שלום,
בוצעה פניה לרכישת מחשב מחברה מוכרת, לאחר מספר ימים קבלתי פניה מנציג החברה כי המוצר אינו זמין/מתקשים לאתר אותו - והמליצו לרכישת מחשב בבנייה אישית, לאחר מעבר כללי על החלקים והצרכים שלי מהמחשב ביקשתי לקבל את המפרט הטכני כדי לעיין בו לפני אישור העסקה כדי לבדוק אם הספספיקציות של החלקים מתאימים לי - מתוך אמון/תמימות מסרתי את מספר כרטיס האשראי וביקשתי לא לחייב עד לאישור הסופי של המפרט, והובטח לי ע"י הנציג כי לא יבוצע כל חיוב עד שאתן אישור, יש לציין כי ביקשתי לחלק את התשלום בין כרטיס שלי ושל אבא שלי ולרשום את החשבונית על שם העסק שלו (עסק זעיר) – אך המחשב מיועד לשימוש אישי וניתן לי כמתנה.
התקבל מייל מנציג החברה וביקש לשלוח את צילום ת.ז לאישור פרטים מול חברת האשראי,שלחתי את התמונה בצירוף הטקסט הבא: "מצ"ב תמונה של ת.ז.
אשמח לקבל את המפרט כדי שאוכל לעיין בו
לפני אישור סופי של ההזמנה"
אירועים אלו התרחשו ב09.09.2021 (יום חמישי) , ובתאריך 12.09.2021(ראשון) - שלחתי מייל נוסף לבקשה של המפרט הטכני , וקבלתי להפתעתי קבלה בה פירוט כללי של רכיבי המחשב ,וחיוב של סה"כ של 6400 ש"ח - ללא ספספיקציות של החלקים, לאחר עיון במידע שקיים בקבלה הבנתי כי בוצעו מספר טעויות והפירוט הכללי שכן רשום שם אינו עונה למה שביקשתי.
פניתי בבקשה נוספת לקבלת המפרט הטכני , ונמסר (במייל) ע"י הנציג כי אין אפשרות לעשות זאת ואוכל לעיין בהם רק במידה ואקבל את המחשב ואפעיל אותו. ב - 13.09.2021 עוד שהיו לי ספקות לגבי העסקה ותוך הנחה כי עוד לא בוצע חיוב כי לא קיבלתי את המפרט ועוד לא אישרתי, ביקשת לבטל את העסקה.
נמסר ע"י הנציג כי יפנה לספק לבטל את העסקה מכיוון שזאת הזמנה מיוחדת ודמי הביטול גבוהים מאוד , עניתי לו במייל מפורט וארוך של הבעיות הקיימות שהבנתי מהמידע המעט שקבלתי לגבי המפרט וביקשתי לבטל את העסקה כי לא קבלתי מפרט ולא ברור לי מה הרכיבים של המחשב ומה התמורה שאקבל.
לאחר שהתעורר בי חשד לגבי אופן ההתנהלות – עשיתי הערכה ע"פ מפרט משוער ולפי מעט המידע הרשום בקבלה והבנתי כי חויבתי במחיר הרבה יותר גבוה - ככל הנראה נע בין 1000- 1500ש"ח אם לא יותר – שוב הפירוט היה כללי מאוד ולא נותן תמונה לגבי המוצר שאקבל ומצריך אותי לפתוח את המחשב ולהפעיל אותו כדי לדעת ממה הוא מורכב.
לאחר מספר ימים שלא קבלתי מענה (היו גם חגים באמצע) בתאריך 20.09.2021 פניתי לבקשה של אישור ביטול עסקה (וזאת לאחר שראיתי כי בוצע חיוב בפועל) - הנציג אמר לי שאין אפשרות לבטל את העסקה מכיוון שזאת הזמנה מיוחדת ולא מוצר מדף.
השאלות:
1. למרות שביקשתי חשבונית על שם העסק של אבא שלי והמחשב הוא לשימוש אישי - האם חוק הגנת הצרכן לא חל במקרה זה ומאפשר לי לממש את הזכות לבטל עסקה תוך 14 יום ?
2. האם יש לי עילה לתביעה כי חויבתי בתשלום ומסרבים לבטל את העסקה למרות שביקשתי והתעקשתי לקבל את המפרט הטכני לפני אישור ביצוע החיוב- ועד כה לא ידוע לי על מה אני משלם?
|