| אשיב על השאלות ע"פ סדרן:
ראשית, אקדים ואציין, כי ע"פ נסיבות המקרה, לכאורה, המדובר בעסקת רוכלות, בה הגיע העוסק לבית צרכן לאחר פניה יזומה של העוסק.
לפיכך, עלינו לבחון המקרה בהנתן כי המדובר בעסקת רוכלות.
ע"פ החוק, ניתן לבטל עסקה זו, תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה ובלבד שטרם החל להינתן השירות.
עמדת הפסיקה אינה אחידה, אבל יש נטייה שלא להכיר בזכות העוסק לגבות דמי ביטול במסגרת עסקת רוכלות, ובלבד כי הצרכן עמד בדרישות החוק, ביטל העסקה במועדה, ולא חלה הרעה במוצר שנמסר לו.
נושא דמי הביטול רק מתחדד לאור מוגבלותו הקשה של הצרכן, אשר כנראה לא ידע לעמוד על טיב החוזה וסכנותיו, ומכאן שמדובר בחוזה שלא זו בלבד שהכניס לתוכו סעיף דמי ביטול דרקוני, אלא שתוקפו המשפטי מוטל בספק לאור מצבו הבעייתי של הצרכן.
בנוסף, החוק מתריא באופן ספציפי, לבצע עסקה אשר מנצלת את חולשתו או מוגבלותו של הצרכן, ומכאן ששוב דומה כי העסקה בטלה מעיקרא, גם ללא הודעת הביטול.
לסיכום, אני בהחלט סבור כי יש מקום לפנות לבית המשפט לבטל העסקה, ולדרוש השבת הכספים במלואם ללא גביית דמי ביטול.
במידת הצורך, נסו להסתייע במסלול הייעוץ האישי.
|