| אעשה סדר בנושא הגעת טכנאי.
זמן ההמתנה המקסימלי אשר מוקנה בחוק לנותן שירות, הנו שעתיים, והוא מתחיל להמדד ממועד השעה המתואמת.
דהיינו, בענינך, השעה היעודה היתה 10:00, והטכנאי יכל לאחר ולהגיע עד השעה 12:00.
אין זה נכון שאיחור השעתיים, מתחיל להיספר רק מהשעה 12:00.
עם זאת, החוק מקנה פיצוי לצרכן אשר נפגע מאיחור טכנאי, כאשר האיחור הנו רק מעל שעתיים, מעבר לזמן ההמתנה, דהיינו, כאשר סך האיחור הנו 4 שעות, כך שבפועל, רק מהשעה 14:00 ניתן לתבוע.
כאשר מדובר באיחור של שלוש שעות, כפי שארע בענינך, הדבר לא תקין, אבל אין זכות קנויה לצרכן לתבוע בשל איחור זה.
ברם, אין זה אומר שלא ניתן לתבוע עוגמת נפש מכח הדין הכללי ולאו דווקא מכוח הגנת הצרכן, בייחוד אם מדובר באיחור סדרתי של שעה ( נניח כי הטכנאי מגיע יום אחר יום באיחור של שלוש שעות).
|