אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 19:42   18/04/2024 פסק דין מהיר לא במחוזותינו בדרך כלל.  אני אשים את מלוא כובד המשקל במענה לשאלה על הטענה שאין לבית המשפט ס...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

ראיון אישי - עו"ד גיל קראוס

  • 12/06/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 14195
ראיון עם עו"ד גיל קראוס, מנהל פורום נזיקין וביטוח: על ההחלטה להתמחות בנזיקין, על המערכת המשפטית של היום ועוד.. וקצת על החיים האישיים שבמשפט. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין

עו"ד גיל קראוסעו"ד גיל קראוס, יליד 1977, נשוי + 3 ילדים. בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן וחבר בלשכת עורכי הדין  משנת 2004. אחד השותפים במשרד אגרט – קראוס עורכי דין - המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי ובעיקר בדיני הנזיקין.

עו"ד גיל קראוס מנהל את פורום דיני נזיקין וביטוח באתר הפורומים המשפטיים - ראיון אישי: נעים להכיר:

עו"ד קראוס, את הקריירה שלך התחלת במחלקת מט"ח וסחר חוץ בבנק פאג"י – מה הוביל לשינוי או להחלטה לעבור לעולם המשפט?

האמת היא שהעבודה בבנק הייתה זמנית בלבד ומתוך כוונה ללכת לכיוון לימודי המשפטים. אמנם גם בעבודה בבנק היה עניין רב, אך הרגשתי שעבודה כעורך דין עשויה להיות מאתגרת ומספקת יותר. התחושה הייתה והיא התבררה כנכונה שמקצוע עריכת הדין, למרות ריבוי עורכי הדין והירידה בכבוד המקצוע, הינו מקצוע יוקרתי בו ניתן לספק לאנשים סיוע רב, בפרט בתחומים בהם אני עוסק.

למדת באוניברסיטת בר אילן, ואם נדייק, אף זכית להיות ממצטייני הדיקאן – כמי שקרוב לוודאי אהב ללמוד, איזו סוג של חוויה היא לימודי המשפטים בשבילך?

אני זוכר את הלימודים כחוויה מעניינת וכתקופה יפה באופן כללי. מצד אחד, התקופה הזו מסמלת בעיניי את תחילת הדרך להשגת התואר הנכסף בה למדתי דברים רבים וחשובים לעתידי המקצועי ומצד שני התקופה מסמלת סוג של שחרור, לפני שנכנסנו למרוץ החיים המטורף של עורכי הדין.

למרות שלמדתי רבות כאמור במסגרת לימודיי האקדמאיים, אני סבור כי הפקולטות למשפטים אינן משלבות מספיק פרקטיקה במסגרת הלימודים, כך שסטודנט אשר סיים את הלימודים ומתחיל את התמחותו מגיע פעמים רבות במצב שהוא לא יודע דבר בפרקטיקה היומיומית של עורך דין. לא יכול להיות מצב שסטודנט מסיים לימודי משפטים, מבלי שביקר למשל ולו פעם אחת בבית המשפט והבין כיצד העניינים מתנהלים בפועל. אני חושב שצריך להתמקד פחות בתיאוריות השונות שכבודן במקומן מונח ובמקום זאת להגביר את לימודי הפרקטיקה ואת ההתמקצעות בתחומים ספציפיים.

לפני כשבועיים, סיים מחזור נוסף של אלפי מתמחים – את המסלול בדרך אל הגלימה. מה דעתך על כמות עורכי הדין בארץ?

אין ספק שריבוי עורכי הדין במדינת ישראל חורג מכל פרופורציה ופוגע קשות במקצוע. מבלי להיכנס לטענות שמכוונות כלפי המכללות השונות לגבי הצפת המקצוע, אני סבור שצריך להקשיח את תנאי הקבלה ללימודי משפטים ולאחר מכן להקשיח את הקריטריונים לקבלת התואר, בין אם על-ידי הארכת תקופת ההתמחות או בכל דרך אחרת.

יחד עם זאת, למרות ריבוי עורכי הדין, אני סבור שכל עורך דין טוב אשר משקיע בקידומו ופיתוחו המקצועי, יצליח להתקדם בדרכו המקצועית כעורך דין.

עו"ד קראוס, אתה מתמחה בעיקר בתחום הנזיקין – מה הוביל אותך לעסוק בעיקר בתחום זה, ומה תוכל לספר לנו על העיסוק היומיומי בתחום.

האמת היא שאת טרום ההתמחות שלי התחלתי במשרד העוסק בתחום הנזיקין ובסופו של דבר המשכתי את התמחותי במשרד ולאחר מכן אף עבדתי כעורך דין באותו משרד, כך שמהרגע המקצועי הראשון שלי זהו התחום שבו אני עוסק. זהו התחום שהרגשתי שהוא הכי קרוב לליבי והתחום שבו אוכל לתרום הכי הרבה.

גם שהעובדה שאחי הוא עורך דין בתחום הנזיקין (וכיום הוא גם אחד מן השותפים שלי במשרד), תרמה  לכך שהגעתי לתחום.

אני חושב שמדובר באחד מן התחומים החשובים ביותר במקצוע עריכת הדין, שבו ניתן לסייע באופן גדול מאוד לאנשים. ייצגתי ואני מייצג עד היום מאות אנשים שנפגעו בתאונות שונות, בדרגות פציעה שונות. ישנם אנשים שעולמם ממש חרב עליהם ביום אחד בעקבות הפגיעה וכל חייהם השתנו ובמצב הקשה הזה נכנס עורך הדין לתמונה ומנסה לסייע עד כמה שניתן ולהוציא את המקסימום לאותו נפגע. אנשים שנפגעו בתאונות, מטילים פעמים רבות את כל יהבם על עורך דין וכפי שאני אומר לאנשים סביבי פעמים רבות – אני גם משמש להם לא רק עו"ד אלא גם מעין פסיכולוג ומענה לבעיות כאלו ואחרות שיש להם.

מאחר ולעיתים לסכומי הפיצויים יש משמעות רבה לעתיד של אותם אנשים, אני סבור כי האחריות בתחום זה היא רבה ומדובר בדיני נפשות ממש. זו גם הסיבה שהעוסקים בתחום זה צריכים לנהוג ברגישות רבה כלפי הלקוחות ולתת יחס אישי לכל אחד ואחד.

מעבר לאחריות הרבה אשר מטיל תחום הנזיקין על עורך הדין, אני חושב שאתה לומד להעריך הרבה יותר את החיים ואת השגרה הטובה. כאשר אתה נתקל יום יום במקרים כל כך קשים של פגיעות שונות ואסונות לא עלינו, אתה לומד לקחת דברים אחרים בפרופורציות המתאימות.

ישנם כיום עורכי דין רבים העוסקים בתחום הנזיקין בו אתה עוסק. מה לדעתך מייחד אותך מיתר עורכי הדין בתחום?

אני חושב שבתחום הזה של דיני נזיקין, יש חשיבות מאוד גדולה לרגישות ולסבלנות שאתה מגלה כלפי הלקוח. אנשים שנמצאים במצב כה קשה, זקוקים לאוזן קשבת פעמים רבות ולרגישות רבה מצד עורך הדין וכפי שציינתי קודם אתה גם משמש להם מעין פסיכולוג.

אני יכול להעיד על עצמי שכל לקוח אצלי במשרד, החל מהקטן ביותר ועד הגדול, מקבל את מלוא תשומת הלב והרגישות ואני משתדל עד כמה שניתן לתת מענה לכל לקוח ולקוח. רגישות בצירוף מקצועיות והתמקצעות ספציפית בתחום הנזיקין, תוך התעדכנות בפסיקה השוטפת והמתחדשת, זה לדעתי המתכון להצליח בתחום זה וכך אני לפחות נוהג.

כעו"ד נזיקי – אתה לבטח מופיע לא מעט בבתי משפט. מה דעתך על עמדתה של נשיאת בית משפט מחוזי בת"א, השופטת דבורה ברלינר, כי "לצד עורכי דין מצוינים, יש עו"ד שמופיעים בצורה מרושלת ומתבטאים בעילגות" – האם אתה עד לכך? מה תוכל לספר על החוויה באולמות המשפט?

לצערי, אני נוטה להסכים עם אמירה זו. הדבר שהכי חורה לי בבית המשפט הוא כאשר מגיעים עורכי דין לא מוכנים שלא קראו את התיק ולא יודעים במה מדובר וזו אחת מהסיבות שהם מתבטאים בעילגות או לחלופין עורכי דין שלא מבינים דבר בתחום ולקחו את התיק רק מסיבות כלכליות. 

הבעיה היא שלאור העומס בבתי המשפט, פעמים רבות גם שופטים אינם מגיעים מוכנים לדיון והופכים את הדיון למיותר.

מטרידים אותי גם אותם עורכי דין שאינם נוהגים בכבוד כלפי חבריהם למקצוע ומרשים לעצמם לדבר אל חברם למקצוע בבית המשפט בצורה לא ראויה.

לדעתי, ההופעה בבתי המשפט היא למעשה המהות של מקצוע עריכת הדין, שכן בהופעה בבית המשפט אתה יכול להביא לידי ביטוי את כושר ההבעה שלך, החריפות וכן יש בידיך יכולת רבה להשפיע על גורלו של התיק.

אומרים שלומדי התלמוד חריפים הם – האם אתה סבור שהרקע ממנו הנך מגיע לעולם המשפט – השפיע על הכניסה אליו ועל החיים בתוכו?

אינני יוכל לשים את האצבע ולומר שלימודי התלמוד הפכו אותי לחריף יותר, אך אין ספק שכפי שפרשני התלמוד מפרשים סוגיות בצורות שונות, כך גם נוהגים בעולם המשפט. כמשפטן, החוכמה היא למצוא בכל מקרה את הזוויות הנוחה והנכונה מבחינתך ולפרש את המקרה בהתאם לאותה זווית וכך אני משתדל לנהוג ביחס לכל תיק ותיק במשרדי.

אי אפשר להתעלם ממה שהתקשורת עסקה בו לאחרונה: דודו טופז. פרסומים בגלובס קבעו בשם מומחים בדיני נזיקין כי דוד טופז צפוי לשלם עשרות אלפי שקלים לכל אחד מהקורבנות שלו. מה דעתך על פרשה כזו בהקשר המשפטי?

אין ספק שאם דודו טופז אכן יורשע בפלילים, הוא והגורמים הנוספים אשר היו אחראים לתקיפות ייאלצו ככל הנראה לפצות את הקורבנות בגין הנזקים שגרמו להם. פסק דין פלילי הינו ראיה במשפט אזרחי וברגע שתהיה הרשעה בפלילים, יהיה מאוד קל לקורבנות להטיל על דודו טופז את האחריות במסגרת תביעה נזיקית, ביחד ולחוד עם גורמים נוספים המעורבים בתקיפה. תביעה שכזו עשויה לכלול הפסדים והוצאות שונות שנגרמו לקורבנות וכן כאב וסבל ותעמוד על סכומים ניכרים. במידה ולמי מן הקורבנות נגרמה פגיעה לצמיתות בעקבות התקיפות (כולל פגיעה נפשית), סכומי הפיצויים יהיו גבוהים בהרבה.

יצוין כי תביעות לפיצויים בגין מעשי תקיפה אלו ואחרים מוגשות לבתי המשפט חדשות לבקרים והקורבנות למעשי התקיפה זוכים לקבל פעמים רבות סכומי כסף ניכרים.

בחרת לנהל את פורום דיני נזיקין, מה הוביל לכך, ואיך תוכל לתאר את החוויה שבכך?

מעבר לעובדה שאני סבור שניהול הפורום עשוי להביא לקידומי המקצועי, אני גם רואה בכך סוג של שליחות. בעולם בו אנו חיים כיום בו האינטרנט תופס כל פינה, יותר ויותר אנשים מחפשים תשובות באינטרנט ואין ספק שפורום משפטי העוסק בתחום הנזיקין נותן מענה לאנשים רבים אשר נמצאים במצוקה.

אני חייב לציין שאני מרגיש סיפוק רב כאשר אדם מקבל תשובה לשאלה ששאל ומביע את הערכתו לאחר מכן.

אני מרגיש שניהול הפורום מסייע גם לי ברמה המקצועית האישית, לאור הצורך במתן מענה שוטף והתעדכנות מתמדת בפסיקות וההחלטות העדכניות.

ולשאלה החשובה האחרונה שלנו, בדר"כ... איפה עו"ד גיל קראוס יהיה בעוד 10 שנים מהיום...

קודם כל בריא ומאושר בחיים האישיים שלי, שהרי העבודה זה החלק הפחות חשוב בחיים...

מבחינה מקצועית, אני מאוד מקווה שאהיה בעלים של משרד עורכי דין מצליח באותם תחומים שאני עוסק בהם כיום, בגודל בינוני, מוקף בעובדים טובים שיוכלו להוריד ממני את העומס ולהביא לכך שאעבוד פחות קשה מצד אחד אך גם עם פחות דאגות כלכליות מן הצד השני.

___

* רוצים לדעת עוד על עו"ד קראוס? מצאו באינדקס עורכי הדין את הפרופיל של עו"ד גיל קראוס

infidelity open link
why most women cheat go women that cheat
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
online read here what makes people cheat
click online why are women unfaithful
wife who cheated link why do women cheat with married men
redirect click here open
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
generic viagra vls pharmacy link read here
redirect open go
reason why husband cheat open go
why do women cheat on their husbands read here click
cheat wifes click married woman looking to cheat
cheaters caught women who cheat on husbands when married men cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק