אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

חיוב בהוצאות על תיקון מוצר בתוך תקופת האחריות

  • חיוב בתקופת אחריות
    נוי | 21/02/2021 12:40

    שלום,

    קניתי טבעת מחברת תכשיטים, כחודש לאחר מכן נפלה לי אבן בטבעת והחברה טענה כי אני צריכה לשלם על המשלוח הלוך חזור של המוצר והתיקון ללא עלות. לאחר ויכוח אמרו לי לשלוח את הטבעת ושיבדקו מה ניתן לעשות לגבי המשלוח חזרה. עכשיו הם לא מוכנים להשתתף בעלות המשלוח חזרה למרות שעדיין המוצר באחריות ועבר רק חודש מהקנייה, בנוסף עלות המשלוח הלוך + חזור כבר מגיע לחצי מעלות הטבעת עצמה. לפי המועצה הישראלית לצרכנות, חוק המכר קובע כי במקרה של פגם במוצר על בית העסק לתקן את הטעון תיקון, על בית העסק לשאת בהוצאות הכרוכות בכך. האם יש מה לעשות בנידון?

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • חיוב בהוצאות על תיקון מוצר בתוך תקופת האחריות
      עו"ד נתיב רגב | 22/02/2021 10:21

      נוי שלום, 

      קשה להשיב על שאלתך ללא בחינה של כתב האחריות של חנות התכשיטים. 

      על פניו נדמה כי עלות המשלוח מנופחת (מחצית משווי הטבעת?) 

      באופן עקרוני החוק מאפשר את ניכוי העלויות מהמחיר, ובלבד שבית העסק לא תיקן את הפגם בתוך זמן סביר.

      כמובן שאת רשאית לפנות בעניין לבית המשפט לתביעות קטנות. 

      לרשותך ככל שיש צורך בסיוע נוסף, 



      בברכה,

      נתיב רגב, עו"ד
      לכיש 1, תל אביב

      טלפון: 054-5850018 , מייל: nativregev@hotmail.com


      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • המשך
        נוי | 22/02/2021 14:55

        הטבעת עלתה 99 ש"ח ועלות משלוח הלוך וחזור 47.

        בית העסק אמר שהתיקון עצמו ללא תשלום אך או שאני אגיע מקרית מוצקין לחולון למסור ולאסוף את הטבעת או שאני אשלם את עלות המשלוח. זה פשוט נראה לי לא הגיוני מאחר ועבר רק חודש מקניית הטבעת.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • המשך תשובה
          עו"ד נתיב רגב | 23/02/2021 12:11

          שלום נוי, 

          צר לי על תחושותייך. 

          היכן בוצעה הרכישה? 

          בבית העסק עצמו או בדרך מקוונת? 

          האם לבית העסק יש מדיניות תיקונים/אחריות ברורה בעניין? 

          על פניו ייתכן ודרישת בית העסק מקובלת. 

          אולם ייתכן ועומדת לך גם אפשרות לבטל את העסקה (בכפוף להחזרת המוצר) בשל אי ההתאמה כמתואר מדברייך. 

          בהצלחה, 


          בברכה,

          נתיב רגב, עו"ד
          לכיש 1, תל אביב

          טלפון: 054-5850018 , מייל: nativregev@hotmail.com


          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 19/04/2024 | 09:57 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 18/04/2024 | 21:10 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18/04/2024 | 18:58 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 18/04/2024 | 15:22 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 18/04/2024 | 15:02 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק