אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

החלטתם לבטל מנוי בחדר כושר או ספא – האם מגיע לכם החזר?

עד חודש מרץ 2014 ביטול מנוי בחדר הכושר היה כרוך בתנאים מאוד מגבילים והתנאים של ביטול בספא היו לעיתים לא אפשריים שהיו תלויים לחלוטין במכון. כדי למנוע את המצב האבסורדי הזה, נכנס לתוקף תיקון מס' 37 אשר עוזר לייעל ולהקל את תהליך ביטול המנוי. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום צרכנות | תביעות קטנות
החלטתם לבטל מנוי בחדר כושר או ספא – האם מגיע לכם החזר?

עד לפני חודש מרץ 2014 ביטולי מנוי בחדר כושר היו בהתאם לתקנונים של חדרי הכושר עצמם והחוק לא דיבר על ביטולי עסקאות מסוג זה. נוצר מצב אבסורדי ולפיו חדרי הכושר היו דורשים דמי ביטול מאוד גבוהים לעיתים עד 50% משווי העסקה, למרות שהלקוח לא היה משתמש במנוי.

בחודש מרץ 2014 נכנס לתוקף תיקון מס' 37 הקובע כי גם מנוי בחדר כושר ניתן לבטל תוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה, כל עוד לא נעשה כל שימוש במנוי, בכפוף לתשלום של 5% משווי העסקה ו/או 100 ₪  הנמוך מביניהם. לדוגמא; אם אדם עשה מנוי בשווי של 4,500 ₪ לשנה ולמחרת התחרט וביקש לבטלו אזי מכון הכושר יהיה רשאי לדרוש דמי ביטול בסך של 100 ₪ (שכן 5% שווים 225 ₪ שזה סכום גבוה יותר מהסך של 100 ₪). 

במקרה שנעשה שימוש במנוי ולאחר מס' חודשים מבקש הלקוח לבטל את העסקה אזי יחולו ההוראות הבאות; על מכון הכושר לגבות מחיר של מנוי חודשי כפול מס' החודשים בהם השתמש המנוי, עד לגובה שבין 17% ל – 25%, ואת היתרה להשיב ללקוח, למשל; אם מנוי שנתי עולה 2,400 ₪ - מגלם שווי של 200 ₪ לחודש, ואילו מנוי חודשי עולה סך של 300 ₪ ונניח שהסתיימו 4 חודשי מנוי אזי מכון הכושר יכול לגבות סך של 1,600 ₪ לכל התקופה, יחד עם זאת בגלל שמדובר בשליש השני של התקופה הסכום המקסימאלי שיוכל מכון הכושר לגבות יהיה בסך של 960 ₪ ולא יותר. 

בחוק ישנו חישוב נוסף, הרלוונטי למועד ביטול מאוחר יחסית, ועלות הביטול הנכונה מומלץ להיוועץ עם עו"ד המבין בדיני הגנת הצרכן. 

תנאי בסיסי וחשוב לגביית ה"קנס" המפורט לעיל הוא שמכון הכושר הודיע למנוי, טרם החתימה על החוזה ו/או כניסת המנוי לתוקף, מהם הסכומים המלאים השייכים למכון הכושר על מנת שהלקוח יידע מה יהיו עלויות הביטול בהנחה ויבטל את המנוי, אם לא עשה כן, על פי הבנתי החוק, לא יהיה רשאי מכון הכושר לגבות את ה"קנס" המפורט לעיל. 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום צרכנות | תביעות קטנות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק