| שלום.לפני למעלה משלוש שנים בערך, היה לי חשבון
בבנק הבינלאומי הראשון.. היה שלב שהפסקתי לעבוד ולא נכנס לשם כסף וכמובן שצ'קים
התחילו לחזור.
היה צ'ק אחד שביקשתי מהבנק לבטל והם לא
ביטלו, והבנתי שהחוק אומר שאם אין א.כ.מ אז הביטול לא תופס. ולכן הצ'ק חזר עם הודעת
א.כ.מ והחשבון הוגבל חמור. (זה היה לפני שנה)
בגלל שבעלי לא יכול לפתוח חשבון על שמו (הוא
פעם חתם ערבות לאבא שלו על עסק שהיה לו והעסק בפשיטת רגל ושמו לבעלי עיקול על
החשבון) אז פתחתי לבעלי חשבון חדש על שמי בבנק הפועלים (בערך חודשיים לפני שהחשבון
הוגדר כמוגבל חמור)..
בעלי מפקיד לשם כל חודש משכורת שמעבירים לו
מחו"ל (כלומר, המשכורת שלו במט"ח) כי הוא עובד עם חברה סינית (הוא איש השיווק של
החברה בארץ) וכל חודש מעבירים לו לחשבון בבנק הפועלים כ- 2000 דולר.
הבעיה היא שהבנק לא יכול להגדיר את הכסף הזה
כקוד משכורת בגלל שזה העברה מחו"ל ולא חברה מוכרת בארץ.
האשראי בחשבון התחיל מ 4300, אחרי חודשיים
הורידו לנו אותו ל3200 ואיכשהו הצלחתי לסדר מול הבנק שיחשיבו את זה כמשכורת וזה
החזיק יפה לשלושה חודשים ואז שוב נפלה המסגרת ל-1500. ניגשתי לבנק ואמרתי להם שזה
לא הגיוני שבכל פעם תרד לי המסגרת כשהם יודעים שזאת המשכורת שלי, והם העלו לי את
המסגרת ל- 2500 (תוך כדי שאני מוגבלת חמור!!) ואמרתי בסדר.
לפני כחודש קיבלתי מכתב שאם אני לא אפקיד
משכורת, המסגרת שוב תרד לי, הפעם ל-1000. (ואני מציינת לך שבמשך השנה האחרונה תמיד
נכנסו ה-2000 דולר לחשבון ושכל פעם שהייתי בבנק אמרו לי שזה בסדר) ניגשתי שוב לבנק
ודיברתי עם הפקידה והיא אמרה לי שאין לי מה לדאוג ושהמסגרת לא תרד לי וסמכתי
עליה..
אחרי שבועיים גיליתי שהמסגרת כן ירדה לי
ל-1000 וכשבאתי להתלונן, פתאום אף אחד לא יכול לעזור לי.. הם אמרו לי שהם לא יכולים
מערכתית לעזור לי בגלל שאני מוגבלת חמורה (אני מסיימת בדיוק את השנה הראשונה
להגבלה) ושרק בנק ישראל מטפל בזה.. פניתי לבנק ישראל והם אמרו לי שזה השיקולים של
הבנק בלבד ושאני אחזור לבקש מהבנק.. והבנק מפנה אותי שוב לבנק ישראל..
בקיצור רציתי לשאול מה ולמי ולאן אני פונה?
שיגעו אותי וטירטרו אותי!!!
בנתיים פניתי לפניות הציבור של בנק הפועלים
והם התחילו לטפל בבקשה אבל להם יש זמן.. כל אחד
מתנער מאחריות ואני אובדת עצות.
היום הבנתי איכשהו שבאמת הבנק הוא זה שאחראי לשיקול הגדלת המסגרת (הבנקאי שלי כן רצה להעלות לי את המסגרת והמנהלת אמרה שלא ניתן ושלחה אותו לומר לי שזה באחריות בנק ישראל). המנהלת התנערה מאחריות לתת לי תשובה שלילית וטירטרה אותי לחינם!!!!השאלה היא מה עושים במקרה כזה? נורא עצוב לי לגלות שהבנק שלי לא מוכן לקחת אחריות על התשובות ושולחים אותי לחינם לגוף שלא אחראי לתת לי מענה.אני כועסת ומאוכזבת וכבר לא יודעת מה לעשות.
|