| שלום,
לפני מספר חודשים החלפתי חברת סלולאר וכשחתמתי את החוזה נאמר לי כי אני אקבל החזר מלא על עלות המכשיר והחזר חלקי, תלוי חיוב שימוש, על דמי המנוי במידה ויהיה לי חיוב של 200 ש"ח ומעלה (כ-20 ש"ח). מכיוון שהמכשיר מתקדם חייבו אותי לקחת חבילת דור שלישי בעלות של 20.7 ש"ח + מע"מ (23.9 ש"ח). בנוסף הוספתי חבילת DATA בעלות של 29 ש"ח + מע"מ (33.5 ש"ח). ככשאלתי מה נחשב לטובת כחיוב לטובת הזיכויים נאמר לי זמן אוויר, SMS, חבילת שירותים. וודיאתי כי חבילת דור 3 וחבילת ה-DATA נחשבות כחלק מהחיוב לטובת החזר.
מכיוון שהחברה חייבה אותי חיוב יתר והערתי להם על זה הם הוסיפו לי הטבה (על מנת להחזיר את חיוב היתר) של 20 ש"ח במידה ואני מדבר מעל 200 ש"ח.
לאחר מספר חודשים גיליתי כי לא הותקנה לי ההטבה הנ"ל וחזרתי לחברה לגבי הנושא וכי גם בחלק מהחשבונות לא זיכו אותי על דמי המנוי כנדרש. פניתי חזרה לחברה והם התייחסו רק להחזרת עלות השימוש במכשיר ושינו לי את ההטבה מ-20 ל-40 ש"ח לחיוב מעל 200 ש"ח. בנוסף, במהלך התקופה התקשרו אלי מהחברה לגבי הוספת חבילת SMS בעלות של 32.81 ש"ח + מע"מ (37.9 ש"ח).
החודש גיליתי כי לא זיכו אותי על המכשיר, לא על דמי המנוי וההטבה לא הותקנה. פניתי לחברה בכעס ודרשתי כי יתקנו את הנושא, יחזירו לי את החיובים ויפצו אותי על הטרטור שהם גורמים לי כל חודש. החברה חזרה אלי ואמרה כי חבילת ה-SMS איננה נחשבת לטובת החיוב של 200 השקלים ולכן לא הגעתי לא הגיע לי החזר. שאלתי את נציגי החברה איך יכול להיות שהם אמרו לי ש-SMS נחשב להטבה ועכשיו הם אומרים לי שחבילת ה-SMS לא נחשבת? הם ענו לי ש-SMS נחשב אבל חבילת ה-SMS לא.
יש הטעייה שיטתית שלי כצרכנן והחברה לא עומדת בהתחייבויות שלה כלפי (החזר עלות מכשיר, החזר דמי מנוי, הטבה). יש לי חשבוניות ותכתובות במייל על הנושא.
רציתי לדעת האם אני יכול לתבוע אותם על הטעיית צרכן, הפרת חוזה, הזמן הרב שאני משקיע בכל הטרטורים ועצם הגשת התביעה, פיצויים על הפרת חוזה ו\או פיצויי ענישה? מה גובה סביר של פיצוי שכזה? האם הוא צריך יחס לגובה הנזק? האם ניתן להשתמש בפיצוי לדוגמא? האם ניתן להשתמש בטענה של הפרה נמשכת?
|