אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

החנות לא מספק את המוצר כמובטח ולא מוכן להחזיר כסף

  • החנות לא מספק את המוצר כמובטח ולא מוכן להחזיר כסף
    ארי פליישר | 23/02/2009 00:22

    ג.א.נ., הנדון: דרישה להחזר כספי עקב הטעייה בעת מכירת – קניית המוצר ואי יכולת המוכר לספק מוצר חלופי תקין ושלם לפי הפירוט המקורי המובטח. בסביבות ה-29/9/08 אמא שלי קיבלה הצעת מחיר משמעון זגורי בזגורי אלקטרוניקה 1988 בע"מ, מעלות של 1400 ש"ח על חבילתSONY PLAYSTATION2 הכולל צ'יפ לקריאת דיסקים צרובים, קרטיס זכרון 8MB ושני בקרי משחק – הכל חדש ומקורי עם אחריות לשנה. ב-29/9/08 אמא שלי – ד"ר רוז פליישר – קנתה את החבילה מזגורי במחיר הצוין וקיבלה את החבילה ארוזה באריזה מקורית של SONY PLAYSTATION 2 עם קבלה/חשבונית מס מס' 6/6982 על ס"כ 1400ש"ח. באותו יום היא העבירה לי את החבילה לשמור ליום הולדת של בני בסוף דצמבר מכייון שהיא עמדה לנסוע לחו"ל ולא תימצאה בארץ ביום הולדתו. אני אחסנתי את החבילה עד סוף אוקטובר ואז בגלל נסיבות סביבתיות נתנו לו את הPLAYSTATION לפני התאריך המיוחל. אז בסוף אוקטובר פתחנו את החבילה לראשונה וגלינו: אחד מבקרי המשחק לא מקורי הקונסולה כלל לא נראתה חדשה – חסרו ניילוני הגנה על הקונסולה וספוג בכונן נראה מלוכלך משימוש. ממאיר לחיבור לטלויזיה שמצויין כחלק מקורי מהחבילה על האריזה לא נמצה. ה-PLAYSTATION לא קורא דיסקים צרובים (שזה בעצם התחלית של הצ'יפ) באכזבה גדולה התקשרתי לזגורי שהפנה אותי לסוכן והספק (ד.ש.ש. אלקטרוניקה, ת"א) של חבילת הפלייסטיישן. בשיחת טלפון הספק הביע תדהמה שהקונסולה נטול המדבקה שלו, הסכים לבדוק אם המכשיר בכלל שלו וביקש שאחזיר את החבילה לזגורי כדי שסוכנו יאסוף אותה. בחששות שמישהו עובד עלינו החזרנו את כל החבילה לזגורי עם דרישה כתובה שהוא יספק מה שהוא הבטיח לעיל ובקשה לפיצוי על אוגמת הנפש שהוא גורם לנו. למרות נסייוני להסביר את הבעיות קיבלתי הרגשה מהיחס המהיר/פזיז ומנפנף של זגורי שהוא מתייחס לתלונה כאל תקלה שבאחריות הספק ורואה את עצמו רק כשליח בין הלקוח (אני) והספק (ד.ש.ש.). הוא ישר אמר שהוא יחזיר את הפלייסטיישן לספק לקבל את דעתו על תקינות המכשיר ויתקשר אלי כשהפלייסטיישן יחזור. ועם ספקות השארתי את החבילה בחנות עם (לבקשת זגורי) החשבונית\קבלה ודרשתי פתק על הפקדת הערכה. התרשמתי שזגורי לא מתייחס לתלונה ברצינות או בהקשבה, במיוחד בקשר לעניין החלקים החסרים והלא מקוריים. בני ואני חיקינו כשבועיים לשמוע מזגורי ובסוף התקשרתי לקבל עידכון. אין פלייסטיישן. למחרת קיבלתי שיחת טלפון מאיזה טכנאי שדיווח לי שאין במכשיר צ'יפ ושעל האם אני רוצה שיתקין צ'יפ בעלות של 350 ₪ נוספים. מזועזע קישרתי בינו לבין זגורי להבהיר שצ'יפ כבר היה אמור להיות בפנים. עוד שבוע והחבילה חזרה – עדיין עם בקר לא מקורי (אכשיו זגורי טואן שזה סטנדרתי שהבקר השני בחבילה לא מקורי) וחסר ממאיר. אבל בחולשה וספקות, ותקווה שהמכשיר יעבוד לקחתי את החבילה הביתה רק לגלות שהיא לא קוראת שום דיסק משחק – לא מקורי ולא צרוב. אכשיו גם בדקתי ב"זאפ", אתר משווה מחירים באינטרנט, מה מקבלים בחבילות פלייסטיישן 2 דומות למה שהוצע לאימי וגיליתי שמ1200 ₪ כולם היו עם שני בקרים מקוריים של SONY. חזרה לזגורי עם הערכה, לחקות עוד שבוע לסוכן (ליאור) לבוא. ליאור טען בחנות שהבעיה נמצאת עם, לטענתו, הדיסקים הסדוקים שלי וסירב לקחת המכשיר חזרה לספק לתיקון. בסוף הסכמנו שאני אבדוק את המכשיר עם דיסק משחק מלקוח אחר שלו שמלווה דיסקים ואם הדיסק שלו לא מתנגן במכשיר שלי הוא יחזיר אותו לספק. לצערי הרב המכשיר לא הצליח לקרוא גם את הדיסק הזה. עוד שבוע עד שהסוכן מחליף את המכשיר – שאכן המכשיר החלופי גם לא עובד. חברים שלי, כולל עו"ד, בנתיים יועצים לי לא לרוץ אחרי הסוכן והספק. קניתי מחנות? בעל החנות צריך או לטפל או להחזיר את הכסף. אז אני נותן לזגורי עוד צ'נס, מחזיר את המכשיר לזגורי עם כל החבילה ועם מכתב שמפרט את הבעיה ומזכיר את השתלשלות הפרק ואת החלקים החסרים שעדיין לא הושלמו. אני מסביר לזגורי שאני מרגיש שהוא מנפנף אותי ומנסה להעביר את הרדיפה אחרי הסוכן אלי במקום לקחת אחריות ולדאוג לעניין באופן מקצועי. הוא מצידו מדגיש שהוא איתי ושנגמר גם לו הסבלנות כלפי הסוכן ואכן הוא ידרוש שהספק יחליף את כל הערכה. עובר שבוע, שבועיים... אין סוכן. אחרי עוד שבוע, בבוקר של היום הולדת של הבן שלי התקשרתי לזגורי לשאול. הוא מספר שהוא היגיע לחנות בבוקר למצוא שהסוכן הגיע אחרי שזגורי סגר ללילה והשאיר עוד קופסה של פלייסטיישן בפיצוחייה ליד שהוא עוד לא פתח אפילו. הגעתי לחנות, בקופסה נמצא רק קונסולה. זגורי הרים ידיים והיציא לי בכל זאת לנסות. די ביאוש ממנו אבל בכל זאת בתקווה לשמח את בני לקחתי את הקונסולה והיא עבדה!!! הכל עבד...לשבוע ואז הבקר הלא-מקורי הפסיק להגיב בכלל. החזרתי אותו לזגורי שמסר אותו לסוכן ליאור שכבר מעל שלושה שבועות טוען שהוא מסתובב עם החלפה תקינה באוטו אבל לא מגיע למעלות למסור אותה. בינתיים לפני כשבועיים גם שמנו לב שרק צד אחד של הויבראציה בבקר המקורי עובד ושהקול במשחקים בא והולך. אמרתי לאצמי אז: - בקשר לבקר "די, הבן מרוצה עם זה, לא יודע יותר טוב, עזוב כבר". - בקשר לקול חשבתי שזה עניין של מגעים בחיבור לטלביזיה. שיחקתי עם המגעים והיה נראה שהעניין הסתדר. ביום ה-1/2/09 בבוקר דיברתי עם יניר (מנהל המעבדה אני חושב) מ ד.ש.ש. הוא מוכן לבדוק את הפלייסטיישן לראות עם זה בכלל מהמעבדה שלו. הוא טוען שזגורי יכול להביא פלייסטיישנים מכל מיני מקורות וממה שאני הבנתי מתנער מכל קשר לכביעת מכירים הRETAIL של זגורי ו/או מה שהוא מכניס לערכה/חבילה שהוא מוכר. ביום ה-1/2/09 גם רציתי לנגן סרת DVD בפלייסטיישן וגיליתי שהקול לא עובד וניסיתי לסדר שוב את המגעים ללא הצלחה. ואז הבן שלי אומר לי שכבר יותר משבוע אין קול למשחקים אבל בעיניו זה בסדר כי הוא לא צריך קול למשחקים. מה זה צריך להיות!? הוא כבר לא מצפה לפלייסטיישן תקין! מתוך שלוש וחצי חודשים שהמשחק אצלו היה לו רק שבוע אחד בקושי שהוא הצליח לשחק כמו שהוא חלם עם/מול חברים ב"סוני". אז נגמר לי הסבלנות. ונשער לי רק מבעל החנות שמחר לנו דבר אחר ממה שהיה בקופסה שקבלנו לדרוש את הכסף בחזרה. אני רוצה את הכסף שלי/של אמא שלי בחזרה כי הבטחת כנראה או בטעות או במרמה ואתה לא מצליח לקיים. אני רוצה לקנות במקום שבו אני אקבל מה שהובטח לי ולצערי הגעתי למסכנה שזגורי לא יכול לעשות זאת. אני, אהרון פליישר, מצהיר בזה. בתאריך 2/2/09 שהחזרתי את ה SONY PLAYSTATION 2 על כל חלקיו כמו שנמסר לאימי בקניתו, לשמעון זגורי, זגורי אלקטרוניקה 1988 בע"מ . בשם אימי אני דורש את הכסף בחזרה לפי פירוט התשלום שמופיע בחשבונית מס/קבלה מס' 6982/6 של חב' זגורי אלקטרוניקה 1988 בע"מ. ללא היענות הנושה יועבר לטיפול אירגונים להגנת הצרכן, משרד התמ"ת ובבית משפט. אהרון פליישר. הסיכום הנ"ל נכתב ב-2/2/09. באותו יום החזרתי את כל הערכה לחנות. גם הבאתי ציתות מהאתר של משרד התמ"ת שבעל החנות מחויב להחזיר לי את הכסף היות ולא מופיעה שום הצהרה אחרת בחנות. הוא טען שזה לא תופס כל כך הרבה זמן אחרי הקנייה. שוחחנו על כל התהליך וסוף-סוף התרשמתי שהוא מקשיב. בכל זאת בעל החנות – זגורי – ביקש עוד שבועיים לטפל בספק שלפי טענתו היה אמור או להחליף או להחזיר לו כסף על הפלייסטיישן המוחזר. היום זה כבר ה-23/2/09 וכלום. מה אלי לעשות לקבל את הכסף בחזרה? תודה, אהרון פליישר

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי
     

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 16/04/2024 | 22:59 ספירת מניין הימים בבית דין אזורי לעבודה דחו את מועד הגשת תצהיר שלי ב30 יום. האם פגרת הפסח לא נספרת? כך שלמעשה יש לי...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 16/04/2024 | 17:56 מוצר פגום קניתי מוצר (קני במבוק) בחנות ראיתי שיש שם כאלו שחורים, נראה כאילו ירד עליהם גשם והתעפשו, אמרתי למ...
  • פורום ביטוח לאומי 16/04/2024 | 17:47 דמי לידה לאחר אבטלה שלוםהתפטרתי ב28.12.23 לאחר שלוש שנים במקום עבודתי, ולאחר חודש נכנסתי להריון. כיום, 16.4.24 מ...
  • פורום אתיקה מקצועית 16/04/2024 | 16:50 פנייה לוועדת אתיקה שלום.אני נמצאת בתהליך בוררות מול עו"ד שגבה ממני שכר טרחה מופרז.האם ניתן להגיש במקביל תלונה בנושא ...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 16/04/2024 | 15:19 רישום דירה בטאבו דיור ציבורי שלוםאני אחרי רכישה של דירה בדיור הציבורי קיבלתי את החוזה שחתמנו נאמר לי מהמכר של עמידר שעד ח...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק