אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

נהג חדש מלווה

  • 15/06/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטים
  • צפיות: 12285
"נהג מוגדר "נהג חדש" עד שנתיים מקבלת הרישיון. בתקופה זו חלות עליו תקנות מיוחדות ונדרשת ממנו הקפדה יתרה על חוקי התנועה וכללי הבטיחות". להלן סקירה מקצועית בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה

מיהו נהג חדש?

נהג מוגדר "נהג חדש" עד שנתיים מקבלת הרישיון. בתקופה זו חלות עליו תקנות מיוחדות ונדרשת ממנו הקפדה יתרה על חוקי התנועה וכללי הבטיחות.

גם בעלי רישיון לאופנוע, טרקטור ומכונה ניידת המוציאים רישיון לרכב פרטי או משא, ייחשבו "נהגים חדשים" לאחר קבלת הרישיון החדש.

ההבדל בין תאריך עברי ללועזי לעניין "נהג חדש"

בכל שנה ישנו הפרש אשר נע בין שבוע לשלושה שבועות בין התאריך העברי לבין התאריך הלועזי (שנה מעוברת). כתוצאה מהבדל זה, ייתכן וכעבור שנתיים בתאריך העברי עדיין לא יעברו שנתיים על פי התאריך הלועזי.

על פי החוק במדינת ישראל, נקבע כי ההבדל בין התאריך העברי לבין התאריך הלועזי ייקבע על פי המוקדם מבניהם, וזהו גם הנוהל לגבי נהג חדש. יש לציין כי חברות הביטוח אין מתייחסות לתאריך העברי ומתחשבות בתאריך הלועזי בלבד.

 

ההגבלות הקיימות על נהג חדש

ניתן לראות כי דיני תעבורה מקפידים יתר על המידה עם נהג חדש, זאת על מנת להכשירו כראוי לנהיגה טובה למשך כל חייו. על כל נהג חדש מוטלות מספר מגבלות בשל היותו נהג חסר ניסיון.

ראשית, על הנהג לנסוע עם שלט "נהג חדש" מאחורי הרכב, כשבנוסף מוטלת עליו מגבלה של הסעת עד שני אנשים נוספים ברכבו. זאת ועוד, כל נהג חדש מלווה בנהג ותיק למשך שלושה חודשים על מנת שיוכל לפקח עליו בזמן נהיגתו.

מעבר לכך על נהג חדש להימנע מביצוע עבירות תנועה חמורות, וכמו כן לעבור קורס רענון בשנה החמישית להוצאת רישיונו. להלן פירוט בנוגע לשתים מן המגבלות העיקריות.

 

מיהו נהג חדש מלווה?

על פי דיני תעבורה, נהג מלווה כדין הינו בעל רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב, כשבנוסף עליו להיות בעל וותק נהיגה של חמש שנים לפחות, או לחלופין אם גילו 24 שנים ומעלה או בעל רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב בעל וותק של שלוש שנים אם גילו 30 שנה ומעלה.

ההוראות המצוינות לעיל אינן חלות על חייל או שוטר אשר נוהגים ברכב צבאי או משטרתי מכח רישיון  משטרתי/ צבאי. חשוב לציין כי על פי דיני תעבורה, נהג חדש מלווה אינו מוגדר ככזה במידה והיה שיכור בעת נהיגתו של הנהג החדש. במקרה שכזה אותו נהג חדש מלווה אינו מבצע שום עבירה, אולם הנהג החדש יואשם בנהיגה ללא מלווה.

 

הסנקציה בגין עבירה על סעיף זה

על פי דיני תעבורה, עבירה של נהיגת נהג  חדש ללא מלווה הינה עבירה המוגדרת מסוג העבירות החמורות, ועל כן לעבירה מסוג זה ישנה סמכות פסילה מנהלית לקצין משטרה, ובכך מתאפשר לקצין משטרה לפסול מנהלית את רישיונו של הנהג החדש אשר נוהג ללא מלווה, לתקופה של  30 יום.

open married cheat cheat on your wife
women who cheat how can people cheat reasons married men cheat
married men who cheat with men find an affair
wife cheat story why women cheat with married men read
wife cheat story click here read
read here all women cheat click here
read here husbands that cheat open
read here husbands that cheat open
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
how to catch a cheat My wife cheated on me why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
why most women cheat go women that cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
redirect why wife cheat open
women cheat on men click open
women cheat on men will my husband cheat open
married men that cheat percent of women that cheat go
online read here read here
link meet and cheat women who cheat
my husband cheated with a man catch a cheat my boyfriend cheated on me with a guy
read website i want an affair
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק