| השבתי לך בפורום זה לפני זמן מה, ואני מבין כי הנך זקוק לחידוד והבהרות.
החוק החל על ענינך הנו אכן חוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981.
הכלל הוא, כי ניתן לבטל עסקה טלפונית בתוך 14 יום מיום עשיית העסקה ובלבד שהביטול ייעשה לפחות שני עסקים טרם קבלת השירות (סעיף 14ג(ג) לחוק).
קיימת רשימת חריגים לכלל הנ"ל, אשר הרלוונטי לעניננו, מצב בו מדובר בעסקת נופש(כגון צימר), ואז ניתן לבטל עד שבעה ימי עסקים לכל היותר טרם מועד הנופש ( סעיף 14ג(ד).
כלומר, המחוקק הבין את הבעיתיות בביטול עסקה במקרה של נופש, מאחר ולבעל הצימר נגרם אובדן לקוח כתוצאה מהביטול ועל כן הגביל תקופת הביטול לשבוע.
לגבי דמי הביטול, במידה ואין זכות ביטול, אתה יכול עקרונית לחייב במלוא שווי העסקה ( לדוג' ביטול 4 ימים לפני מועד הנופש).
מאידך, במידה ומדובר בביטול כדין, ניתן לחייב עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח, לפי הנמוך ביניהם ( סעיף 14ה(ב) לחוק).
|