שלום, יש לי שאלה שמסקרנת אותי וכבר שמעתי על זה כמה פעמים. הבנתי שמעסיקים פוטנציאליים ( כאלו שאנו באים להתראיין אצלם לעבודה) יש לציין שאם הם מתחום הכספים אז זה יותר שכיח.( בנקים , רו"ח, חשבי שכר) יכולים לדעת על מקומות עבודה קודמים של עובד, תקופת העבודה, שכר, הפרשות לפנסיה? הבנתי שדרך אתר ביטוח לאומי. והאמת שאפשר דרך קרנות הפנסיה שמקבלים דו"ח עמית. אני אסביר: קצת שוטטתי ומצאתי שבאתר ביטוח לאומי יש דוח / תדפיס מעסיקים וכל מה שיש להקליד זה ת.ז ותאריך לידה. אלו פרטים שבד"כ אנו ממלאים בראיון עבודה כשנותנים לנו טפסים למלא. אגב בטפסים אלו ממלאים מצב משפחתי, ארץ לידה , תאריך לידה כך שבעצם כל השאלות שאסור לשאול בראיון... כמו גיל? מצב משפחתי? נפרסים בפני המעסיק. תמיד גם יש לציין ת.ז שלא הבנתי מדוע. אשמח להבהרתך בנושא ואיך אפשר למנוע את זה?
|