם.
האם אפשר לתבוע את מגרש המכירה על הטעיה – ועל – הונעה – לבקש את ההפרש בחזרה?
ככול והטענה היחידה שלך היא לגבי המחיר אז אין עילה מאחר וטעות בכדאיות העסקה היא לא עילה לביטול עסקה
ככול ויש טענות אחרות כגון טעות, הטעיה, עושק, כפייה וכדומה - צריך לבחון את נסיבות המקרה הקונקרטי. החוק הרלבנטי הוא חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות) החל על יחסים בין לקוח לעסק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, מדובר בתביעה נגד עו"ד שקיבל תשלום על ייצוג עד פס"ד בתביעה נגד יזם בנוגע לאיחור במסירת דירה. עורך הדין לא הכין תביעה נגד היזם במשך מס' חודשים, למרות הבטחתו לעשות כן. מחוסר ברירה החלפתי ייצוג ואני מעוניינת לתבוע אותו על הסכום ששילמתי. עקב משפט נגד היזם, בעיות בריאות וכו' העניין ירד מ"סדר היום" ורק כעת התפניתי לעסוק בו. האם עיכוב של 5 שנים ישמש לרעתי ? שאלה נוספת : האם חייבים להגיש את התביעה במקום מגוריו של הנתבע או אפשר להגיש בעיר בה נרכשה הדירה הנדונה ? תודה, אלונה
שלום
אין התיישנות מהמתואר ולכן העילה לא התיישנה (7 שנים)
מצד שני, סביר שתעלה טענת שיהוי בה תתבקש להסביר מדוע המתנת 5 שנים עד הגשת התביעה.
לגבי מקום הגשת התביעה, ניתן להגיש במקום עסקו או מענו של הנתבע או במקום מעשה המחדל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב יש עץ ענק שבזמן השכלת כל יום אני אמור לנקות את הגינה וגם בזמן הפריחה נופלים כל עלי הכותרת לגינה שלי,בנוסף הוא מתקרב מאוד קרוב לחלונות ביתי ומסתיר לי בחדרים ובסלון את כל הנוף ,בנוסף מחשיך לי את הבית כי מסתיר לי את השמש ,העץ עצמו ותיק בין מאוד שנים ויכול גם להיתלקח בחמסין ובימים חמים מה אני אמור לעשות עם זה .תודה רבה
שלום
אפנה לסעיפים 49-51 בחוק המקרקעין הדנים באופן כללי בשאלה:
49. (א) קירות, גדרות, עצים, ומחוברים כיוצא באלה הנמצאים במיצר של מקרקעין שכנים (להלן – מחוברים שבמיצר), יראום כנכסים בבעלות משותפת של בעלי המקרקעין השכנים, כל עוד לא הוכח היפוכו של דבר.
(ב) מחוברים שבמיצר רשאי כל אחד מבעלי המקרקעין להשתמש בהם למטרה שלשמה הוקמו, וחייב הוא להשתתף בהוצאות הדרושות כדי להחזיקם במצב תקין לפי שיעור שהוסכם ביניהם, ובאין הסכם כזה – בחלקים שווים, זולת אם מידת השימוש בהם היתה שונה.
פירות שנשרו לתחום אחר
50. עצים או צמחים אחרים הגדלים סמוך למיצר, פירותיהם שנשרו לתחום מקרקעין שכנים הם של השכן; נשרו למקום שיש לציבור גישה חפשית אליו, זכאי כל עובר ושב ליטול אותם לעצמו.
צמחים הגדלים סמוך למיצר
51. עצים או צמחים אחרים הגדלים סמוך למיצר וענפיהם או שורשיהם מתפשטים לתוך מקרקעין שכנים, אין בעל המקרקעין השכנים או המחזיק בהם (להלן – השכן) רשאי לדרוש סילוק הענפים או השרשים, אלא אם יש בהם כדי להזיק למקרקעין או להפריע לו במידה בלתי סבירה בהנאה מן המקרקעין; דרש השכן מבעל הצמחים לסלק ענפים או שרשים כאלה ולא סולקו תוך זמן סביר, רשאי הוא לסלקם בעצמו על חשבון בעל הצמחים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הי
אני אשתי הזמנו בורגרראנץ
בקשנו מהם שימחקו את השמות שלנו ומספר נייד
ממערכות שלהם הם לא מחקו
אפנה לסעיף 17ו(ב) לחוק הגנת הפרטיות:
כל אדם זכאי לדרוש, בכתב, מבעל מאגר מידע המשמש לדיוור ישיר, שמידע המתייחס אליו יימחק ממאגר המידע.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נותן שרות פרטי מחוייב במתן שרות על פי הסכם
אך האם נותן שרות ציבורי מחוייב במתן שרות על פי המשפט המנהלי? ברור שכל עוד השרות סביר
שלום
ראה חוק איסור הפליה במוצרים, שירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים - אין קשר להסכם. כל גוף פרטי הפועל במרחב הציבורי חייב לתת שירות, לא לסרב ולא להפלות, כפוף לחריגים המתקיימים בחוק.
בנוסף, בכל הקשור למשפט מנהלי וגופים ציבוריים, אפנה בין היתר לחוק לתיקון סדרי מנהל (החלטות והנמקות)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נותן שרות ציבורי מסרב לתת לי לשרות מבלי לבדוק את סיבתי פניותי ומבקש ממני לא לפנות.
הפניה שלי דחופה ומוצדקת
הסירוב שלהם לתת לי שרות לא מוצדק
אני מבזבז הרבה זמן סביבה הנושא הזה ונגרם לי נזק
התנהגותם לדעתי מהווה רשלנות מקצועית עקב סירוב לתת שירות מתחת לסנדרט עבודה מקובל בענף מבלי לנסות לפתור לי את הבעיה
האם מדובר בעבירה מצידם של נזק בגינה ניתן לתבוע?ֿ או שאני עובר עבירת הטרדה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני רודף אחריהם כבר חודשים ומבזבז הרבה זמן והם בכלל לא בודקים את סיבת פניותי ולא נותנים לי מענה.
האם ניתן להגיש תביעת נזיקין על הזמן שאני מבזבז?
פניתי עשרות פעמים ורובם סוננו.
כתוצאה מרשלנות מקצועית?(עבודה שלא בסטנדרט עבודה מקובל של סירוב מתן שרות ללא הצדקה משפטית)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הם מסרבים לתת לי שרות, הם לא בדקו ולא פעם אחת בודדת מה הבעיה שלי
לא חזרו אליי גם כאשר בקשתי מהם לחזור אליי ולו פעם אחת בודד
אין הצדקה לסירוב לתת שרות, הם פשוט חושבים שהם לא צריכים לתת שירות(הטיפול בתיק הסתיים, ושלמתי כבר, אך יש לי בעיה רצינית והם חושבים שהם לא צריכים להתייחס אליי מאז הטיפול בתיק הסתים, שזה לא נכון)
האם מדובר ברשלנות שניתן להטיל עליה אחריות על על נזק? אני ממש פגוע
מאחר ומדובר שהתנהגות שהיא מתחת לסטדרט התנהגות מקובל בתעשייה
אגב, זה לא בסדר שלא ניתן לשאול שאלות בהמשך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ליאור שלום. אני רוצה להתייעץ איתך. ביוני 2024 החזרתי את הנעליים לחנות וקיבלתי פתק זיכוי. אני לא מוצא את זיכוי הזו בבית. פניתי לחנות ונאמר לי שכדי למצוא זיכוי במערכת המחשוב צריך את הקוד שהיה בפתק זיכוי. אולי יש הזדמנות נוספת למצוא זיכוי במערכת ללא קוד? חבל לכסף. עכשיו אני מבין שצריך לצלם, טעיתי.
אודה לתשובתך.
בנימין
היי בנימין
ללא אסמכתא מצדך אני מתקשה לראות עילת תביעה מהצד שלך נגד החנות מאחר והזיכוי היה בחזקתך ואיבדת אותו. מומלץ לצלם בטלפון בפעם הבאה.
נסה לספק לחנות פרטים רבים ככול האפשר כמו שם, מספר תעודת זהות, טלפון ועוד וייתכן והדבר מתועד במערכת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב, אני אדם בריא. כנראה בגלל גיל, מקופת החולים שלי מתקשרת נציגת שירות, השכם וערב על מנת לקבוע לי תור לבדיקות מומלצות כגון ממוגרפיה או סרטן צואר רחם או כיוצב, בדיקות שאינן קשורות למצבי הרפואי. לעניות דעתי מדובר בשיחת בשיווק לכל דבר, גם אם איני צריכה לשלם עבור המוצר שהם משווקים (אציין שאיני יודעת אם זה כרוך בתשלום או לא).
ביקשתי מהם מספר פעמים לציין בחשבון שלי שאיני מעוניינת לקבל מהם שיחות כאמור אך זה לא מועיל, הם ממשיכים להתקשר כל הזמן.
מיום 1.1.2024 אני רשומה למאגר אל תתקשר אלי
האם אני יכולה לתבוע אותם על כל שיחה כזו ומכוח איזה חוק.
תודה
שלום
נראה שיש עילת תביעה מכוח חוק הגנת הפרטיות בגין הטרדות חוזרות ונשנות בניגוד לרצונך.
תביעות קטנות רבות בעילה דומה מתבררות בכל שנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת עורכי הדין מוכרת לא נותן שרות לי וטוען שפניותי הם בגדר הטרדה והוא מאיים לפנות למשטרה, הוא לא טורח לבדוק מה מהות פניותי
הם מבזבז לי הרבה זמן וגורם לי לעוגמת נפש והרבה כאב ראש.
למרות איומיו, בהנחה שאני טוען שהוא לא בסדדר, הם יש לי עילת תביעה בגין אי מתן שרות? אם כן מה היא? האם נותן שרות חייב לתת שרות מבחינת החוק אחרת יש עילת תביעה נגדו? לא רק החברות הגדולות.
השאלה כללית מדי וחסר בה מידע
מה סיבת הסירוב? איך הם מתרצים את חוסר רצונם לתת לך שירות?
חשוב לזכור במקביל שמתן שירותי עריכת דין, להבדיל משירותים אחרים, הוא אישי ומבוסס על שיקולים נוספים כמו אמון, תקשורת ועוד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום,
אני מעוניין להגיש תביעה קטנה כנגד חברת ביטוח בשל מקרה בו ניסיתי לממש את זכותי בשירותי גרירה אותם רכשתי במסגרת פוליסת הביטוח המקיף ולא סופקו (לא אכנס לפרטי המקרה מאחר וזה לא רלוונטי לשאלה).
הביטוח המקיף והתשלום הוא מול חברת הביטוח כמובן, אך שירותי הגרירה מסופקים על ידי ספק שלישי כנהוג בתחום (אך מול ספק שירותי הגרירה אין לי למעשה חוזה ישיר).
האם במסגרת התביעה עליי לתבוע רק את חברת הביטוח (מאחר ורק עימה למעשה יש לי הסכם), או שעליי לתבוע יחד גם את חברת הביטוח וגם את ספקית שירותי הגרירה (מאחר ולמעשה בפועל הספקית היא זו שלא סיפקה את השירותים)?
תודה
שלום
המקרה מצריך בדיקה פרטנית
עילת התביעה נגד חברת הביטוח היא חוזית, כלומר מכוחה סכם
יתכן ויש לך עילה נזיקית גם נגד הספק, ואז תוכל להגיש תביעה משותפת ביחד ולחוד נגד שני הגופים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש לנו חנייה פרטית בטאבו בבניין עם שתי כניסות לחניון. החנייה שלנו ממוקמת ליד אחת הכניסות כך שלא ניתן לצאת דרכה. כך מתנהל העניין שנים רבות. בשבוע האחרון נכנסו דיירים חדשים, שלא מאפשרים לנו להחנות. למרות שהצגנו בפניהם את תסריט החנייה והטאבו. הגשנו תלונה במשטרה אך התיק נסגר בשל חוסר עניין. השאלה: מה דרכי הפעולה שנוכל לנקוט ? תודה מראש
היי נועה
בשלב ראשון כדאי לשלוח מכתב התראה לדיירים טרם נקיטת הליך משפטי ובמידה וזה עדיין לא משכנע אותם לאפשר לכם להשתמש בחנייה, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט כולל סעדים של צווי מניעה קבועים בתוספת פיצוי כספי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני רוצה לתבוע בתביעות קטנות את השכן שלי, על הנזקים שהוא גרם לי לגינה ולדירה. אבל אני לא מבין איך אני אמור להשיג את מספר תעודת הזהות שלו שכן היא נדרשת לפי מה שכתוב באתר הממשלתי בקשר לתביעות קטנות. מה הנוהל הנכון? הרי לא אקח חוקר פרטי. תודה מראש על התייחסותך
שלום
אפשר להוציא נסח טאבו של הבניין המשותף ושם תוכל למצוא את פרטיו בהנחה והוא הבעלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
הזמנת מוצרים מאתר סחר בחו"ל ברשת, המוצרים (להלן חבילה) דווחה , בידי החברה הבלדרית, שנמצאת בנקודת מסירה ממתינה לאיסופך, הגעת אל מקום המסירה אך הושבו פניך ריקם אין אפשרות למסור לך את החבילה / אין למצאה. כך, מספר פעמים בתאריכים נוספים ותמיד לאחר שקיבלת הודעה בדבר זמינותה של החבילה לאיסוף. פנית אל שרות הלקוחות של הבלדרית (חברת דואר ישראל בע"מ) והלנת. משרות הלקוחות מסרו שאין לנסות לאסוף שוב את החבילה לאחר האירועים האחרונים שכללו אי נעימות בנקודת המסירה וכן כי יערך בירור. לאחר זמן ארוך (ימים רבים) שחלף ולא התקבלה תשובה משרות הלקוחות של הבלדרית הלנת במכתב וקיבלת תשובה שהחבילה לכאורה נמסרה לידך.אך לא כך הדבר החבילה לא נמסרה לך. עוד עולה משיחה בטלפון עם עובד דואר כי החבילה כנראה נמסרה לאדם אחר עם פרטי זיהוי שונים משלך אולי בטעות. אתר הסחר מסתמך על דיווח החברה הבלדרית כי מסרה את החבילה בכתובת כפי שהתחייבה. על כן אתר הסחר רואה בעסקה כעסקה שהושלמה. ניסיונות לפנות לאתר הסחר ולהסביר כי החבילה לא נמסרה לך לא הניחו את דעת שירות הלקוחות של האתר והדעה לפיה החבילה נמסרה לך בכתובת לא שונתה. החברה הבלדרית טוענת כי את טענותיך עליך להפנות לאתר הסחר בלבד. מאידך לך מזמין החבילה ששילם עבורה ולא קיבל את התמורה יש ראיות כאלה ואחרות כי החבילה לא נמסרה לידך והדיווח של החברה הבלדרית דיווח שווא וכן כי החברה הבלדרית ומי מטעמה פעלו ברשלנות חמורה. איך ובאיזה זכות תבקש סעד מבית המשפט לשווי ולערך החבילה וכן על איזה חוק / חוקים תסתמך בתביעתך.
שלום
ניתן להגיש תביעה קטנה נגד העוסק וחברת השליחויות כאשר העילות המרכזיות הן הפרת הסכם ורשלנות. ניתן לתבוע בגין ערך החבילה בתוספת פיצוי סביר בגין נזק בלתי ממוני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב
4 אנשים קנו חבילת נופש, שילמו במיטב כספם, קיבלו כרטיסי טיסה ושוברים למלון והטיסה בוטלה בשל פרוץ המלחמה. חברת הנסיעות סררבה להחזיר כסף או לתת שובר למימוש עתידי בטענה שהם לא שילמו….
האנשים הגישו תביעה, השופט התעלם לחלוטין מכך שהיו בידי התובעים כרטיסי טיסה ושוברים למלון.
השופט הציע פשרה שאותה קיבלו התובעים, אך חברת הנסיעות דחתה את ההצעה, ולבסוף השופט דחה את כל התביעה…
נעשה כאן עוול.
השאלה: האם צריך פשוט להניח לזה ולתת לסוכנות הנסיעות להמשיך לעבוד בשיטת מצליח?…
שלום
יש זכות להגיש בתוך 15 יום מיום מתן פסק הדין להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי. צריך לבחון האם נפלו טעויות משפטיות בפסק הדין והאם יש בסיס שבית המשפט המחוזי יבטל אותו. הדבר כרוך בבדיקה פרטנית של הנסיבות ופסק הדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזה ספק שירותים החליט לתבוע אותי בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב על עניין שלא היה באחריותי בקשר עם שיפוץ שעשיתי.
חיפשתי קצת באינטרנט וראיתי שמדובר בתובע סדרתי בבימ"ש לתביעות קטנות. מצאתי עוד 3 תוצאות בגוגל שמספרות על תביעות דומות שהוא הגיש בביהמש לתביעות קטנות ברחובות
הוא לא סימן בכתב התביעה אם הוא תבע כבר השנה בתביעות קטנות ולדעתי בכוונה בחר לתבוע בבימ"ש בתל אביב, כי אני יודע שאי אפשר להגיש כמה תביעות שרוצים
אני לא יודע איך להוכיח שהוא תובע סדרתי ושאין לו בכלל זכות לתבוע אותי. האם ישנה דרך שבה אוכל לקבל את רשימת התביעות שהוא הגיש? אשמח להכוונה
אקדים ואציין כי אדם או יחיד (כולל עוסק מורשה) רשאי להגיש עד חמש תביעות קטנות בשנה באותו בית המשפט בשנה קלנדרית. כלומר בין התאריכים 1.1-31.12 אפשר להגיש חמש תביעות קטנות בלבד על ידי אותו אדם. בטופס המיוחד שמצרפים בתביעות קטנות אותו אדם או יחיד מתחייב להצהיר כי לא הגיש יותר מחמש תביעות קטנות בשנה. אם מתגלה לאחר מכן כי פעל בניגוד להצהרתו, סביר שבית המשפט לתביעות קטנות ימחק את תביעתו או יעביר אותה לבירור בפסים של תביעה אזרחית מסוג של סדר דין מהיר.
כיצד אפשר לדעת כמה תביעות אדם הגיש בשנה? בעיקרון אין אפשרות עצמאית לדעת מלבד חיפוש במאגרים המשפטים ולפעמים גם ניתן למצוא מידע כזה או אחר באתרים שלרוב הם בתשלום.
מיהו בעל דין סדרתי? בעיקרון הפסיקה התייחסה לבעל דין סדרתי בתור כזה שמגיש תביעות סרק טורדניות. עצם הגשת תביעות רבות כשלעצמן אינו מלמד כי מדובר בתובע סדרתי. אדם יכול להגיש מאה תביעות מוצדקות ועדיין לא ייחשב כתובע סדרתי אלא כמי שמממש את זכויותיו. מצד שני, ככול ובית המשפט מוצא כי מדובר בתביעות קנטרניות וחסרות עילה החוזרות על עצמן ומגיע למסקנה כי התובע מנסה להתפרנס על חשבון הנתבע או להתעשר שלא כדין, יכול וימצא כי מדובר בתובע סדרתי ויש על כך פסיקה עניפה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום אני סטודנט להנדסאי חשמל בירושלים.
לאחר סיום הלימודים חלק מהסטודנטים קיבלו את הדיפלומה באתר הממשלתי וחלק לא קיבלו.
לאחר בירור עם המכללה למה לא קיבלנו את הדיפלומה כל שאר הסטודנטים מצאנו שהמכנה המשותף שהמרצה לאוטוקאד(תוכנת שירטוט),לא אישר שעשינו את התרגיל המסכם ,בתרגיל המסכם היינו שני סבבים סבב א' וסבב ב', אותו מרצה לא סימן את כל סבב ב' שהיה נוכח בתרגיל ועבר אותו בהצלחה, אנחנו 7 סטודנטים שנפלנו קורבן לאותו מרצה שלא סימן את כל סבב ב'.
המכללה לא מקשיבה לנו, רק למרצה שהוא מבחינתו אם לא מסומן לי בתוכנה אז לא הייתם בתרגיל.
כל ה7 סטודנטים התקשרו ודיברו ולא עזר מה שהמרצה אומר קדוש.
הוא רוצה שנעשה את התרגיל שנית לאחר אין ספור ניסיונות להסביר שהיינו בתרגיל.
חלק מהסטודנטים התחילו לעבוד ורק ברגע שנקבל את הדיפלומה השכר יעלה, חלק לא יכולים לעבוד בגלל שאין דיפלומה, האם יש אפשרות לתבוע את המכללה?
יוסף שלום
על פניו נשמע שיש עילת תביעה לאותם סטודנטים בשל רשלנות המרצה
מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מסודר לפני שמחליטים באיזה צעד משפטי לנקוט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היי. שלוש שאלות בנוגע לאחריות:
1. לא מעט חברות שאמורות לתת אחריות בבית אומרות שאם לא מדובר בתקלה הם יגבו 300-350 ש"ח. האם זה חוקי? מאיפה אני צריך לדעת אם מדובר בתקלה או לא? זה אמור להיות החלטה שלהם לקבוע באם מדובר בתקלה. אם זה חוקי, מה המקור הסמכות שלהם לחייב את הסכום הזה?
2. אותה שאלה במצב ששולחים מוצר. יש לי מסך מחשב שיש בעיה במעמד שלו. אומרים לי תשלח את המוצר ואחרי זה נחליט אם זה באחריות. אם זה לא באחריות, אז תשלם 200 ש"ח בשביל הצעה מחיר ועוד סכום מסוים עבור התיקון.
3. אני מעוניין שיתקנו רק את המעמד. הם מבקשים לשלוח גם את המסך. האם חוקית, הם יכולים לחייב אותי לשלוח גם את המסך? אציין שהיתה לי חוויה לא טובה עם מוצר קודם שנשלח אליהם. הם גרמו למוצר נזק.
שלום
השבתי על השאלה שנשאלה פעמיים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!