אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

נתפסת על הברחת סמים מחו"ל? צפוי לך עונש כבד

  • 27/07/2016
  •   מאת: מאיר השכל
  • צפיות: 10050
שני ישראלים הבריחו סמים מסוג קוקאין מקולומביה לישראל. בית המשפט הרשיע אותם וגזר עליהם 14 שנות מאסר בפועל. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
נתפסת על הברחת סמים מחו"ל? צפוי לך עונש כבד
'פרשת קרדוסו' – כך מכונה פרשיית הסמים שנידונה בפסק דין ע"פ 4998/9. פסק דין זה עוסק בערעורם של שני סוחרי סמים ישראלים שהורשעו במחוזי בעבירת סחר בסמים. 

בפסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי, הורשעו שני הסוחרים במספר אישומים. אחד מהם, בשם 'זהבי', הורשע על ייבוא בקבוקים שהתחזו למשקה חריף אך הכילו בפועל קוקאין נוזלי ועל החזקת קוקאין. חברו, בשם 'ברזני', הורשע על ייבוא בקבוקים שהכילו קוקאין נוזלי, על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועל החזקת סם מסוג M.D.N.A..

העבירות בהן הם הורשעו במחוזי – כל אחד מהם בעניינו – הן: קשירת קשר לביצוע פשע; עשיית עסקה בסם מסוכן; ייבוא סם מסוכן לארץ; החזקת סם שלא לצריכה עצמית בלבד; הכשלת שוטר במילוי תפקידו [-ברזני].

בית המשפט המחוזי גזר עליהם 8 שנות מאסר, והם החליטו לערער על חומרת העונש. מנגד, המדינה ערערה על קלוּת העונש וביקשה לגזור עליהם עונש חמור יותר.

הנאשמים בנו רשת מתוחכמת של הברחת קוקאין

מתוך פסק הדין עולה כי הנאשמים בנו רשת מתוחכמת להברחת סם הקוקאין לארץ. כמויות הקוקאין שהוברחו היו עצומות. חלק מהקוקאין נתפס על ידי המשטרה, אך חלק לא נתפס וככל הנראה נמכר לצרכנים. עוד עולה מפסק הדין כי הנאשמים כבר הורשעו בעבר, ואף ריצו עונשי מאסר בגין עבירות סמים, ובכל זאת חזרו להבריח סמים.

הראיה העיקרית בתיק הייתה עדותו של חברם לפשע, העונה לשם 'שפיגל'. שפיגל שהיה אף הוא סוחר סמים, בחר לערוק לצדו של החוק ולהעיד כנגדם, ובית המשפט בחר לסמוך על עדותו ולהאמין לדבריו. עדותו של שפיגל הצטרפה להודאתו של זהבי ולראיות נסיבתיות אחרות והביאה להרשעתם של הנאשמים.

גזר הדין בערעור – כמעט כפול מגזר הדין המקורי

סופו של דבר: בית המשפט העליון, לא רק שלא הפחית את עונשם של המערערים, אלא החליט להחמיר אותו באופן דרסטי. הוא קיבל את ערעורה של המדינה על קלוּת העונש שנגזר במחוזי והעלה את עונשם של סוחרי הסמים מ-8 שנות מאסר ל-14 שנות מאסר בפועל – עונש כמעט כפול מהעונש המקורי.

כך כתב השופט חשין בפסק הדין:

"מלחמת החורמה בעברייני סמים נמשכת והולכת. מלחמה קשה היא, מלחמה ארוכה, והיא כמלחמת ישראל בעמלק... המערערים הם עבריינים קשים הסוחרים בסמים קשים, ועבריינים קשים הסוחרים בסמים קשים ראויים לעונש קשה... וכעוצמת הנזק שנגרם ואשר עלול היה להיגרם לכלל ולפרט, כן ראויה שתהיה עוצמת העונש"

בית המשפט נלחם מלחמת חורמה בסוחרי הסמים

פסיקתו המהדהדת של בית המשפט, אשר השיתה עונש חמור של לא פחות מ-14 שנות מאסר בפועל על הנאשמים, מלמדת על יחסו המחמיר לסוחרי הסמים. היחס המחמיר לסוחרי הסמים בולט על רקע היחס המקל של רשויות החוק לצרכני הסמים. על פי הוראות הפרקליטות, ניתן לפטור אדם שנתפס על שימוש בסמים לצריכה עצמית בפעם הראשונה בלא הגשת כתב אישום כלל. לעומת זאת, כאשר מדובר בסוחרי סמים – הסיפור שונה לחלוטין.

הגישה של רשויות החוק, אפוא, היא להפריד בין המשתמש לבין הסוחר, בין הצרכן לבין הסַפָּק. הראשון זוכה ליחס סלחני ואף להתעלמות מצד רשויות החוק, בעוד השני מקבל יחס חמור ביותר. בית המשפט ורשויות האכיפה נלחמים מלחמת חורמה בברוני הסמים ועושים כל שלאל ידם כדי למנוע ייבוא, ייצור, סחר ומכר של סמים.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק