אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

החלפת סחורה פגומה

  • שאלה חשובה- החלפת סחורה פגומה- באיזו עילה ?
    אור | 09/07/2009 13:20

    קניתי נעליים בעלות של 200 ש"ח ולאחר שימוש ראשוני הם התקלפו במידה לא סבירה, בפנותי לחנות נאמר לי כי הם לא מוכנים להחליף- וכי יחליפו לי רק כשהנעליים יקרעו לגמרי. המשכתי להשתמש בנעליים ואכן הם התבלו במהירות יתרה... בפנותי שוב לחנות כדי להחליפן נתקלתי ביחס בוטה ומזלזל כגון- "מה נעשה עם נעליים קרועות וכו" למרות שאלה ההוראות שקיבלתי מהחנות. בכל מקרה הם לא הואילו להחליף בשום אופן ואף בחוצפתם הציעו לי להוסיף 50 ש"ל ולקחת זוג אחר. מדיניות ההחלפה בחנות הינה תוך 3 חודשים... ידוע לי כי עניין החלפת סחורה פגומה (מלבד מוצרי חשמל ועסקה טלפונית) לא מצא עיגון בחוק. לפיכך באיזו עילה משפטית אפשר לפנות אליהם? האם יש טעם לאיים בתביעה קטנה? אודה מאוד לתשובתך.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • החלפת סחורה פגומה
      עו"ד יקי רנד | 09/07/2009 14:58

      אכן משום מה, לא קיים הסדר חוקי מפורש לענין החזרת מוצר פגום לחנות, למעט עסקה טלפונית ועסקת מוצרי חשמל. עם זאת, לטעמי, והבעתי זאת לא אחת בפורום זה, יש מקום לאפשר החזרת מוצר פגום, תוך פרק זמן סביר לאחר גילוי הפגם. יש מקום להבדיל בין פגם מובנה, לבין פגם נוצר. פגם מובנה, הנו פגם אשר ניתן לגילוי מיד עם רכישת המוצר, כגון חור בחולצה וכיו"ב. פגם נוצר, הנו פגם אשר לא ניתן לזיהוי מיד לאחר הרכישה, אולם כתוצאה משימוש במוצר, הוא מתגלה, כמו הפגם במקרה שלך, לפיו, הליכה קצרה גרמה לקילוף בנעליים. משמעות ההבחנה, בין סוגי המקרים, היא בעיקר ביחס לזמן המירבי בו ניתן להחזיר המוצר. החזרת פגם מובנה, צריכה להיות מוגבלת בזמן קצר יחסית, שכן הפגם בולט, ולאחר זמן רב, קיים חשש כי הפגם לא היה במוצר בזמן הרכישה. החזרת פגם נוצר, אינה צריכה להיות מתוחמת בזמן אלא להיגזר מהנסיבות. באשר לדרך ההחזרה, הרי שיש להסדיר זאת בשלט בדבר מדיניות החזרת מוצרים ( השבת כסף, החלפה, זיכוי). בענינך, החנות נהגה כלפיך מלכתחילה בחוסר תום לב, שכן היתה צריכה להתיחס לנעליים כבר בשלב הקילוף הראשון כפגומות, ואין כל בסיס צרכני, לדרישתם כי רק אחרי שהנעליים יתבלו לגמרי, הם יאותו להחליפם. בהחלט שיש מקום להגיש תביעה, על יסוד זכותך הצרכנית להחליף מוצר פגום.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 25/04/2024 | 15:09 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 25/04/2024 | 14:37 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 24/04/2024 | 23:55 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 24/04/2024 | 23:44 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 24/04/2024 | 12:35 aaaa aaaa
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק