אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

הסרת חסיון על חלקים מתיקי הפירוק והקפאת ההליכים של חברת אגרקסקו בע"מ

  • 12/02/2012
  •   מאת: סקירה משפטית
  • צפיות: 11015
בקשתם של עיתונאית כלכליסט מבית ידיעות אחרונות התקבלה חלקית ע"י המחוזי בת"א, והחיסיון על חלקים מתיקי הפירוק של חברת אגרסקו יוסרו. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חברות

בית המשפט העביר ביקורת קשה על ההקשר בו הוגשה הבקשה הספציפית בפרט, והדרך בה בחרה העיתונאית לסקר את הפרשה במובנה הרחב בכלל. זאת, באורח אשר העלה יותר מחשש גרידא של "ציור המטרה מסביב לחץ".

ביהמ"ש ציין, כי מדובר באורח כללי, בהקפאת הליכים שכשלה והועברה לפסים של פירוק, כאשר תיק הפירוק מהווה את המשכו הישיר של תיק ההקפאה. במסגרת תיק זה, אשר בחלקיו הראשונים נוהל בדוחק זמן, לא אחת היה צורך ליתן החלטות "מהיום להיום". כך, על מנת לנסות ולהציל את החברה, טופלו עניינים שונים ורבים, ביניהם גם המסגרת הכספית של ההקפאה (ולאחריה הפירוק), כולל פסיקת שכר-טרחתם של בעלי התפקיד והיועצים החיצוניים שהעסקתם התבקשה. זאת, באורח דומה למקובל בתיקים גדולים וסבוכים יחסית של הקפאות (ולהבדיל מתיקי פירוק או פשיטת רגל בעלי היקף קטן ופשוט יותר).

עוד ציין ביהמ"ש, כי אמנם אין כל פסול בבקשה של עיתונאי לברר פרטים, כדי שיוכל לבצע את מלאכת הסיקור נאמנה. כמו כן, וודאי שאין פסול בכך כי עיתונאי מותח ביקורת על בית המשפט, בלשון מכובדת וראויה, מקום בו הוא סבור בתום-לב כי הדבר ראוי, אך כל אלה צריך שייעשה רק לאחר בירור הפרטים. אלא, שבמקרה זה, נוצר ניסיון ליצור באורח מלאכותי "חשיפה" המרמזת כל-כולה על מעין קשר פסול בין בית המשפט והנאמן, עו"ד שלמה נס, תוך הצגת מצג מעוות, כאילו בית המשפט סוטה במכוון מן ההלכה הפסוקה כדי להעניק לו שכר-טרחה גבוה שאינו חוקי, או עומד בניגוד למקובל ולנהוג.

מדובר למעשה, בנושא שכר-ביניים לבעל תפקיד, אשר מעצם טיבו אינו סופי ונתון לתיקונים והתחשבנות מדויקת יותר בסיום ההליך. זאת, כאשר לצד האמור לעיל ניתן אישור לשכור יועצים חיצוניים – מהלך שהינו מקובל מאד בתיקים גדולים וסבוכים של הקפאות הליכים. על אחת כמה וכמה, במקום בו נדרשות פעולות ספציפיות ומהירות – כגון גביה מלקוחות בחוץ לארץ, חקירות וכיוצא באלו.

בית המשפט ציין, כי בניגוד לרושם שנוצר, הרי בנסיבות המקרה שכר טרחת בעלי התפקיד והיועצים לא בא, ולו בשקל אחד, על חשבון הנושים הרגילים ו"הקטנים" של אגרקסקו.

עם זאת, למרות הביקורת הקשה, הובהר כי ספק אם יש כיום הצדקה להימנע מאישור הבקשה לגופה. זאת, נוכח העובדה כי החיסיון הוטל במקור לא בשל שיקולים הנוגעים לשכר-הטרחה, אלא משיקולים הנוגעים לביצוע חקירות באופן חסוי בעניין נסיבות קריסתה של אגרקסקו, חקירות אשר ראוי אף ראוי היה למנוע את דליפתן לנחקרים הפוטנציאליים.

זאת ועוד; החיסיון אודות החקירה עצמה הוסר זה מכבר על פי בקשת כונס הנכסים הרשמי. אמנם, עקב ריבוי הבקשות והתסבוכת שנוצרה, עקב מעבר חלקן מתיק ההקפאה לתיק הפירוק, לא הוסר החיסיון על כל הבקשות; אלא שעל-פניו, וחרף התמיהה בדבר מניעיהם של המבקשים ובעיקר אורח התזמון, אין מניעה מלהיעתר לה לגופה עכשיו.

בית המשפט הורה אפוא להסיר את החסיון מעל בקשה 22. בהיות המבקשת 2 בעלת תעודת עיתונאי, וככזו בעלת גישה לאתר בית המשפט, היא תוכל לעיין במסמכים ובבקשות השונות שהוגשו, כפי שהתבקש.

*סקירה משפטית - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום האזרחי>> 

cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
how to catch a cheat My wife cheated on me why do married men cheat
i dreamed my husband cheated on me read wife cheat
married men who have affairs read here dating for married men
what makes women cheat go all wife cheat
when married men cheat women who cheat on their husband go
why some women cheat website my husband cheated
why some women cheat go my husband cheated
husband cheated wife go why women cheat on their husband
click here viagra vision read
reason why husband cheat wives who cheat go
catching a cheater why women cheat on husbands go
read here My wife cheated on me will my husband cheat again
i dreamed my husband cheated on me husband cheated on me read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חברות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק