אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

פתיחת הליכי גירושין כשאין ילדים

  • 20/03/2016
  •   מאת: מאיר השכל
  • צפיות: 9398
לאחר כמה חודשי נישואין, ועוד בטרם הספקתם להביא לעולם ילד משותף, החלטתם לפרק את החבילה ולהתגרש. מהו הליך הגירושין המצפה לכם? והאם הגירושין שלכם יהיו שונים מגירושין של בני זוג עם ילדים? על גירושין ללא ילדים במאמר שלפניכם. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
פתיחת הליכי גירושין כשאין ילדים
גירושין בישראל מתחלקים לשני חלקים - חלק ראשון: הכרעה בסוגיות השונות הנלוות לגירושין, חלק שני: הליכי הגירושין עצמם. בין הסוגיות הנלוות לגירושין: חלוקת רכוש, כתובה, מזונות אשה, מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראייה. 

בכל הנוגע לגירושין עצמם, לבית הדין הרבני ישנה סמכות בלעדית. בני זוג יהודים יכולים להתגרש אך ורק בבית הדין הרבני. לעומת זאת, ההכרעה בסוגיות הנלוות לגירושין יכולה להתבצע הן בבית הדין הרבני והן בבית משפט לענייני משפחה. לאחר שנתקבלה הכרעה בסוגיות אלה, על בני הזוג לגשת לבית הדין הרבני כדי לבצע את הגירושין עצמם.

גירושין ללא ילדים – קלים ומהירים יותר

כאשר לבני הזוג ישנם ילדים, נדרשת הכרעה בסוגיית מזונות הילדים ובסוגיית המשמורת והסדרי הראייה. על פי החוק, האב חייב בתשלום דמי מזונות לילדים שלו, ועל בני זוג המתגרשים להכריע כמה ישלם האב עבור כל ילד. כמו כן, על בני הזוג להכריע מי יהיה ההורה המשמורן וכיצד יתנהלו הסדרי ראייה אצל ההורה השני. זאת ועוד, עליהם להכריע לגבי אופי חינוך הילדים, כמו גם באיזה בתי ספר הם ילמדו.

לעומת זאת, כאשר אין ילדים בתמונה, הדיון בסוגיות אלה נחסך. משום כך, ניתן לומר כי כאשר אין ילדים בתמונה הגירושין מהירים וקלים יותר. עם זאת, גם בגירושין ללא ילדים ישנן סוגיות הדורשות הכרעה – בראשן סוגיית חלוקת הרכוש. לבני זוג נשואים בדרך כלל ישנו רכוש משותף, ועליהם להכריע כיצד לחלק אותו. הדיונים על חלוקת הרכוש עשויים להימשך זמן רב – בוודאי כאשר לבני הזוג ישנה דירה משותפת.

הסכם גירושין או תביעת גירושין

כאמור, גם בגירושין ללא ילדים ישנן סוגיות הדורשות הכרעה. לצורך ההכרעה בסוגיות אלה, עומדות בפני בני הזוג שתי דרכים: 1. עריכת הסכם גירושין. 2. הגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני או לבית משפט לענייני משפחה. הסכם גירושין נעשה כאשר שני הצדדים מגיעים להסכמות, בעוד תביעת גירושין נעשית כאשר אין הסכמה בין שני בני הזוג. 

יצוין כי הסכם הגירושין אינו מקבל תוקף משפטי מחייב ללא אישור של ערכאה משפטית. כלומר, גם אם הגעתם להסכמות בנוגע לרכוש וחתמתם שניכם על ההסכם, אין להסכם תוקף משפטי ללא אישור של בית הדין או של בית המשפט. משום כך, לאחר החתימה, יש להגיש את הסכם הגירושין לאישור בית הדין או בית המשפט. בית הדין או בית המשפט עוברים על ההסכם, ובמידה והם מאשרים אותו, הם נותנים לו תוקף של פסק דין.  

טקס סידור הגט

לאחר ההכרעה בסוגיות השונות – אם באמצעות הסכם גירושין ואם באמצעות הכרעה משפטית בתביעת הגירושין – על בני הזוג לגשת לבית הדין לשם ביצוע הגירושין עצמם. 

הגירושין עצמם הם טקס דתי המכונה 'טקס סידור הגט'. טקס זה נערך על פי כללי ההלכה והמסורת היהודית, והוא האקט המסיים את נישואי בני הזוג. עם סיום טקס הגירושין, בני הזוג הופכים מנשואים לגרושים.

לסיום, ברצוני להרגיע חששות הנפוצים משום מה בקרב בני זוג העומדים להתגרש. לא אחת אני שומע אנשים החוששים מטקס הגט, אך למעשה מדובר בחששות מיותרים. מניסיוני, בית הדין מנהל את טקס הגירושין בצורה מכובדת ועניינית, ואין שום סיבה לחשוש ממנו. 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני משפחה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק