| שלום לכולם,
רציתי לדעת האם עמותה עירונית העוסקת בהפקת פסטיבל אמנותי המתקיים מדי שנה
בעיר הנתמכת מתקציבים ציבוריים, מחוייבת על פי חוק חובת המכרזים לפרסם
מכרזי רכש ומכרזי כוח אדם לצורך ניהול אמנותי והפקת המופעים ?
מדובר בעמותה עירונית הקיימת כבר 15 שנה שמעולם לא פרסמה מכרזים. המנהל
האמנותי של העמותה (הפסטיבל) נבחר בזכות הקשרים שלו עם המנכ"ל של הפסטיבל
והוא המנהל האמנותי של הפסטיבל כבר 13 שנים ברציפות, ובמידה מסויימת ניתן
לומר שהוא נמצא בסוד העניינים של הפסטיבל כבר 26 שנים מאז היווסדו, עוד
מהתקופה שהפסטיבל פעל במסגרת היכל התרבות העירוני שהינו חברה בע"מ (כיום
חל"צ) ועל פי הרישומים ברשם החברות נמצא בבעלות מלאה של הסוכנות היהודית
(המגבית המאוחדת לישראל / ישראל אפיל אינק. שרשומה ברשם החברות כחברה זרה
מחו"ל), היכל התרבות העירוני מנוהל על ידי העירייה. המנהל
האמנותי של הפסטיבל מועסק על פי הסכם התקשרות שנחתם ללא כל מכרז בין עמותת
הפסטיבל לבין חברה פרטית המספקת שירותי בימוי והפקת אירועים אשר נמצאת
בבעלותו המלאה של המנהל האמנותי. כל מפיקי המופעים בפסטיבל, הם החברים
הטובים של המנהל האמנותי. העמותה העירונית מקבלת מדי שנה
מרשם העמותות אישורי ניהול תקין, וגם תקצוב כספי ממשרד התרבות, משרד
התיירות, מפעל הפייס, הסוכנות היהודית, ועוד... על פי המידע המצוי בתיק
העמותה ברשם העמותות, בעמותה זו בוצעו בעבר כמה בדיקות עומק על ידי החשב
הכללי במשרד האוצר, אך נושא המכרזים לא נחקר כלל על ידי מי שביצעו את
בדיקות העומק. האם חוק חובת המכרזים חל בכלל על עמותות עירוניות ? האם ניתן להגיש תלונה במשטרה על עבירה על חוק חובת המכרזים ?
|