| ראשית, צר לי על מפח הנפש אשר חוותה משפחתך. מנתוני המקרה דומה כי קיימת לך עילת תביעה בגין הסבל אשר הוסב לך ולמשפחתך. עיכוב בן 35 שעות במועד חזרת הטיסה, הוא בהחלט חריגה גסה מכל נורמה תעופתית ( פסיקת בתי המשפט הכירה אף באיחורים בני 5 שעות ככאלו המחייבים פיצוי בהתקיים נסיבות מסוימות ). מנתוני המקרה אני מבין כי לא מדובר בטיסה סדירה אלא בטיסת צ'רטר, אשר מאפשרת גמישות מסוימת בעמידה בזמני הטיסות, אולם כמובן שלא במימדי איחור כבענינך. באשר לזהות הגורם הנתבע, ניתן בעיקרון לתבוע הן הסוכנות והן חב' הנסיעות, כל גורם בהתאם למישור אחריותו. סוכנות הנסיעות, הנה למעשה המתווך בין הצרכן לחב' הנסיעות, ועליה לספק לצרכן/נוסע מידע בזמן אמת בנוגע לשינוי/איחור במועדי הטיסות, ובכל מקרה עליה למצוא פתרונות אשר ימזערו הסבל לנוסע באם שעת הטיסה שונתה ( הסדרי לינה, תחבורה וכיו"ב ), ככל שהאיחור גדל, כך אחריות סוכנות הנסיעות מתעצמת, ובאם לא פעלה כך עליה לפצותך. באשר לחב' התעופה, הרי שהיא הגורם אשר אחראי על מועד שעת הטיסה, ובאם לא תנפק הסבר משכנע במיוחד לאיחור הכבד, תחויב אף היא בגין נזקיך. בעיקרון, אינך חייב אך מקובל לשלוח דרישה כספית לגורם המזיק טרם פונים לערכאות ובמידה ותוך פרק זמן סביר אינך נענה בחיוב, ניתן להגיש תביעה.
|