| שלום אורנה וצוות האתר, נציבות תלונות הציבור פרסמה היום דוח לפיו הנחתה את ביטוח לאומי לאשר "התפטרות מסיבה מוצדקת" למי שהתפטר בתקופת הקורונה על מנת לטפל בבן משפחה ולא לסכן אותו בהידבקות מקורונה. תחילה אותו מקרה מתואר ב.ל דחה בטענה שחשש מהידבקות בקורונה לא מוכרת כפיטורים, אבל לאחר התערבות נציב המדינה ב.ל קיימו דיון וגיבשו החלטה שבה חזרו בהם ואושר דמי אבטלה מהיום הראשון. כמו כן הודיעו שההנחיה לפעול כך בתביעות הבאות הועברה לסניפים ומקרים שנדחו יבדקו שנית. אני מקרה דומה, את בקשתי דחו למרות שצירפתי אישורים רפואיים והבהרתי שאני מוכן לשתף פעולה ולהציג כל מסמך רלבנטי שידרש. שתי שאלות - 1. מדוע ביטוח לאומי לא מקיימים את ההנחיות? יש בכלל הנחיה כזו, למיטב ידיעתך? האם זה סביר בעיניך ופשוט עלי לפנות שוב לבחינת תביעתי שנדחתה? 2. לא רק שדחו אותי, גם לא נותנים לי תשובה. לא חוזרים אליי טלפונית, ובפניות דרך האזור האישי באתר ב.ל סוגרים את הפניה והחלק של "תשובה" נשאר ריק ללא שום הסבר. מנסיונך מה ניתן לעשות על מנת להביא לטיפול בפניה? ביטוח לאומי הפנו אותי לבית הדין לעבודה אבל עם כל הכבוד זה נראה לי מיותר להגיע לדיונים משפטיים אם ביטוח לאומי בעצמם קבעו את ההנחיות הללו. תודה, גלעד
|