אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

תקשורת בין אישית – האם אפשר ללמוד את זה?

  • 22/07/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 2110
"לתקשורת בין-אישית ישנה חשיבות רבה בחיי היו-יום שלנו. המסרים שאנו מעבירים למי שאנו מתקשרים איתם, אינם כוללים אך ורק את התקשורת המילולית שלנו." להלן מאמר בנושא תקשורת בין אישית. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה

גנב ההצגות - סדנת שפת גוףאיך ליצור סמפטיה ו"קליק" עם אנשים?

כיצד לקרוא בני אדם על פי שפת גופם?

טיפוח התדמית והביטחון העצמי?

איך משכנעים בקלות, בעסקים ובחיים? ועוד...

 "גנב ההצגות" - הסדנה לפיתוח תקשורת בין אישית ושפת גוף>>  

תקשורת בין-אישית

לתקשורת בין-אישית ישנה חשיבות רבה בחיי היו-יום שלנו. המסרים שאנו מעבירים למי שאנו מתקשרים איתם, אינם כוללים אך ורק את התקשורת המילולית שלנו, כלומר המילים היוצאות מפינו. הם כוללים גם, ואולי בעיקר, את המסרים הלא-מילוליים שאנו מעבירים, כמו שפת הגוף שלנו.

מחקרים שנערכו בתחום של תקשורת לא מילולית מראים כי לשפת הגוף יש תפקיד מרכזי, אם לא דומיננטי בהעברת מסרים. המחקרים מראים כי התקשורת הלא-מילולית, דהיינו התקשורת הבין-אישית מהווה בין 55 אחוזים לבין 90 אחוזים מתהליך העברת מסרים.

 

חשיבותה של התקשורת הבין-אישית בהעברת מסרים ובקבלתם

לאור הממצאים של המחקרים שנערכו בתחום התקשורת הבין-אישית, נראה כי יש לייחס משקל רב לשימוש נכון בתקשורת הבין-אישית. מאחר שבמהלך יום ממוצע בחיינו, אנו מעבירים מאות ואלפי מסרים, בכל תחום מתחומי העיסוק שלנו, משפחה, עסקים, מערכות יחסים וכיו"ב.

לפיכך, היכרות עם התחום של התקשורת הבין-אישית, והשימוש הנכון בה, יוכלו לסייע לנו בחיי היום-יום שלנו, בשיפור תדמיתנו כלפי חוץ, הימנעות ממצבים שונים של חיכוך שעשויים להיווצר עקב העברת מסרים בצורה לקויה ועוד כיו"ב.

כמו כן, היכרות עם תחום התקשורת הבין-אישית, יכולה לסייע לנו באספקט נוסף של קבלת מסרים בצורה נכונה.

כך למשל, ניתוח של שפת גופו של מי שמעביר אלינו מסרים, תוכל לסייע לנו לקבל ממנו את המסר האמיתי, ולא רק את המסר שאותו הוא מבקש להעביר אלינו במילים.

במשא ומתן, או בריאיון עבודה, נוכל לעלות על הכוונות האמיתיות של הצד השני, על מידת שבעות הרצון שלו מהמסרים שאנו מעבירים לו, ואף לעלות על מה שהוא מנסה שלא לחשוף בפנינו.

יכולת פיענוח של כוונותיו ומסריו של צד שני באינטראקציה שלנו, יכולה להביא להישגים וליתרון משמעותי בחיי היום-יום שלנו.

 

תקשורת בין אישית טובה – מולדת או נרכשת?

אכן, ישנם אנשים בסביבתנו, שנראה כי בכל הקשור ליכולת לתקשר עם אחרים, הם מוצלחים ומצטיינים ביותר.

אנשים שנראה לכאורה, כאילו נולדו עם יכולות תקשורת בין-אישית מצוינות, שבזכותן הם נתפסים בעיני סובבים אותם, כבעלי אישיות מקסימה ובעלי כישורי מנהיגות וכריזמה. יכולתם לשכנע, נראית לנו לעתים מעין כשרון מולד, מתת אל ממש.

ואולם, יכולות תקשורת בין-אישית אינן דבר מולד, התלוי בגנטיקה. אין ספק כי אכן יש בנמצא אנשים שיכולתם להעביר את המסרים שלהם היא מצוינת, אך מדובר ביכולות נרכשות, שאותן ניתן ללמוד, ובעזרת הפנמה שלהן ויישומן בחיי היו-יום, להפוך לאורך זמן להיות בדיוק אותם אנשים, שנראה היה כאילו ניחנו במתת אל של יכולות גבוהות של תקשורת בין-אישית.

 

כיצד ניתן ללמוד ולפתח את יכולות התקשורת הבין-אישית?

כיום, בעידן המודרני, תחום התקשורת הבין-אישית הוא מפותח מאוד, ישנם מחקרים רבים שנערכו בתחום, שמהם ניתן ללמוד הן על מרכזיותה של התקשורת הבין-אישית בחיינו, והן על חשיבותה.

יש בנמצא מקומות רבים המתמחים בשיפור יכולות תקשורת בין-אישית, שימוש נכון בשפת גוף ופענוח שלה ועוד כיו"ב.

אנשי תקשורת, אנשי עסקים, עורכי דין, פוליטיקאים ועוד, כל אלו מכירים ועושים שימוש יום-יומי בשירותים של מכונים ובתי ספר שונים העוסקים בהדרכה של תקשורת בין-אישית.

הם מגלים כי ערכן של הדרכות אלה לא יסולא בפז. אנשי תקשורת עושים שימוש בכישורים הנרכשים הללו במסגרת עבודתם כמראיינים וכמעבירי מסרים, אנשי עסקים עושים שימוש בכישורים אלה על מנת לנהל משא ומתן יעיל יותר, לנהל ולהנהיג עובדים באופן טוב יותר.

עורכי דין עושים שימוש בכישורים אלה על מנת לשפר את יכולתם לשכנע את השופטים בבית המשפט בצדקת לקוחם, לפענח את המסרים שמעביר עד במשפט ואת התרשמות השופטים ממנו ועוד.

פוליטיקאים עושים שימוש בכישורים אלה על מנת להגביר את הפופולריות שלהם, לשכנע בוחרים לבחור בהם, לשכנע את יריביהם הפוליטיים להגיע איתם להסכמה ועוד כיו"ב.

 

סוף דבר

ראינו שלתקשורת הבין-אישית תפקיד מרכזי בחיינו בכל הנוגע להעברת ולקבלת מסרים ממי שאנו מקיימים עימם אינטראקציה. כמו כן, ראינו ששימוש נכון ומושכל בתקשורת בין-אישית נכונה, עשוי לשפר את מעמדנו בחיי המשפחה, בעסקים ובמערכות יחסים שונות.

ראינו כי תקשורת בין-אישית נכונה ושימוש מושכל בה, הם דברים שאינם מולדים, אלא נרכשים, כך שניתן ללמוד אותם, לפתחם וליישמם בחיי היום-יום שלנו, באופן שבו חיינו עשויים להשתפר בצורה ניכרת, במובנים רבים, שכן חיינו מורכבים מאינטראקציות שאנו מקיימים בחיי היום-יום שלנו.

התועלת שעשויה לצמוח לנו מלמידה של שימוש נכון בתקשורת בין-אישית, גבוהה מאוד. אם יהיה בה כדי לחסוך מאתנו מריבה מיותרת עם בן או בת הזוג עקב שימוש נכון בתקשורת בין-אישית מצדנו, ופענוח נכון של המסרים שמעביר לנו הצד השני, דיינו. ואם בזכות השימוש הנכון בתקשורת הבין-אישית, נזכה בעבודה נכספת, או בקידום מיוחל, אדרבה. 

click why do men cheat i dreamed my wife cheated on me
married men who cheat with men how women cheat find an affair
my husband cheated with a man why women cheat open
why most women cheat go women that cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
what makes women cheat link all wife cheat
what makes women cheat go all wife cheat
redirect men who have affairs why married men cheat
open My boyfriend cheated on me why husband cheat on their wife
open My boyfriend cheated on me why husband cheat on their wife
affair dating sites read here find an affair
click here read read here
my boyfriend cheated on me quotes how do i know if my wife has cheated reasons why women cheat on their husbands
my husband cheated with a man unfaithful wives my boyfriend cheated on me with a guy
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק