| לא ניתן להגן על מילה "גנרית" - כזו השגורה בציבור הרחב (כגון "כן", "בוודאי", ועוד).
גם לא ניתן להשתמש במילה או מושג המתארים את התחום בו נעשה שימוש במילה, אלא אם מדובר במילה שיכולה לרכוש אופי מבחין, ואף רכשה אותו בפועל לאור האופן, ההיקף, ומשך הזמן שנעשה בה שימוש בפועל.
סימן מסחר חזק הוא כזה שרומז לגבי המוצרים או השירותים הרלוונטים, או המהווה מילה שרירותית (כגון מילה שהומצאה לצורך המיתוג או שכלל וכלל אינה קשורה לתחום).
לדוגמא, לא ניתן לעשות שימוש במילה "תפוח" או "תפוז" למיתוג חנות ירקות, אך בהחלט ניתן לעשות שימוש כזה לגבי תחומים אחרים שאתה בוודאי תזהה, כגון מחשבים ("Apple"), תקשורת ("Orange"...), ועוד.
לגופה של השאלה, הואיל ולא ציינת תחום פעילות לא ניתן לתת לך תשובה קונקרטית.
לשם ההגנה הטובה והיעילה ביותר רצוי לרשום את המותג כסימן מסחר. בהעדר רישום ניתן להסתייע באכיפה אזרחית בעוולת גניבת עין, גזל מוניטין, עשיית עושר ולא במשפט ועוד, אולם תנאי מקדמי לבסס את הזכות יהיה הוכחה משמעותית (!) כי המותג צבר מוניטין בפועל. הוכחה כזו אינה נדרשת לגבי סימן מסחר רשום.
במקרים מסויימים אכיפה פלילית היא רלוונטית, בין ע"י ערוב יחידת הקניין הרוחני במשטרה (כגון ביבוא מוצרים מפרים), ובין בהגשת קובלנה פלילית.
הלכות סימני מסחר חלות גם על שמות מתחם.
|