שלום רב!
לפני 4 שנים נכנסנו לבית חדש שבו הותקנו מטעם הקבלן 3 מזגנים מרכזיים על ידי מתקין מטעם חברת מזגנים כלשהי (נקרא לה "מזגנית") .
אי התקנת ההארקה כנדרש פגעה בתקינות של אחד המזגנים, כבר לפני שנה וחצי, אך המתקין והטכנאים מטעם חברת "מזגנית" לא עדכנו אותנו אז שהמזגן הותקן ללא הארקה. רק לאחרונה, בתקלה חוזרת של המזגן, הטכנאי שהגיע לבדוק את התקלה אמר שהמזגנים הותקנו ללא הארקה. בכל אופן, "מזגנית" לקחה אחריות על כך וביצעה התקנה מחדש של המזגן וכן דאגה לחבר הארקה ל- 3 המזגנים, לפני כחודש.
האם אנחנו יכולים לדרוש פיצוי עבור התקופה של 4 שנים שבהם היה סיכון בטיחותי עקב הפעלת המזגנים ללא הארקה?
כתבנו ל"מזגנית" מכתב שבו אנו מבקשים פיצוי על התקופה שבה המזגן היה מושבת וכן על הוצאות שנגרמו לנו ועל התנהלות שירות הלקוחות וכן מבקשים אחריות מלאה לא מוגבלת בזמן על 3 המזגנים בגלל פגיעה אפשרית עקב התקנת המזגנים ללא הארקה.
שאלתי היא:
האם יש מקום לבקש פיצוי נוסף על הסיכון הבטיחותי שהיינו נתונים בו, או מכיוון שתוקן הנזק על ידי תדיראן ואין פגיעה נוספת אין מקום לדרישה זו?
האם יש מקום לבקש פיצוי נוסף מעבר להחזר הוצאות שהוצאנו על הזמנת טכנאים וחשמלאים? מהו אופן חישוב פיצוי סביר לדעתך אם המזגן בקומה היה מושבת בסך הכל כ- 4 חודשים במהלך 2 התקלות?ובפרט אם הקומה היתה מושכרת...
|