| ניסים שלום,
על פי הוראות החוק (תיקון 40 לחוק התקשורת) ניתן לשלוח לצרכן הודעה, גם אם לא התקבלה הסכמתו בתנאים מסויימים:
א. אם הנמען מסר לחברה את פרטיו כחלק מעסקה כלשהי (מתקיים ככל הנראה בעניינך).
ב. ניתנה לך הזדמנות להודיע למפרסם שאתה לא מעוניין בקבלת אימיילים כגון אלו (הדרך המקובלת היא באמצעות מסרון ו/או משהו דומה).
ג. דבר הפרסומת קשור, באופן כלשהו, לעסקה הנקובה בסעיף א'.
בכל מקרה, בתחתית ההודעה אמורה להיות אופציה למשלוח הודעת סירוב ללא כל עלות.יש גם ויכוח, כיצד יש להתייחס ללקוחות 'ישנים' שהיו טרם כניסת התיקון לתוקף.
בתחום הזה יש ריבוי של תביעות נוהגות, לפיכך אני ממליץ לך לפנות לייעוץ פרטני בעניינך.
מקווה שסייעתי,
עמירם טפירו,עו"ד
מנהל פורום תובענות ייצוגיות
על פניו (ואני מדגיש את המילה על פניו) פעילות החברות נעשית בניגוד
|