| ב-03/12/07 רכשתי עבור בני מכשיר Sony Ericsson K800i בהתחיבות ל- 36 חודשים עם החזר עבור המכשיר בחבילה כרוכה- כנהוג במבצעי השיווק של חברות הסלולר.
כעבור שנה, בהגיעו לגיל 18 וכחלק ממערך חינוכי נרחב הכולל בין השאר פתיחת חשבון בנק וניהול הוצאות אישיות, הוחלט להעביר אליו גם את החיוב עבור השימוש בנייד שלו (עד אז, זה שולם דרך כרטיס האשראי שלי).
לאחר בירור טלפוני מול נציג של אורנג' לגבי הנוהל, הוסבר לנו שעלינו לפנות לנקודת שירות ולבצע את ההעברה (לא העברת בעלות- אלא חיוב עבור שימוש) תוך כדי ההליך מול נציג השירות, הוצע לבני מכשיר Samsung SGH- M310 כמתנה בתוכנית חיילים. מאחר והמכשיר שהוצע לו היה מאוד נחות מהמכשיר שכבר היה ברשותו, הוא דחה את ההצעה.
הצעתי שנעביר את "המתנה" לאחותו הקטנה ושאלנו על האפשרות את הנציג. הוא ענה שכן אבל אנחנו חייבים לרכוש כרטיס SIM למספר חדש עבורה. וזה מה שעשינו.
לא נאמר לנו במעמד שמהלך כזה מבטל את הזיכוי החודשי (סך הזיכוים שנותרו שווה יותר מהמכשיר שניתן לנו "במתנה" ואף בר דעת לא היה מסכים להצעה כזו)
לא רק שלא נעשה גילוי נאות- כנדרש. אלא נעשתה הסתרה של פרטים מהותיים.
כאשר גיליתי שאיני מקבל יותר את הזיכוי החודשי, אבל ממשיך לשלם עבור המכשיר, (אותו מכשיר שהבן משלם עבור השימוש בו) התקשרתי לנציגי השירות של אורנג' מספר פעמים. ולאחר בדיקות והתיעצויות עם הממונים, סוכם שיוחזרו לי כל הזיכוים שהופסקו למפרע. וכבר בחשבונית הבאה אני אשוב לראות את הזיכוי החודשי כמקודם.
"אבל" לשם כך, נאמר לי, עלי לפקסס מסמך (אישור לחיוב חשבון) בו אני מעביר את היתרה עבור המכשיר לבן שלי (כל התקופה הזו התשלום עבור המכשיר חוייב בחשבוני).
בסוף לאחר כחודש של שיחות ובירורים, אני מגלה שבחשבוניות, הם פשוט העבירו את חיוב המכשיר ממני לבן. אבל איפה הזיכוי?!
זה שבגללו טרחנו אותי בבזבוז של שעות מול נציגי השירות, שליחת פקסים ו"קפיצה" לנקודות השירות שלהם.
מתברר שהנציגים של אורנג' רימו אותי (שוב). באופן שיטתי ומתוכנן מראש, הם הוליכו אותי שולל לאורך כל הדרך- כאשר בכל השיחות הם מודיעים לי, שהמסמך הזה נועד להסדיר את ההחזרים. ומיד עם קבלת הפקס אני אחזור לראות את הזיכוי בחשבונית.
לא האמנתי שגוף שמחזיק ברשותו את פרטי כרטיס האשראי שלי, יכול בצורה פושעת לרמות אותי.
שוב סבב מתיש של טלפונים לנציגי השירות ש"פתאום" לא יודעים במה מדובר, ותשובות מסוג "יחזרו אליך". שבסופם אני מתבקש הפעם לבצע העברת בעלות מחדש (!) כאן אני מודה התחלתי לאבד את הסבלנות, בערה חמתי וצעקתי שיפסיקו כבר עם העינוי הזה.
לא התקשרתי יותר עד שיום אחד הם התקשרו כדי לומר לי שבעצם הם טעו ולא יעבירו לנו את הזיכוי כמסוכם, בגלל שביצענו העברת בעלות (לפעמים זה משתנה לשדרוג)
"אבל" הם מוכנים לבוא לקראתינו (!). וכאן באים ההצעות המשפילות והמתנשאות, שמשום מה הזכירו לי את את גנבי המכוניות מהשטחים, שמוכנים להחזיר לך את רכבך, בתנאי שתשלם להם כופר...
לא בוצעה שום העברת בעלות. וגם שדרוג לא היה כאן.
מה שמקומם עוד יותר בכל הפרשה, זה שכתוצאה מהמניפולציות שלהם, הם גרמו למצב מכוער בו אני צריך להצטדק ולהסביר לבן, למה אני מעמיס על כיסו המדולל עוד הוצאה:
הרי דובר שאורנג' מבקשים, שנבצע את כל השינויים הללו כדי שיחזירו לנו את הזיכויים. אז איך זה שבסוף הוא נשאר עם תשלום נוסף של 49 ש"ח- אבל ללא הזיכוי.
בתודה,
דניאל
|