| היא מעוגנת בדברי השלחן ערוך. החידוש שם שאל לו לאדם לשהות כדי שיעור 4 אמות בלא כיסוי ראש (ולאו דוקא בזמן האכילה וכדומה). השלחן ערוך מסתמך על מקור נורמטיבי קדום יותר אשר שאוב ממעשה שהובא בגמרא (אמרו החוזים בכוכבים שהילד שעתיד לצאת מאישה מסויימת עתיד להיות רע מעללים וחלילה מורד בשם. אמרה האישה, אניח כיסוי ראש על ראשו ויצא ירא שמים - וכן הווה. וצמח להיות תנא או אמורא חשוב בישראל). אע"פ שמעשה הוא, ברגע שפוסק הלכתי (בפרט רם מעלה כמרן השלחם ערוך) אימץ אותו, הרי שמרגע זה ואילך הוא מכוסה על ידי הפלטפורמה המשפטית הלכתית.
כהערת אגב: החידוש הגדול הוא, שבזמנם אכן הלכו עם כיסוי ראש (בעיקר הנשואים). הייתה למעשה הרחבה של ההלכה גם על הרווקים.
|