אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

המשך ותיקון

  • טלויזיה שלא סופקה בזמן
    בני | 10/06/2009 17:51

    שלום, רכשתי באתר מכירות טלויזיה ב- 18 באפריל, ב- 20 באפריל התקשר אליי נציג המכירות ומסרתי לו פרטי כרטיס אשראי. הוא אמר שהטלויזיה במלאי ותסופק בתוך שבוע, למרות שעפ"י ההתחייבות הם אמורים תוך 30 יום. לאחר כשלושה שבועות התקשרתי ואמרו שהם לא יודעים מדוע לא סופק והופניתי ליבואן. במהלך כחודש ימים היבואן מסר לי שהמלאי אזל, שהגיע מלאי והוא מתעכב במכס, שהמלאי שוחרר מהמכס ומתעכב במכון התקנים. לבסוף הטלויזיה הגיעה לביתי וכעת צריך לתאם פגישה עם טכנאי. הטכנאי הודיע לי היום שלא יוכל לבוא ביום אלא רק מחר. כך שטלויזיה שהזמנתי באפריל, ואחרי שכבר חוייבתי בשני תשלומים [מאי, יוני] מגיעה אליי אחרי חודששים במקום כמובטח אחרי חודש. ולשאלתי: האם אני יכול לתבוע מי מהם על עוגמת נפש ופיצויים [הבנתי שעל עיכוב טכנאי זה מעוגן בחוק] ואיך לעשות זאת? בתודה, בני

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • המשך ותיקון
      בני | 10/06/2009 18:05

      שלום שוב, המשכתי לקרוא באתרים שונים והבנתי שפיצוי על עגמת נפש אינו "פופולרי" בתביעות קטנות. אם כך, מהו הכלי החוקי שיש בידיי, מעבר לביטול עסקה, כאשר המוצר לא סופק בזמן? החוק מגן על המוכר במקרה שלא שילמתי תשלום בזמן, אך איך הוא מגן עליי כצרכן שלא קיבלתי את המוצר בזמן? תודה שוב, בני

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • איחרו בהספקת טלויזיה
        עו"ד יקי רנד | 11/06/2009 09:51

        אני סבור שבמקרה בו סופק לך המוצר, גם אם באיחור, אזי, לא קמה לך הזכות לבטל העסקה, ולו רצית לבטלה היה עליך לעשות זאת, תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה, כפי שהחוק מאפשר, או טרם קבלת המוצר. לאחר קבלתו, יהיה זה חוסר תום לב מצידך לבטל העסקה, אולם במידה ואתה מעונין בפיצוי, עקב האיחור בהספקה, ובשל ההתמהמהות בהגעת הטכנאי, אזי, בהחלט תוכל לתבוע פיצוי, גם אם מדובר בעוגמת נפש בלבד. באשר לפיצוי בגין אי הגעת הטכנאי, החוק אכן מתייחס לכך, אולם בנסיבות שונות, כאשר תואם מועד להגעת הטכנאי והוא איחר להגיע.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • תודה לעו"ד יקי רנד ובירור נוסף
          בני | 11/06/2009 14:57

          ראשית תודה על התגובה המהירה והבהירה. אינני מעוניין לבטל את העסקה, כי אני מעוניין במוצר. הביקור עם הטכנאי תואם והוא "נזכר" שיש לו חתונה וביקש לדחות ליום אחר, ללא הודעה מראש [אם הבנתי נכון החוק אומר שיש להודי יום לפני כן עד 20:00]. אני מונע ע"י הרצון שייעשה צדק ושהמוכרים/ספקים/טכנאי השירות יעמדו בהתחייבויותיהם. וכפי שהיו ננקטים נגדי צעדים משפטיים, כשלא הייתי עומד בחלקי בחוזה, כך רציתי להבין כיצד החוק מגן עליי. אני סבור שהבנתי ואנסה לפעול בהתאם. ושוב תודה.

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק