שלום, רכשתי דירה חדשה מקבלן וכעבור מספר חודשים דלת הדירה החלה להתקלף משמעותית. מאז חודש ספטמבר אני בשיח מתמשך עם החברה לתיקון ואחר כך להחלפה. נכון להיום, הדלת לא הוחלפה והספק מתעלם. בשבוע שעבר שלחתי מייל מסודר לחברה, לקבלן המבצע בשטח וליזם ממנו רכשתי את הדירה וביקשתי לפתור את הנושא - לצערי, זכיתי להתעלמות מוחלטת.
כמה שאלות: 1. האם נכון לפנות אליהם שוב, לפני הגשת תביעה? בסוג של "התראה לפני הגשת תביעה? 2. האם יש חובה כלשהיא שהפנייה תהיה בדואר רשום ולא רק במייל? כי בעצם כל השיח איתם היום הוא במיילים, בוואטסאפ ובשיחות טלפון (שאגב, מוקלטות). איך בית המשפט מתייחס לזה כיום? 3. במידה וגמרתי אומר להתקדם לתביעה - אני מניח שחברת הדלתות היא הנתבעת הראשית. מה לגבי חברת הביצוע והיזם? האם נכון גם לשלב אותן בתביעה? כיצד עושים זאת? או שמא נכון הוא שאתבע את החברה של הדלתות והיא תחליט האם להוסיף אותן לתביעה? 4. במסגרת התביעה אני רוצה לתבוע את השווי הכספי של הדלת ולא תביעה לקבלת שירות שהחברה כבר הוכיחה שהוא גרוע. בכוונתי לרכוש דלת חדשה בחברה אחרת בשוק - האם זה נכון לעשות כך? האם בימ"ש לא יעדיף להסתפק בפשרה של שירות מצד החברה, למרות שזו הסיבה שבגללה סביר שנגיע לבימ"ש. 5. בהנחה שהגשתי תביעה ועד למועד הדיון, החברה מחליטה לתת שירות על מנת להימנע מהדיון - האם אני חייב לקבל אותו?
תודה מראש (ומתנצל על החפירה הקטנה..) יאיר
|