אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות

קצבת נכות

  • 30/07/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטים
  • צפיות: 11592
"קצבת נכות הינה קצבה של ביטוח לאומי, אשר ניתנת לנכים שאינם עומדים בתנאים לקבלת קצבאות מגורמים אחרים שאינם ביטוח לאומי. זהו סעד סוציאלי שמטרתו היא להקל על חיי הנכה ולאפשר לו חיים וקיום בכבוד". להלן סקירה מקצועית בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

מהי קצבת נכות?

קצבת נכות הינה קצבה של ביטוח לאומי, ואשר ניתנת לנכים אשר אינם עומדים בתנאים לקבלת קצבאות מכל גורם אחר. זהו סעד סוציאלי אשר מטרתו היא להקל על חיי הנכה ולאפשר חיים וקיום בכבוד.

דוגמאות לכך הן אדם אשר סובל מנכות מלידה (אשר אינה מלווה בפיצוי כספי הנובע מרשלנות רפואית), ממחלה קשה או מתאונה כאשר לא ניתן להאשים מעוול בגינה.

אותו נפגע אשר סובל כעת מנכות ונשאר ללא פיצוי רשאי לפנות אל ביטוח לאומי לקבלת סעד כאמור לעיל. המטרה בגין קצבת נכות הינה לתת פיצוי לנכה בגין אובדן כושרו לתפקד ולא בגין היותו אדם נכה.

מיהו נכה הזכאי לקבלת קצבת נכות?

ההגדרה לנכה על פי ביטוח לאומי הינו תושב ישראל בגיר (כלומר שמלאו לו 18 שנים) והוא עדיין לא הגיע לגיל הפנסיה, כאשר בעקבות ליקוי כלשהו- גופני, שכלי או נפשי עקב מחלה, לידה או תאונה, הוא אינו מסוגל להשתכר וכתוצאה מכך מרוויח סכום השווה או הנמוך מ- 25 אחוזים מן השכר הממוצע במשק.

לחלופין בעקבות זאת כושר ההשתכרות של הנכה והשתכרותו בפועל ירדה בלפחות 50 אחוזים מלפני ההידרדרות במצבו. מעבר לכך, גם עקרת בית נכה זכאית לקצבת נכות.

על פי הגדרת ביטוח לאומי, עקרת בית נכה היא תושבת בעלת ליקוי כלשהו כמצוין לעיל, ובעקבות כושר תפקוד לקוי יכולתה לעסוק במשק הבית צומצם בלפחות ב 50 אחוזים.

התנאים לקבלת קצבת נכות על ידי ביטוח לאומי

ביטוח לאומי קבע שני מסלולים בהם ניתן לקבל קצבת נכות. המסלול הראשון הינו קביעת נכות רפואית בשיעור של לפחות 60 אחוזים, או לחלופין בשיעור של לפחות 40 אחוזים כאשר אחד מן הליקויים אשר קיימים אצל הנכה הינו בשיעור של לפחות 25 אחוזים ואילו לעקרת בית ישנה דרישה רפואית של דרגת נכות בשיעור של 50 אחוזים לפחות. המסלול השני הינו קביעה של דרגת אי כשרות לעבודה בשיעור של לפחות 50 אחוזים.

ההליך לקבלת קצבת נכות על ידי ביטוח לאומי

על מנת לקבל את קצבת הנכות יש להגיש תחילה תביעה אל ביטוח לאומי. לאחר מכן יוזמן התובע אל וועדה רפואית שבה יקבע שיעור הנכות הרפואית של התובע. הקביעה אינה נעשית באופן שרירותי אלא על פי רשימת תקנות ומבחנים אשר נמצאים בתקנות הביטוח הלאומי.

על מנת לגבש החלטה סופית נעזרת הוועדה במסמכים רפואיים שונים אותם מגיש התובע אל הוועדה, ולעיתים אף מתייעצת במומחים חיצוניים.

במידה והחלטות הוועדה אינן מקובלות על התובע רשאי האחרון לערער על החלטה זו בפני ועדה רפואית לעררים, אשר בסמכותה לדחות את הערעור ולאשר את החלטת הוועדה, או לחלופין לקבל את הערעור ולשנות את ההחלטה. ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים יכול להתבצע רק בפני בית הדין לעבודה.

לאחר קבלת הנכות בוועדה יוזמן התובע לועדת אי כושר שם יקבע לאחרון דרגת אי כושרו להשתכר או לתפקד. הליך הערעור על החלטה זו זהה להליך הערעור בגין החלטת הוועדה הרפואית. בהנחה כי התובע עומד בקריטריונים המצוינים לעיל יזכה האחרון בקצבת הנכות מן הביטוח הלאומי.

גובה קצבת הנכות

גובה קצבת הנכות כללית נקבעת על פי דרגת אי הכושר של התובע. דרגת אי כושר של 75 אחוזים לפחות תזכה את האחרון ב – 100 אחוז קצבה, שהיא בגובה של 26.75 אחוזים מן השכר הממוצע במשק. דרגת אי כושר הנעה בין 60 אחוזים לבין 74 אחוזים תזכה את התובע בקצבה חלקית בהתאם.

open married cheat cheat on your wife
cheaters caught marriage affairs wife who cheated
my wife cheated now what go redirect
infidelity married affairs sites link
infidelity click here link
cheat on husband wife cheated on me dating for married people
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
click why do women cheat on their husbands why are women unfaithful
what makes women cheat link all wife cheat
catch a cheater website go
click here married men who cheat read here
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק