אהלן, ביצעתי הזמנה לרהיט, כולל מידה אישית שביקשתי, שאינה מידה שקיימת בחנות (ביקשתי 4 מושבים במקום 3). ההזמנה בוצעה, על סך כ-5000 שח, ביום ה-16 לחודש, יום שישי בצהריים. כבר עם יציאתי מהחנות התחרטתי - ושלחתי הודעות - הן דרך אתר החברה והן דרך המסנג'ר שלהם בפייסבוק (אין להם אימייל) - בהן ציינתי כי אני מבקש לבטל לאלתר את העסקה. במוצש (יום לאחר מכן)- התקשרתי לחנות ואמרתי כי אני מעוניין לבטל את העסקה. אמרו שיחזרו אלי ולא חזרו. לבסוף- ביום א' (יום העסקים העוקב ליום ההזמנה) - התקשרתי טלפונית, ביקשתי לבטל את ההזמנה ונאמר לי כי אין בעיה ההזמנה מבוטלת. היום (4 ימים לאחר ההזמנה) - הודיעו לי כי אני מחויב ב-35% מעלות העסקה (כפי שמפורט בחשבונית).
על פי כל מה שקראתי - לאור בעיות שונות ומשונות בנוגע לסוגיית הרהיטים המותאמים אישית - יצאה הבהרה של הרשות להגנת הצרכן (צירפתי את המסמך כאן) - שקובעת שכל עוד הביטול מצד הלקוח מתבצע בתוך 3 ימי עסקים מרגע ההזמנה- זכותו לבטל את העסקה (גם ברהיטים בהתאמה אישית!!) - היות שברור, כל שכן כאשר הודעתי על רצוני לבטל עוד באותו יום, שלא הוחל בייצור של שום דבר ולכן לא נגרם להם שום הפסד כספי. לפיכך- להבנתי, המקסימום שמותר להם לגבות הוא 100 שח או 5%, הנמוך מביניהם (במקרה זה 100 שח) ולא שקל יותר. הגשתי תלונה אונליין ברשות להגנת הצרכן (טרם נעניתי), כתבתי את זה לחברה, ביקשתי לדבר עם מנהל, ביקשתי כתובת מייל, אבל הזמינות שלהם ירודה מאוד מרגע שהבינו מה אני רוצה (כולל לנתק בפנים). הכל כמובן מוקלט וממוסמך.
מה צריך להיות הצעד הבא שלי? תודה.
|