שלום רב, הסיפור מעט ארוך, אשתדל לתמצת אך אשמח מאוד לתשובות והנחיות כמה שיותר מפורטות למי שיש לו מושג איך עלי לפעול... תודה מראש! לפני כשנה רכשתי בעסקת תשלומים בר מים מחברה מסויימת. די מהר ראינו שהוא לא עושה את העבודה כמו שצריך ויצרנו קשר עם החברה. לאחר טלטלות רבות, כמה ביקורי טכנאי והרבה טלפונים זועמים הסכימו לבטל לי את העסקה והבטיחו לבוא לקחת את המכשיר. ואכן, הגיע שליח, ניתק את המכשיר (ללא שום בדיקה מקדימה) ונתן לי לחתום על חשבונית שעליה היתה כתובה ההערה: "המכשיר נבדק ונמצא תקין". כמובן שלא הסכמתי לחתום, הבחור היה קצת בשוק אך הסכים לוותר וחתמתי על חשבונית חדשה עם ההערה: "המכשיר נמצא לא תקין". הבחור לקח את המכשיר ונסע. לאחר כמה דקות חזר אלי ונתן לי לדבר בטלפון עם נציג החברה (או אולי הבעלים אפילו) שצרח עלי על איך אני מעזה לתת הוראות לשליחים שלו וחותמת על מסמכים שקריים וכו' וכו'. לא עזר כל דבר, הבחור לא הסכים ללכת מהבית שלי לפני שאחתום על חשבונית חדשה (מחשש שיפטרו אותו). בסוף התפשרנו על ההערה: "המכשיר נמצא תקין מבחינה חיצונית". כמובן שהבטיחו להשיב לי את כספי (פחות דמי ביטול) ובזאת חשבתי שהסתיים הסיפור. לאחר תקופה גיליתי להפתעתי שלא רק שלא החזירו לי את הכסף שנגבה אלא שממשיכים לגבות את התשלומים החודשיים. ניסיתי לפנות לחברה אך ניתן היה להגיע רק למוקד הודעות ומעולם לא חזרו להודעות שהשארתי בעניין. פניתי לחברת האשראי בבקשה לבטל עסקה, שלחתי את כל המסמכים שברשותי ולאחר כשלושה חודשים קיבלתי תשובה שלא ניתן לבטל את העסקה כי בחשבונית הביטול אין חותמת של החברה (??) ושאפנה לחברה (שלא עונה לי כאמור). החלטתי להגיש תביעה בהתאם לחוק הגנת הצרכן. אלא שבעקבות מעבר דירה ועניינים אישיים נוספים העניין נדחה. לאחרונה חזרתי לטפל בעניין וכאן נתקלתי בבעיה - ניסיתי להתקשר לחברה ולהפתעתי לא הצלחתי להגיע אפילו למוקד ההודעות, עונה תקליט מוזיקלי שלא נגמר ללא שום תקליט או מענה אנושי אחר. יש לי הרגשה שהחברה נמצאת בפשיטת רגל אך אני לא מצליחה למצוא שום אישור רשמי לעניין... לפני כחודש הגשתי תלונה למועצה לצרכנות עם הסיפור והיום קיבלתי תשובה שהם פנו לחברה בבקשת תגובה אך לא קיבלו מענה, יתכן כי החברה נמצאת בהליכים ואין להם איך לעזור לי.... ניסיתי לשאול אותם איך אני יכולה לחייב את חברת האשראי לבטל לי את העסקה והם ענו שאני יכולה לפנות למשרד המשפטים ולהצטרף לרשימת הנושים (לא רואה איך זה עונה לי על השאלה..)
וכאן החלטתי לנסות להתייעץ בכם - אשמח מאוד מאוד לעזרה! א. איך אני יכולה לוודא אם החברה נמצאת בפשיטת רגל או לא? ב. אם זה אכן המצב, אני יכולה לתבוע את בעל החברה אישית על גניבה/מרמה/ משהו אחר? - גובה כספים לאחר שלקח את המכשיר ולכאורה ביטל את העסקה. ג. איך אפשר לחייב את חברת האשראי לבטל את העסקה? ד. כיוונים נוספים שיכולים לעזור לי? תודה רבה!
|