| קראתי שוב את מה שכתבת לדרור וצר לי שעלי לחלוק עליך במה שכתבת לו.
ראשית, הגדרת "דירת מגורים" לא השתנתה בסעיף 1 והיא נותרה כשהיתה, גם לאחר תיקון 34. לשונה - "דירה או חלק מדירה, שבנייתה נסתיימה והיא בבעלותו או בחכירתו של יחיד, ומשמשת למגורים או מיועדת למגורים לפי טיבה, למעט דירה המהווה מלאי עסקי לענין מס הכנסה". ענייננו בפרשנות המילים "ושבנייתה נסתיימה".
ובענין זה כאמור, ישנה הקלה לפי הוראת ביצוע 17/92 לפיה, בין היתר, גם אם אינה מחוברת לחשמל ומים אך יש בה כל המתקנים והאביזרים החיוניים לשימוש למגורים ובלבד שבניית הדירה הסתיימה "מכל הבחינות", תיחשב הדירה כדירה שבנייתה נסתיימה.
תיקון 34 בהגדרת "דירת מגורים מזכה" הוסיף וציין שיראו לצורך חישוב התקופה (בה נעשה שימוש למגורים) אם מדובר בדירת מגורים מזכה אם לאו, גם "תקופה שבה לא נעשה בדירה שימוש כלשהו".
כלומר התיקון בא להרחיב את האפשרות להכיר בדירה כדירת מגורים מזכה. לפי מה שכתבת התיקון יגרום דווקא לפגיעה בנישום שסיים בנייתו אך טרם קיבל טופס 4 ועמדה זו לא הגיונית. לפחות לא לדעתי.
לפיכך, ישנה אפשרות להכיר בדירה שטרם נתקבל לגביה טופס 4כדירת מגורים מזכה, שכן בנייתה הסתיימה, והגדרת דירת מגורים מזכה אף לא מחריגה את האפשרות אלא ההיפך הוא הנכון - בהוסיפה אף אם לא נעשה בדירה שימוש כלשהו, וזאת בתנאי שהדירה תענה על התנאים הרשומים בהוראת הביצוע שהובאו על ידי לעיל.
אני מציע לך לבדוק, עו"ד טולדנו, מבחינה פרקטית, אם במשרד מיסוי מקרקעין (מסמ"ק) מישהו מתייחס להו"ב 17/92 כאילו עברה מן העולם.
בברכה,
עו"ד אילן טל
|