אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

החלפת סחורה פגומה

  • שאלה חשובה- החלפת סחורה פגומה- באיזו עילה ?
    אור | 09/07/2009 13:20

    קניתי נעליים בעלות של 200 ש"ח ולאחר שימוש ראשוני הם התקלפו במידה לא סבירה, בפנותי לחנות נאמר לי כי הם לא מוכנים להחליף- וכי יחליפו לי רק כשהנעליים יקרעו לגמרי. המשכתי להשתמש בנעליים ואכן הם התבלו במהירות יתרה... בפנותי שוב לחנות כדי להחליפן נתקלתי ביחס בוטה ומזלזל כגון- "מה נעשה עם נעליים קרועות וכו" למרות שאלה ההוראות שקיבלתי מהחנות. בכל מקרה הם לא הואילו להחליף בשום אופן ואף בחוצפתם הציעו לי להוסיף 50 ש"ל ולקחת זוג אחר. מדיניות ההחלפה בחנות הינה תוך 3 חודשים... ידוע לי כי עניין החלפת סחורה פגומה (מלבד מוצרי חשמל ועסקה טלפונית) לא מצא עיגון בחוק. לפיכך באיזו עילה משפטית אפשר לפנות אליהם? האם יש טעם לאיים בתביעה קטנה? אודה מאוד לתשובתך.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • החלפת סחורה פגומה
      עו"ד יקי רנד | 09/07/2009 14:58

      אכן משום מה, לא קיים הסדר חוקי מפורש לענין החזרת מוצר פגום לחנות, למעט עסקה טלפונית ועסקת מוצרי חשמל. עם זאת, לטעמי, והבעתי זאת לא אחת בפורום זה, יש מקום לאפשר החזרת מוצר פגום, תוך פרק זמן סביר לאחר גילוי הפגם. יש מקום להבדיל בין פגם מובנה, לבין פגם נוצר. פגם מובנה, הנו פגם אשר ניתן לגילוי מיד עם רכישת המוצר, כגון חור בחולצה וכיו"ב. פגם נוצר, הנו פגם אשר לא ניתן לזיהוי מיד לאחר הרכישה, אולם כתוצאה משימוש במוצר, הוא מתגלה, כמו הפגם במקרה שלך, לפיו, הליכה קצרה גרמה לקילוף בנעליים. משמעות ההבחנה, בין סוגי המקרים, היא בעיקר ביחס לזמן המירבי בו ניתן להחזיר המוצר. החזרת פגם מובנה, צריכה להיות מוגבלת בזמן קצר יחסית, שכן הפגם בולט, ולאחר זמן רב, קיים חשש כי הפגם לא היה במוצר בזמן הרכישה. החזרת פגם נוצר, אינה צריכה להיות מתוחמת בזמן אלא להיגזר מהנסיבות. באשר לדרך ההחזרה, הרי שיש להסדיר זאת בשלט בדבר מדיניות החזרת מוצרים ( השבת כסף, החלפה, זיכוי). בענינך, החנות נהגה כלפיך מלכתחילה בחוסר תום לב, שכן היתה צריכה להתיחס לנעליים כבר בשלב הקילוף הראשון כפגומות, ואין כל בסיס צרכני, לדרישתם כי רק אחרי שהנעליים יתבלו לגמרי, הם יאותו להחליפם. בהחלט שיש מקום להגיש תביעה, על יסוד זכותך הצרכנית להחליף מוצר פגום.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי
     

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום דיני משפחה 02/03/2021 | 13:07 סיוע משפטי המשך שאלה חשוב לציין ששאלתי את מי שהייתי איתה בזמן נשואים מדוע הבאנו את הילד לעולם? התשובה הייתה : "הייתה ל...
  • פורום דיני עבודה 02/03/2021 | 12:56 דיווח הכנסות טופס 101 שלום, אני ממלאת בימים אלה טופס 101 למקום עבודתי לאחר יציאה לפנסיה לצורך עדכון פרטים. בט...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 02/03/2021 | 12:47 גדר משותפת אני מתגוררת בישוב קהילתי. קנינו בית בפרויקט. שורת המגרשים שלנו גבוהה מהמגרשים מתחתינו. הגובה ...
  • פורום דיני מיסים 02/03/2021 | 11:55 מידע על מס שבח אני גר בבית דו משפחתי 2 הדירות בנויות על הקרקע.מאחר שלי יש 100 מטר קרקע יותר משכני .אני רוצים לבנ...
  • פורום דיני נזיקין 02/03/2021 | 10:43 האם אהיה זכאי לנכות זמנית? שלום רב,לאחר תום דמי הפגיעה, במידה ונותרת נכות ו/או מגבלה, יש צורך להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות.ב...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק