אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...

הצעת חוק בנקאית ראויה: דחיית תשלום פיגור רבעוני בהחזר ההלוואה

יוזמה ראויה: הצעת חוק לדחיית תשלום פיגור רבעוני בהחזר ההלוואה. סקירה מקצועית של הצעת חוק חשובה, ובמיוחד בעידן של היום. קרא עוד. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני בנקאות
הצעת חוק בנקאית ראויה: דחיית תשלום פיגור רבעוני בהחזר ההלוואה

הצעת חוק בנקאית ראויה : דחיית תשלום פיגור רבעוני בהחזר ההלוואה

בעידן החברתי בהו אנו מצויים, תקופה בה גואים קולות המצוקה הכלכלית מחד, ו"חזירות" גופים גדולים מאידך, ראויה לציון הצעת חוק בנקאית, אשר ככל שתתקבל, יש בה להשפיע לטובה על אלפי משפחות במדינה.

הצעת חוק לדחיית תשלום פיגור רבעוני בהחזר ההלוואה הוגשה ע"י חה"כ  שרון גל, איציק שמולי, איתן כבל, רויטל סויד ונוספים .

הצעת החוק מציעה כי לקוח שיפגר בהחזר החודשי של הלוואה בתקופה של עד שלושה חודשים, הבנק המלווה לא יפעל כנגדו, אלא יצרף את החוב שנוצר מהפיגור להחזרים החודשיים שבסוף תקופת ההלוואה, ללא כל תוספת עלות.

במגמה למנוע קריסה של מערכת ההלוואות הבנקאית, ההצעה מציעה שדחיית תשלום הפיגור כאמור – תחול פעם אחת בלבד במשך תקופת החזר ההלוואה.

ההצעה מציינת כי מחמת מצב המשק הישראלי, ישנם מקרים רבים בהם אזרחים מוצאים עצמם במשבר זמני כתוצאה מאבדן פתאומי של מקום העבודה או מסיבות אחרות – ללא התראה מוקדמת, וכי בחוק הנוכחי (ויורשה לי להוסיף – גם לאור נוסח הסכמי ההלוואה הקיימים כיום במערכת הבנקאית, המנוסחים כמובן ע"י הבנק, ולטובתו) אין כל התחשבות, או הגנה על "האזרח הקטן", מפני אירוע בלתי צפוי בחייו, המשנה ברגע אחד את מצבו הכלכלי של החייב, הגם שלעתים מדובר בקושי זמני בלבד.

כן נטען, ובצדק, כי בחוק כיום אין התחשבות במצוקה הזמנית אליה נקלע החייב והמחוקק מאפשר כיום לתאגיד הבנקאי להחמיר עוד יותר את מצבו, מבלי להתחשב בתגובת השרשרת העלולה להיגרם מכך.

הצעת החוק ראויה ביותר, מאחר ועבור הבנק - "זה רק עניין של כסף", להבדיל מהנושה הפרטי, אשר ככל שלא ישולם לו במועד המוסכם - הוא עצמו עלול להיקלע למצב כלכלי קשה ואף לקרוס - הרי שהחזר ההלוואה לא עלול לזעזע אף בנק. הבנק לא צריך את ההחזר החודשי "כדי לשלם למכולת". אצלו זה עניין של רווחים.

באיזון הראוי של הדברים: הליכים משפטיים מידיים כנגד הלקוח הקטן שפיגר בתשלום או אף מספר תשלומים, מול ? מול מה בעצם ? הרי הפיגור אינו מהווה אפילו "שריטה בכנף" של הבנק, הרי שלא ייגרם לבנק כל נזק ממשי באם החזר רבעוני אחד יידחה לסוף התקופה.

נחזיק אצבעות שהצעה ראויה זו תעבור בכנסת, ומהר !

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני בנקאות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק