אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

תאונת עבודה

  • 30/07/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטים
  • צפיות: 11006
"תאונת עבודה, במובנה הרחב של ההגדרה על פי ביטוח לאומי, הינה תאונה אשר התרחשה עקב עבודה, החל מהדרך יציאה לכיוון העבודה, במהלך העבודה עצמה וכלה בדרך חזרה מהעבודה הביתה". להלן סקירה מקצועית בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה, על פי סעיף 79 בחוק ביטוח לאומי, מוגדרת כתאונה אשר התרחשה במהלך עבודתו ובעקבות עבודתו של האדם הנפגע אצל מעסיקו או אדם מטעמו.

במובן הרחב של ההגדרה על פי ביטוח לאומי, תאונת עבודה הינה תאונה אשר התרחשה עקב עבודה, החל מהדרך יציאה לכיוון העבודה, במהלך העבודה עצמה וכלה בדרך חזרה מהעבודה הביתה.

חשוב לציין כי ישנו צורך בקשר סיבתי בין העבודה לבין התאונה על מנת שזו תוגדר כתאונת עבודה. במידה והוכח הקשר הסיבתי הנזק אשר נגרם יוכר על ידי ביטוח לאומי וניתן יהיה לקבל פיצוי כספי בשל כך.

תביעת ביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה

כאשר עובד נפגע בעקבות תאונת עבודה, על פי הקריטריונים המצוינים לעיל, ראשית עליו לפנות לקופת חולים או בית חולים במהירות האפשרית, על מנת שיעריך את גובה הנזק שנגרם.

במידה והרופא בקופת החולים או בבית החולים קבע שהעובד יזדקק למנוחה מעבודה שאינה עולה על 12 ימים, יפוצה העובד לתשלום מיום הפגיעה ושני הימים שלאחר מכן לתשלום  חלקי של 75 אחוזים מן השכר על חשבונו של המעסיק, ואילו מהיום השלישי והילך יהיה זכאי האחרון לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי בגובה של 75 אחוזים מן השכר.

במידה ונקבע ע"י הרופא כי האחרון זקוק למנוחה ממשוכת העולה על 12 ימים, על המעסיק יוטל לשלם לנפגע עד היום התשיעי ומהיום העשירי ועד ל-  19 יום יהיה זכאי העובד לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי.

דמי הפגיעה המקסימאליים אשר יתקבלו מביטוח לאומי יהיו עד לתקרה של 25,597 שקל, אולם במידה ועל העובד חל הסכם קיבוצי במקום עבודתו אשר בו נקבע כי במקרה של תאונת עבודה ישלים המעסיק לעובדו את ההפרש לשכר מלא, יקבל האחרון את מלוא שכרו.

במידה ומדובר בפגיעה חמורה יותר אשר מלווה ככל הנראה בנכות, על הנפגע להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי הקרוב לאזור מגוריו. האחרון יוזמן אל וועדה רפואית אשר יצטרך להציג בפניה את החומר הרפואי הנמצא ברשותו ואת מגבלותיו הרפואיות.

וועדה זו תקבע את שיעור נכותו הקבועה או הזמנית. ערעור על החלטות הוועדה ניתן להגיש אל הועדה הרפואית לעררים, כאשר הוועדה מוסמכת לדחות או לאשר סופית את החלטת הוועדה. ערעור נוסף, על החלטת הוועדה הרפואית לעררים, ניתן לבצע רק בפני בית הדין לעבודה.

במקרה זה, הפיצוי בגין נכות קבועה אשר נמוכה מ 5 אחוז, ביטוח לאומי לא נותן פיצוי בשל כך. במידה והנכות הקבועה נעה בין 5 אחוזים לבין 19 אחוזים, ביטוח לאומי נותן פיצוי נכות באופן חד פעמי.

במידה והנכות עולה על 20 אחוזים, ביטוח לאומי משלם לנפגע קצבת נכות חודשית קבועה. במידה והנפגע מבוטח גם בתוכנית פנסיונית או בביטוח מנהלים אשר מכיל אובדן כושר עבודה, יהיה זכאי הנפגע לסכום כסף נוסף מחברת הביטוח, גם אם מדובר במקרה של אובדן כושר עבודה זמני.

יש לציין כי את התביעה כנגד ביטוח לאומי יש להגיד לכל היותר עד 12 חודשים מקרות התאונה.

מעבר לכך, חשוב לדעת כי ניתן להגיש, מעבר לתביעה אל המוסד לביטוח לאומי, תביעה אישית כנגד המעסיק במידה והאחרון התרשל במהלך העבודה, שכן הוא חב חובת זהירות כלפי עובדיו ועליו לשמור על ביטחונם האישי.  

wife cheat story click here read
infidelity married affairs sites link
infidelity married affairs sites link
cheat on husband unfaithful husband dating for married people
all women cheat why wifes cheat why wife cheated
what makes women cheat go all wife cheat
when married men cheat women who cheat on their husband go
why some women cheat website my husband cheated
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
click here viagra vision read
online website read here
open cheat wifes why husband cheat on their wife
catching a cheater why women cheat on husbands go
cheat wifes click married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק