אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

רשלנות רפואית - מתן תרופות שגויות

  • 19/12/2016
  •   מאת: אלעד שניר
  • צפיות: 8760
התופעה של מתן תרופות שגויות לחולים הינה תופעה שכיחה ביותר במערכת הרפואית. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית - מתן תרופות שגויות

רשלנות רפואית - מתן תרופות שגויות - מבוא

 התופעה של מתן תרופות שגויות לחולים הינה תופעה שכיחה ביותר במערכת הרפואית וכאשר לחולה נגרם נזק כתוצאה מנטילת התרופה השגויה עומדת לו תביעת רשלנות רפואית לקבלת פיצויים על הנזק שנגרם לו. 

סיבות נבחרות המובילות למתן תרופות שגויות ולרשלנות רפואית 

1. ריבוי תרופות, ריבוי חלופות גנריות ושמות דומים - סיבה נפוצה למתן תרופות שגויות הוא ריבוי התרופות הארוזות באריזות דומות בעלות שמות דומים ואשר עלולות לבלבל את הרוקחים אות הרופאים. 

2. מרשמים הכתובים בכתב יד לא קריא - רופאים מפורסמים בקרב הציבור כבעלי כתב יד בלתי קריא. כתב ידם יכול להוות מקור לבלבול מצד הרוקח אשר יכול לטעות בקריאת כתב ידם ולהעניק למטופל תרופה שגויה . 

חשוב להדגיש שלמרות שנבנתה מערכת ממוחשבת אשר נועדה למנוע מקרים כמו אלה יש עדיין רופאים אשר מתעקשים להעניק מרשמים בכתב יד, וזאת למרות שבעזרת המערכת הממוחשבת ניתן לוודא היכן בדיוק נערכה הטעות. האם זה היה הרופא שנתן תרופה שגויה או שמא היה זה הרוקח שהתרשל בקריאת המרשם ונתן תרופה שונה ממה שהרופא התכוון אליה. 

3. עומס עבודה כגורם לטעויות במתן מרשמים לתרופות והנפקת תרופות - לעיתים רופאים עובדים בעומס עבודה קשה מן הצפוי דבר הפוגע בערנותם ויכול להביא לטעויות מצידם ברישום תרופות לחולים.  גם כאן המערכת הרפואית תיתבע ברשלנות רפואית על כך שלא סיפקה תנאי עבודה מתאימים או סבירים  ובכך גרמה לטעות במתן התרופה. 

4. מתן תרופות שלא באריזתן המקורית - קיים נוהג פסול של אספקת תרופות שלא באריזתן המקורית אלא במעטפות תוך ציון שמה של התרופה המבוקשת על גבי המעטפה. 

5. היעדר מידע על החולה - ישנה חשיבות רבה לרישום רפואי תקין בכל הנוגע למטופל. רישום רפואי שלא מכיל את כל עברו הרפואי של המטופל יכול להביא לדיסאינפורמציה ולכך שרופא יעניק למטופל תרופה שלמעשה אינה מתאימה לו או שהוא רגיש לאחד ממרכיביה עד כדי סכנת מוות . לכן אי מודעות של רופא לעברו הרפואי של המטופל יכולה  להביא לתביעות רשלנות מצד המטופלים, למרות שהרופא המטפל הנוכחי כלל לא נהג ברשלנות, אלא קודנו הוא זה שהתרשל ברישום מוטעה.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום רשלנות רפואית
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק