| לשאלתך : מרגע שאדם מגיש תלונה ונפתחת חקירה, קיימת למשטרה החובה להודיע למתלונן בקשר עם החלטה על סגירת תיק בין בנימוק של חוסר אשמה, חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. ההודעה נמסרת בדרך כלל במכתב אם כי מנסיוני נתקלתי במתלוננים שהודיעו להם בטלפון על סגירת התיק, לא מדובר בחלק משיפור השירות של המשטרה והיחיות החוקרות. המטרה היא לאפשר למתלונן להגיש ערר על החלטת סגירה במידה והוא חש שההחלטה לסגור את התיק הייתה שגויה. במקרה של דודה שלך הואיל ועברו שלושה חודשים יש באפשרותה לפנות אל תחנת המשטרה בה הוגשה התלונה להצטייד מראש בטופס הגשת התלונה שם נמצא מספר התיק באמצעותו ניתן יהיה לאתר את תיק החקירה ולברר את מצב התיק, מהעובדה שלא קיבלה שום הודעה לא ניתן לדעת את מצב התיק וכקצין משטרה לשעבר נתקלתי במקרים בהם תיק נסגר ללא ידיעת המתלונן לכן כאמור אני ממליץ לפנות אל היחידה החוקרת זאת הבדיקה האמינה ביותר. יצוין גם שדודה שלך בעת הגשת התלונה קיבלה סיסמה / קוד אישי ומספר טלפון באמצעותו היא יכולה לברר את הסטטוס של התיק. כמובן שקיימת אפשרות שהתיק עדיין בחקירה או כבר הועבר ליחידה התובעת ולכן המתלונננת לא קיבלה כל הודעה ובבוא העת תוזמן לעדות ולסיכום אין מנוס מפניה למשטרה על מנת לקבל תשובה עדכנית ומבוססת.
|