אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

מנחם אלון

  • 30/03/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 11545
מנחם אלון נולד בתאריך 1.11.23 בעיר דיסלדורף שבגרמניה. בשנת 1934, עם עליית הנאצים לשלטון, הוא נמלט עם משפחתו להולנד ומשם עלה לארץ ישראל... שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום בתי דין רבניים

ביוגרפיה

מנחם אלון נולד בתאריך 1.11.23 בעיר דיסלדורף שבגרמניה. בשנת 1934,עם עליית הנאצים לשלטון, הוא נמלט עם משפחתו להולנד ומשם עלה לארץ ישראל כשנה מאוחר יותר.

בשנת 1948 סיים האחרון את לימודי המשפטים בהצטיינות, ובשנת 1951 קיבל רישיון לעריכת דין, והחל לעסוק בתחום באופן פרטי. במקביל, המשיך את לימודיו באונ' העברית בה למד תלמוד, היסטוריה של עם ישראל ופילוסופיה כללית עד שנת 1954 כאשר סיים את התואר בהצטיינות.

לאחר מכן החל לעבוד במשרד המשפטים, תחילה כעוזר ליועמ"ש, ובהמשך כיועץ משרד המשפטים למשפט עברי. במקביל לעיסוק זה החל מנחם אלון להרצות באוניברסיטה העברית בקורסים בדיני משפחה ובמשפט עברי.

הוא התמחה בתחום המשפט העברי, ועמד בראש הקתדרה למשפט עברי עד שנת 1977, עם כניסתו לבת המשפט העליון. בשנת 1979 זכה מנחם אלון בפרס חתן פרס ישראל למשפט עברי, ולא הפסיק את פעילותו המחקרית גם כאשר כיהן כשופט.

תפקידים נוספים של מנחם אלון

נשיא האיגוד העולמי למדעי היהדות, נשיא ארגון נזקקי ירושלים ונשיא המועצה לשלום הילד; עמית של כבוד בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה מכון לב בירושלים; זוכה פרס בן-מאיר, פרס  לטנר, מגן הסובלנות מטעם התנועה למען ארץ ישראל טובה; סגן הנשיא Memorial Foundation For Jewish Culture;  יו"ר מועצת הנאמנים של קרן ההנצחה ע"ש יוסף וקרולין גרוס לקידום חיילים משוחררים;  יו"ר הנהלת מכון שליזינגר; יו"ר הוועדה לבדיקת נושא הרפואה המשלימה (אלטרנטיבית) בישראל; בעל תוארי ד"ר כבוד מאונ' בר אילן ומישיבה "יוניברסיטי" בניו- יורק.

ספרים שכתב וערך מנחם אלון

מנחם אלון כתב וגם ערך מספר רב של ספרים בשפות העברית והאנגלית, להלן החשובים שבהם:

המשפט העברי- תולדותיו, מקורותיו, עקרונותיו, (שלושה כרכים); חירות הפרט בדרכי גביית חוב במשפט העברי; מעמד האישה - משפט ושיפוט, מסורת ותמורה; חקיקה דתית בחוקי מדינת ישראל ובשפיטה של בתי משפט ובתי הדין הרבניים; כבוד האדם וחירותו בדרכי ההוצאה לפועל; ערכיה של מדינה יהודית ודמוקרטית; שנתון המשפט העברי (עורך), כרכים א-י; ועוד מספר ספרי שו"ת וספרים בשפה האנגלית כאמור.

מנחם אלון והזיקה למשפט העברי

ניתן לראות לכל אורך תקופתו של מנחם אלון ניסיון עקבי ועיקש להחדרת המשפט העברי אל תוך הפסיקה הישראלית, על מנת שיעשה שימוש אמיתי ועקבי בו.

פסק הדין המפורסם ביותר בנושא הינו פס"ד הנדלס, בו נערך ויכוח עיקש בין האחרון לבין השופט ברק. לדידו של ברק, במקרה של לקונה משפטית יש צורך לפנות אל ערכי המוסר והיושר של מדינת ישראל, ולא קמה חובה כלשהי לעשות שימוש במשפט העברי.

לעומתו, השופט מנחם אלון סבר באותו פסק דין כי במקרה של לקונה משפטית קמה החובה של כל שופט לעשות שימוש במשפט העברי, שכן זהו הבסיס והיסוד של המשפט הישראלי. בנוף, מנחם אלון ביושבו כשופט, הציע כי תקנות הקהל (חקיקה של גוף נבחר) יהיו הצינור שיקשר בין המשפט הישראלי למשפט העברי ובתנאים מסוימים וחלקים מסוימים יהיו תחומים של המשפט ישראלי חלק מהמשפט העברי במסגרת תקנות הקהל.

open husbands that cheat cheat on your wife
open open cheat on your wife
women who cheat women who cheat reasons married men cheat
click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
wifes cheat why men cheat catching a cheater
my husband cheated with a man click here open
infidelity married affairs sites link
cheat on husband wife cheated on me dating for married people
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
how to catch a cheat how many men have affairs why do married men cheat
how many people cheat online affair reasons why husbands cheat
married men who have affairs why do people cheat dating for married men
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
when married men cheat women who cheat on their husband go
click here buy brand viagra read
redirect men who have affairs why married men cheat
open cheat wifes why husband cheat on their wife
affair dating sites how to cheat husband find an affair
my boyfriend cheated on me quotes how do i know if my wife has cheated reasons why women cheat on their husbands
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום בתי דין רבניים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק