| תודה על ההארה. יחד עם זה:
הגנת זכות יוצרים בסלוגן או בטקסט אחר (או ביצירה אחרת), דורשת מקוריות מינימלית + יצירתיות מינימלית. אין חובה ליותר מהמינימום.
עיינתי בשאלה אם תאורית "העבודה שהושקעה", מחליפה יצירתיות או מקוריות. מצאתי תימוכין לשתי הגישות בפסיקה (ר' פסק-דין אינטרלגו, פסק-דין קימרון), ובספרות ("זכויות יוצרים" לטוני גרינמן, "דיני קניין רוחני" לד"ר פנחס נרקיס). זאת ועוד- מספרו של גרינמן (מהדורת 2003, עמ' 49-50), "יצירתיות" היא אחד הרכיבים הכלול ב"מקוריות", ובכך ניתן לשאלה זו מימד נוסף. אוסיף ואציין כי חוק זכות יוצרים החדש נוקט בלשון "מקוריות" בלבד, וזאת אף לגבי לקט (סע' 4(ב) לחוק).
יוצא בזה, שאין תשובה חד משמעית לשאלה זו. אין ספק שזו שאלה מעניינת, ותודה על הפניית תשומת הלב.
*הערת מערכת: לקריאה נוספת אודות חוק זכויות יוצרים
|