| שלום, סגרתי שמלת כלה עם סלון כלון ידוע לפני כמה חודשים ושילמתי מקדמה על סך 3000 ש"ח. אך בזמן האחרון יצא לי לקרוא (ולא פעם אחת) מספר תגובות דומות של בחורות שסגרו שמלת כלה באותו הסלון. התלונה שעולה היא דומה - לפני סגירת החוזה ותשלום המקדמה הן מודדות את הדגם של השמלה אותה הן רוצות, וכאשר הן מגיעות לאחת המדידות הן רואות שהדגם שמביאים להן הוא "מזויף" - שונה באיכותו ובבדים שלו מהשמלה הראשונה שמדדו, או שלפעמים הן אפילו מקבלות דגם שונה לחלוטין. הבנתי שברגע שזה קורה השירות במקום הוא מתחת לכל ביקורת והן צריכות להוציא את נשמתן כדי לעמוד על שלהן ולקבל את מה שמגיע להן. שאלתי היא, האם אני מוגנת על פי חוק מפני דברים כאלו? אני מעוניינת רק באותו דגם של השמלה אותה מדדתי, שתהיה באותה איכות ומידה, ולא פחות מזה - בדיוק כמו ששילמתי ממיטב כספי. אציין שדגם השמלה ומידתה כן מופיעים בחוזה, אך כשבחנתי אותו לעומק כתוב בו שבמידה והעסקה מתבטלת מכל סיבה שהיא עליי לשלם את הסכום המלא על ההזמנה כך או כך. בנוסף, בחדר המדידה יש שלטים שאוסרים על צילום ולכן אולי יהיה קשה להוכיח שמדדתי את השמלה הספציפית הזאת (למרות שהדגם שלה כן כתוב בחוזה). מה ניתן לעשות במידה ואני רואה שבאמת מנסים להחליף לי שמלה, או להביא לי שמלה לא איכותית? והאם מותר לי לדרוש לצלם את עצמי בשמלה (כדי שיהיה לי סוג כלשהו של הוכחה) למרות שאסור לצלם שם? האם זה לגיטימי לא לתת ללקוחות לצלם את הבגד שאותו הם שוכרים בכמות נכבדת מאוד של כסף (כמובן לא למטרות הפצה או העתקה אצל תופרת אחרת). תודה.
|