אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

ממליץ

  • הונאה בהזמנת נופשון
    ***צונזר ע"י מערכת*** | 12/09/2009 09:38

    ב-23.08.09 בערב, טילפנתי למוקד "***צונזר ע"י מערכת***", על מנת להזמין נופשון לבולגריה, בורגס, לתאריכים 13.08.09-17.09.09 ל- 4 אנשים. ענה לי מוכרן בשם אלעד, הוחלט על מלון 5 כוכבים, חצי פנסיון והעברה. לאורך כל השיחה הוא דיבר על מחיר 459 $ לאדם, וחזר על כך שוב ושוב, כדי להבטיח שאומנם המחיר לא יעלה, או שחו"ח לא יהיה מקום על הטיסה. נתתי פרטי כרטיס אשראי, ורק אז פתאום הוא נזכר ש"המחיר הוא בעצם 519 $". הוא טעה. מאחר שכבר התלהבתי, הסכמתי, והוא שלח בפקס את הזמנת הטיסה. שבוע לאחר מכן התקשרתי שוב וביקשתי לקבל את החשבונית המגיעה לי לפי חוק, והתחילה מהומה. הם לא שולחים, אל תאיימי עלי וכו'. הסתבר לי, להפתעתי שהמשרד נמצא ברחובות, למרות שבפניה למוקד הצהרתי שאני מרעננה. סופו של דבר, הסכים לפקסס לי קבלה בלבד. אם כך, טילפנתי ל-7 סוכנויות אחרות של צבר, והסתבר לי שהמחיר הוא באמת 459 $, כפי שסוכם בהתחלה. אני מרגישה מרומה. יצא שכול זוג משלם 120 $ יותר, על דיל קטן.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • ממליץ
      ***צונזר ע"י מערכת*** | 12/09/2009 10:53

      אני מטפל בתלונות אלה בחברת תיירות גדולה\ קחי זאת כהמלצה. מפנייתך, אני מבין שהיה ידוע לך השינוי במחיר בטרם הנסיעה, וחובת חב' הנסיעות במקרה זה היתה ליידע אותך (וכך עשתה) ובמקביל, היתה לך האפשרות לבטל את הנסיעה או לקחת פרק זמן של מחשבה . עשית לצערי טעות, אישרת את הזמנתך \סביר להניח גם בכתב(,חב' נסיעות נוטות ובצדק לקבל בגין כל הזמנה אישור בכתב\מייל חוזר\פקס). היה נכון יותר לעצור, לבצע בדיקה במקום אחר ואז "לסגור", על פניו, נראה שאת בעמדה נחותה. לגבי חשבונית, חובת כל עסק או נותן שירות לתת חשבונית. לא להסתפק בקבלה, קבלה ניתנת ע"י גופי ללא"כוונת רווח-עמותות לרוב, פני אליהם שוב ודרשי את המגיע לך. המלצתי : את בעמדתה נחותה, החופשה במחיר זה לא נכפה עלייך, את חתומה והפרטים היו ידועים לך בטרם נסיעתך. יחד עם זאת, פער של 60$ בין חברה זו לבין ייתר 7 חב' נראה לי דיי חריג, ייתכן שהנציג ניסה לעשות עליך עוד כמה שקלים אולם,בהחלט ייתכן שגם הוטעת חברות הנסיעות, קשה לקבוע, בקשי ותדרשי מהנציג את הסיבה שגרמה לייקור המחיר( דרשי זאת בכל תוקף,חייבת להיות סיבה). אם תוכלי להשיג את מחיר נופש זה מייתר החברות ולהעביר לחב' נשואת הזמנתך,את מחזקת עת עמדתך, אבל לדעתי, לא יהיה ניתן ואף חב' לא תוציא פרטים לנופש שמועדו הסתיים. בהצלחה

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • תשובה ליועץ
        ***צונזר ע"י מערכת*** | 12/09/2009 12:41

        בהמשך לתשובתך, לא חתמתי על דבר!! ההונאה נתגלתה לי במקרה, כאשר פגשתי נוסעת נוספת בטיסה זו, ששילמה את המחיר שנאמר גם לי בראשית הקניה. ניסיתי לדבר עם מנהל הסניף, והתשובה שלו נעה בין "ככה אני רוצה! זה המחיר שלי! תעשי מה שאת רוצה! לא מעניין אותי!" לבין "אין סיכוי שתקבלי חשבונית". השאלה שלי היא אם יש מקום להגשת תביעה בביה"מש לתביעות קטנות.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • כנסי
          הממליץ | 12/09/2009 15:40

          שוב שלום,אדגיש רק, אינני מנהל האתר,בכל מקרה כדאי להמתין לתגובת עו"ד מנהל האתר. אתחיל מהסוף,זכותך המלאה והחוקית לקבל חשבונית, דרשי זאת שוב בכתב ואם לא פני למועצה לצרכנות, נראה שמנסים להתישך למרות שידוע להם שהם חייבים לשלוח לך מסמך זה. האם אישרת את הזמנתך במייל חוזר? אם כן,גם זו סוג של אסמכתא. דבר נוסף, לא ברור מתי בוצעה נסיעתך,צייני שוב את התאריכים ,קיים פרט לא תקין במכתבך(ביצעת ב-23.8 נסיעה ל13.8-17.9 ?..)? אם היית מכירה את חוק הביטול היית מצמצמת לך נזקים . דבר נוסף, קיימת תחרות גדולה בשוק הנסיעות, לגיטימי ומאד מקובל שהמחיר ששילמת זהה ולעיתים יקר\זול באחוזים רבים לעומת נוסע בחברה אחרת או אפילו באותה חברה,למילה זו קוראים תחרות. על פניו,לא נראה שיש הונאה אלא מכירה ממולחת של נציג. בכדי לקבל החלטה האם כדאי לפנות הלאה( בנסיבות הקיימות הנ"ל לדעתי לא כדאי להסתכן בפניה לתביעה,אין לך דיי ראיות או עילה של ממש). לדעתי, לנסח מכתב,לפרט בו את כל השתלשלות העניינים, כולל נושא החשבונית, לציין שאת מבקשת הסבר מפורט היות ואת מרגישה מרומה, להפנות זאת למחלקה לפניות הציבור של החברה( בררי את משרדי החברה ,לפנות רק אליהם, פניה למנהך הנוכחי לא תביא עימה פתרון). ולהמתין לתגובתם. הנושא לדעתי ייסגר במשלוח חשבונית וייתכן בהנחה עתידית , לצערי קשה לי להאמין שתזוכי. תתחילי טיפול בדרך זו ורק מול אנשי קשר אחרים. בהצלחה.

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי
     

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 03/07/2022 | 11:39 איתי שלום, לפני קצת יותר משנה רכשנו שולחן פינת אוכל מחברה יוקרתית. בשעות הערב המאוחרות באופן פתאומי נש...
  • פורום דיני תעבורה 03/07/2022 | 11:23 קנס על חניית נכים בבדיקה בטלפון לגבי נושא אחר, הודיעו לי שיש לי קנס (משטרה) בסך של ₪1,000 על חנייה בחניית נכים (לא ...
  • פורום בתי משפט 03/07/2022 | 11:17 פיצוי כספי היי , מבדור בלקוח שלי לשעבר , שמרתי על הכלבים שלו במשך 5 ימים מלאים עבורם הוא שילם לי 660 שקל. המ...
  • פורום עורכי דין 03/07/2022 | 11:03 ביטול קניית דירה שלוםאישתי ואני תכננו לרכוש דירה.מצאנו עו"ד שבעת פגישת היכרות הציע לנו שכר טרחה של 0.5% משווי הדיר...
  • פורום בתי דין רבניים 03/07/2022 | 09:54 צד נדרש בבית דין רבני האם לבית דין רבני יש סמכות כמו לבית משפט לצרף צד נדרש אינו בן משפחה בתביעה לאיזון משאבים ופרוק שי...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק