אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

יבואן שתבע חברת תעופה יחשוף בפניה נתוני רווחיות

בסקירה זו נתאר מקרה שבו יבואן תבע חברת תעופה בגין נזק למטען מיובא. חברת התעופה ביקשה מבית המשפט לחייב את היבואן לחשוף נתונים מסחריים אודות הרווחיות לתקופה המשתרעת על חמש שנים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
בית המשפט קבע כי דרישת חברת התעופה הייתה מוגזמת והתייחסה גם לשנים ולמוצרים שאינם רלוונטיים לתביעה, והורה ליבואן לחשוף נתוני רווחיות לתקופה של חודשיים בלבד, הסמוכים לאירוע הנזק הנטען. 

עובדות המקרה וטענות הצדדים

משלוח של גבינות שיובא על ידי טיב טעם (היבואן) בחודש נובמבר 2012 ניזוק לפי טענתה במהלך ההובלה, ולכן הוגשה תביעה כספית על סך של כ-340,000 ש"ח נגד חברת התעופה ק.א.ל. התביעה התייחסה גם לאובדן רווחים בגין חוסר היכולת למכור את הגבינות, שהושמדו.

חברת התעופה ביקשה מבית המשפט להורות ליבואן לחשוף נתוני רווחיות לשנים 2009-2013. חברת התעופה טענה בבקשתה כי שאלות הנוגעות לרווחיות רלוונטיות ביותר לניהול התביעה, הואיל ונתבעים בה נזקים תוצאתיים של אובדן רווחים. 

היבואן טען שאין מקום לדון בבקשה, משום שהבקשה הוגשה באיחור. בנוסף, טען שבקשת חברת התעופה כוללת כפילות משום שנדרשו גם דוחות כספיים, גם דיווחי מע"מ וגם שומות מס הכנסה לשנים 2009-2013.

היבואן הוסיף וטען שהינו חברה פרטית שאינה מחויבת לחשוף את מחזור הכנסותיה ושיעור רווחיה, להבדיל מחברה ציבורית, וכל מידע כספי המתייחס לפעילותו העסקית, בשוק רווי מתחרים, הוא מידע חסוי.

דיון והחלטת בית המשפט

בית המשפט קבע, שהיקפם של המסמכים הנדרשים (מחזור הכנסותיה של טיב טעם בשנים 2009-2013) הוא אכן רב מאוד, מאחר והמחלוקת בין הצדדים הינה סביב משלוח אחד ונקודתי של גבינות שניזוק בעת הגעתו לארץ בחודש נובמבר 2012.

בית המשפט צמצם את דרישת חברת התעופה למערכת מסמכים אחת וקבע שאין הצדקה לדרוש גם דוחות כספיים, גם דיווחי מע"מ וגם שומות מס הכנסה. 

בית המשפט הורה ליבואן לחשוף מסמכים הנוגעים למכירות לחודשים נובמבר – דצמבר 2012 בהתייחס למכר הגבינות בלבד- מוצר התביעה, ולא לכלל המכירות של החברה. 

בית המשפט הורה כי המסמכים יועברו אליו במעטפה סגורה על מנת שיבחן האם יש בהם משום סיכון לפגיעה בסוד מסחרי של היבואן והאם יש צורך להסתיר נתונים מסוימים לשם הגנה על היבואן. 

לאור דחיית רוב בקשת חברת התעופה, חייב בית המשפט את חברת התעופה בהוצאות של 1,000 ש"ח. 

[ת"א (שלום ת"א) 21868-01-14 טיב טעם אשדוד בע"מ נ' ק.א.ל קווי אוויר למטען בע"מ, החלטה מיום 20.11.14, השופטת נועה גרוסמן. ב"כ הצדדים: ליבואן- עו"ד ברקל. לחברת התעופה- עו"ד לשם].

women who cheat go reasons married men cheat
click reasons wives cheat on their husbands i dreamed my wife cheated on me
cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
cheaters caught marriage affairs wife who cheated
my husband cheated with a man why women cheat open
my wife cheated now what how to cheat on my husband redirect
why most women cheat go women that cheat
online what makes people cheat
married men who have affairs why do people cheat dating for married men
click why married men have affairs why are women unfaithful
wife who cheated reasons married men cheat why do women cheat with married men
why some women cheat go my husband cheated
why some women cheat website my husband cheated
married men that cheat percent of women that cheat go
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
reasons women cheat on their husbands redirect dating a married man
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק