| שלום רב,
אני קונה קבוע ברשת האינטרנט, 3 חבילות בממוצע לחודש, אז השירות שלי מול הדואר הוא קבוע. ישנם כמה בעיות שבגינם אני רוצה לתבוע את הדואר ולקבל פיצוי עליהם.
1) המוכר נותן את מספר המעקב של החבילה לקונה (לי) וזה נותן אפשרות לעקוב אחרי החבילה עד הגעת לישראל, מרגע הגעת לישראל, לאחר מכן מספר המעקב משתנה למספר מקומי ולא ניתן לקשר בין המספר הבין לאומי של החבילה לבין המספר המקומי.
א: האם דואר ישראל רשאי לשנות את המספר מעקב למקומי מבלי לקשרו למספר המעקב הבין לאומי שיהיה ניתן לעקוב אח הפריט באופן רציף עד להגעתו ללקוח קצה.
ב: אחרי שהוא משנה למספר מעקב מקומי האם חלה עליו לעדכן על כך מישהו (מוכר, קונה)?
ג: האם השטח האפור שנוצר מרגע הגעת החבילה לארץ ועד להגעת ללקוח הוא נושא באחריות?, וכלפי מי? (הכוונה של שטח אפור הוא שאין אדם היודע את הימצאות החבילה של הלקוח, לא לפי מספר נייד, לא לפי כתובת, לא לפי שם, ולא לפי מספר מעקב בין לאומי.
2: אם החבילה אינה מגיעה?
א: מהו הזמן הסביר המקסימלי להגעת החבילה לארץ מחו"ל?
ב: אם החבילה אינה מגיעה כלל, האם ניתן לכמת את הזמן והתיסכול בכסף?
ג: האם יש לדואר איזשהי חובה כלפי לאזרח, כי אני לא מזמין השירות, אני מקבל השירות?
ד: האם דואר ישראל יכול לטעון כנגד שאין לו שום חובה כלפי האזרח אלה כלפי מזמין השירות, למרות שאני מזמין השירות באופן עקיף וגם "הקורבן" בכל הסיפור הזה?
תודה רבה לעונים ויום ניפלא
מיכאל
|